Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
51 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Публікація Дискреційні повноваження чиновників як чинник ефективності формальних правил системи фінансового моніторингу(Класичний приватний університет, 2023) Дяченко, Тетяна Анатоліївна; Сержанов, Віталій Вікторович; Абрамов, Федір ВолодимировичМетою даної статті є визначання потенційних ризиків надання чиновникам системи фінансового моніторингу широких дискреційних повноважень та заходів мінімізації їх негативних наслідків. Показано, що високі дискреційні повноваження чиновників первинного фінансового моніторингу є невід'ємною рисою формальних правил системи фінансового моніторингу, що обумовлено необхідністю пристосування системи фінансового моніторингу до мінливості схем з відмивання брудних грошей та виходу з під контролю системи фінансового моніторингу. Виявлено, що рівень потенційної загрози та поширеність негативних наслідків надання чиновникам широких дискреційних повноважень визначатиметься співвідношенням санкції за невиявлення чиновниками системи фінансового моніторингу сумнівних операцій та санкцій за невиправдане блокування операцій, а також від абсолютної величини зазначених санкцій. Доведено, що підвищення ефективності системи фінансового моніторингу є можливим у випадку застосовуватися таких заходів як запровадження симетричних штрафних санкцій, а також додаткових перевірок сумнівних фінансових операцій та спрощеного розгляду апеляцій.Документ Монопольні повноваження чиновника як чинник виникнення корупції(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2010) Абрамов, Федір ВолодимировичПублікація Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни "Економічна теорія"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Максименко, Яна Анатоліївна; Дяченко, Тетяна Анатоліївна; Абрамов, Федір ВолодимировичСамостійна робота студентів є невід’ємною складовою навчального процесу. Вона виступає основною формою оволодіння навчальним матеріалом у вільний від обов'язкових навчальних занять час. Самостійна робота покликана стимулювати зацікавленість студентів в оволодінні новими знаннями, ознайомленні з цікавими фактами, прикладами, статистичною інформацією, що дозволяють виявляти, аналізувати економічні процеси та явища і формувати підходи до вирішення економічних проблем. В допомогу ефективній організації самостійної роботи студентів у даному навчально-методичному виданні до кожної теми дисципліни пропонуються основні питання для підготовки до семінарського заняття, завдання на визначення правильності / помилковості положень з обґрунтуванням відповіді, а також теми для доповідей-презентацій. Обов’язковим елементом самостійної роботи студентів є виконання індивідуального завдання у вигляді реферату, тематика і вимоги до яких також представлені в даному виданні. Виконання реферату має на меті поглиблення, узагальнення та закріплення знань, які студенти одержують в процесі аудиторного навчання, а також застосування цих знань на практиці.Публікація Методичні вказівки до виконання розрахункових завдань та рефератів з дисципліни "Макроекономіка"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Абрамов, Федір Володимирович; Волоснікова, Наталія Миколаївна; Губанова, Ніно Нодарівна; Решетняк, Наталя БорисівнаРозрахункові завдання складені по матеріалах таких тем з курсу «Макроекономіка», як: «Основні макроекономічні показники», «Ринок товарів» й «Ринок праці». Вони складаються зі трьох частин. Перша - це п‘ять розрахункових тестів, зроблених за принципом «знайти одну вірну відповідь». Але - це тести з поясненнями, алгоритмом вирішення. Таким чином, обрану відповідь в кожному тесті потрібно обґрунтувати теоретично і показати хід вирішення. Друга частина завдання - це рішення задачі. Вона передбачає знання таких проблем, як: розрахунок валового внутрішнього продукту /ВВП/ країни за двома методами: по національних доходах та по національних витратах; вміння переходити від ВВП до чистого внутрішнього продукту, національному доходу, особистому доходу та доходу у розпорядженні. Ще одним питання є розрахунок потенційного ВВП, який пов‘язаний з циклічним безробіттям завдяки формулі закону Оукена. Варіант розрахункового завдання обирається за номером студента у списку студентської групи. Кількість балів за виконання кожної частини завдання вказана.Документ Дуальна освіта як захід з підвищення якості вищої освіти в умовах домінування побічного попиту на вищу освіту(ДВНЗ "Ужгородський національний університет", 2023) Андрліч, Беріслав; Сержанов, Віталій Вікторович; Абрамов, Федір ВолодимировичДокумент Фактори поширення корупції в безготівковому суспільстві(ДВНЗ "Придніпровська державна академія будівництва та архітектури", 2023) Абрамов, Федір ВолодимировичВ даній роботі проводиться дослідження потенційних наслідків відмови суспільства від готівкових платежів та остаточного переходу до безготівкових розрахунків для попередження виникнення та поширення корупції. Виявлено, що перехід до безготівкового суспільства матиме нерівномірний вплив на різні форми корупції. Показано, що навіть у випадку таких форм корупції як вимагання та хабарництво, стримувальних вплив переходу до безготівкового суспільства буде обмеженим. Доведено, що перехід до безготівкового суспільства матиме незначний вплив на загальний рівень корумпованості країни. Низька ефективність даного заходу обумовлена наступними чинниками: наявністю форм корупції, що не передбачають безпосередньої сплати хабара; можливістю зацікавлених сторін відмовитись від хабарництва на користь інших форм корупції; підвищенням питомої ваги тих форм корупції, що вимагають більших зусиль для їх виявлення.Документ Попередження корупції в системі фінансового моніторингу: інституційний підхід(2023) Волоснікова, Наталія Миколаївна; Сержанов, Віталій Вікторович; Абрамов, Федір ВолодимировичВ даній статті розглядаються інституційні чинники виникнення корупції в системі фінансового моніторингу та шляхи підвищення ефективності заходів попередження бюрократичної та не бюрократичної (кримінальної) корупції. Показано, що чинниками, що сприяють виникненню корупції в системі фінансового моніторингу є: високий рівень трансакційних витрат бюрократичних процедур та широкі дискреційні повноваження чиновників. Запропоновано, для попередження бюрократичної корупції застосовувати делегування функцій фінансового моніторингу учасникам ринку, що здатні їх реалізувати з найменшими трансакційними витратами. Показано, що у випадку не бюрократичної корупції вибір заходів попередження корупції залежить від типу безпосередньої діяльності клієнта. У випадку коли клієнтом обирається незаборонений вид діяльності, для попередження не бюрократичної корупції має застосовуватися делегування функцій фінансового моніторингу учасникам ринку, що здатні їх реалізувати з найменшими трансакційними витратами бюрократичних процедур. У випадку коли клієнтом обирається заборонений вид діяльності перевага має надаватися репресивним антикорупційним заходам.Документ Напівформальні правила як чинник динаміки ефективності формальних правил(2022) Абрамов, Федір ВолодимировичВ статті розглядаються наслідки поширення практики запровадження напівформальних правил для динаміки ефективності формальних правил, а також пропонуються заходи попередження виникнення та поширення даного явища. Показано, що формування напівформальних правил супроводжується виникненням двох ефектів: статичного ефекту напівформальних правил, що є причиною падіння поточної ефективності чинних формальних правил, та динамічного ефекту, що є однією з причин негативної динаміки чинних формальних правил. Доведено, що реформування чинних формальних правил з метою обмеження наявних дискреційних повноважень чиновника, як захід попередження виникнення та поширення напівформальних правил, є недоцільним, через зростання рівня трансакційних витрат прийняття реформованих формальних правил та неспроможність бюрократичної системи адаптуватися до нових ситуацій. Для попередження виникнення та поширення напівформальних правил запропоновано застосування заходів з відновлення працездатності ринкових механізмів, або їх імітація.Документ Напів формальні правила, як чинник динаміки ефективності формальних правил фінансового моніторингу(ФОП Лібуркіна Л. М., 2023) Волоснікова, Наталія Миколаївна; Максименко, Яна Анатоліївна; Сержанов, Віталій Вікторович; Абрамов, Федір ВолодимировичМетою даної статті є визначення причин та наслідків виникнення та поширення в системі фінансового моніторингу напів формальних правил та визначення заходів їх попередження. Показано, що працездатність системи фінансового моніторингу визначається ефективністю двох груп формальних правил: формальними правилами фінансового моніторингу та формальними правилами фінансових розслідувань. Окрім внутрішніх чинників, неефективність формальних правил фінансового моніторингу може бути обумовлена поширенням напів формальних правил. Виявлено, що причиною виникнення та поширення напів формальних правил в системі фінансового моніторингу сприяють широкі дискреційні повноваження, що надаються чиновнику як формальними правилами фінансового моніторингу, так й формальними правилами фінансових розслідувань. Формування напів формальних правил в системі фінансового моніторингу, подібно до інших випадків формування напів формальних правил, супроводжується статичним та динамічним ефектами. Статичний ефект формування напів формальних правил супроводжується різким падінням ефективності чинних формальних правил фінансового моніторингу. Основною загрозою динамічного ефекту є довгострокове падіння ефективності формальних правил фінансового моніторингу. Доведено, що з двох основних концепцій попередження формування напів формальних правил - обмеження дискреційних повноважень чиновника та відновлення працездатності ринкових механізмів або імітація їх коректної роботи - у випадку системи фінансового моніторингу, може бути задіяна тільки остання з зазначених концепцій. Ключовим елементом реалізації відновлення працездатності ринкових механізмів або імітація їх коректної роботи є делегування базових функцій моніторингу гравцям, що є спроможними виконувати відповідні функції з найменшим рівнем трансакційних витрат бюрократичних процедур.Документ Маніпулювання настроями суспільства як засіб відволікання суспільної уваги(ДВНЗ "Придніпровська державна академія будівництва та архітектури", 2022) Абрамов, Федір ВолодимировичУ статті досліджуються стратегії, що дозволяють великим гравця-маніпуляторам успішно протидіяти загрозі прийняття формальних правил, що обмежують обрану ними діяльність. Встановлено, що зниження ступеня суспільного занепокоєння, як стратегія уникнення запровадження обмежувальних формальних правил, характеризується найнижчою ефективністю з усіх стратегій до яких може вдатися великий гравець. Більшим рівнем ефективності характеризується такі стратегії, як: стратегія лобіювання та стратегія підвищення рівня суспільного занепокоєння. Визначено, що стратегія підвищення рівня суспільного занепокоєння може бути застосована великим гравцем у випаду якщо занепокоєння населення досягає такого рівня, за якого створюються умови, що є сприятливими для маніпулювання суспільними настроями. Натомість застосування стратегії лобіювання є виправданим у випадку низького рівня суспільного занепокоєння. Показано, що для попередження відволікаючого маніпулювання найбільш ефективними є такі заходи, як: політика комплексного розв'язання загальної проблеми та заходи з підвищення освіченості суспільства.