Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
13 результатів
Результати пошуку
Документ Віртуальний лабораторний практикум з теорії електричних кіл(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Гетьман, Андрій Володимирович; Костюков, Іван Олександрович; Кубрик, Борис Іванович; Борисенко, Анатолій Миколайович; Литвиненко, Світлана АнатоліївнаПосібник містить основну інформацію, необхідну для роботи в середовищі моделювання Multisim, необхідний теоретичний матеріал та інструкції щодо виконання 15 лабораторних робіт дисциплін "Теоретичні основи електротехніки", "Теорія електричних і магнітних кіл", "Теорія електричних та електронних кіл", "Теорія електричних кіл", "Теорія електромагнітних кіл", "Основи електротехніки та електроніки", "Електротехніка". Для студентів електротехнічних та комп'ютерних спеціальностей.Документ Аналіз перехідних процесів в лінійних електричних колах(2023) Кубрик, Борис Іванович; Гетьман, Андрій Володимирович; Борисенко, Анатолій Миколайович; Литвиненко, Світлана АнатоліївнаПосібник містить теоретичні матеріали з теми «Аналіз перехідних процесів в лінійних колах» дисциплін «Теоретичні основи електротехніки», «Теорія електричних і магнітних кіл», «Теорія електричних кіл», «Теорія електромагнітних кіл», «Основи електротехніки та електроніки». Викладені основні принципи класичного, часового, операторного та спектрального методів аналізу і наведені приклади їх практичного використання для кіл першого і другого порядку за постійного, синусоїдального та імпульсного впливу. Для студентів електротехнічних та комп’ютерних спеціальностей.Документ Аналізування частотних характеристик системи керування процесами подачі палива у циліндри силового агрегату(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Борисенко, Анатолій Миколайович; Єнікєєв, Олександр Фанилович; Захаренков, Дмитро Юрійович; Зиков, Ігор СеменовичЗапропоновано ідею моніторингу ідентичності циліндрових потужностей двигуна внутрішнього згоряння в умовах неповної інформації та на її основі побудовано комп’ютерну систему. Як вхідну інформацію використано сигнал миттєвої швидкості обертання колінчастого вала силового агрегату. При розробці архітектури апаратних засобів використано форсунки з п’єзоелектричними виконавчими механізмами, принцип безпосереднього цифрового керування, а також принцип керування зі зворотним зв’язком за станом флуктуацій швидкості обертання колінчастого вала. Як математичний апарат при аналізі структурної схеми комп’ютерної системи програмного керування процесами подачі палива та повітря у циліндри силового агрегату використано перетворення Лапласа. Побудовано математичні моделі компонентів апаратних засобів керування процесами подачі палив-повітряної суміші та у результаті аналізу структурної схеми комп’ютерної системи отримано передавальну функцію. Із використанням можливостей програмного середовища Matlab отримано перехідну та імпульсну перехідну характеристики системи, побудовано годограф Найквіста та встановлено логарифмічні амплітудно-частотні характеристики апаратних засобів. Встановлено, що частотні характеристики математичної моделі комп’ютерної системи мають необхідні динамічні характеристики. Методом розкладання на прості дроби отримано вираз дискретної передавальної функції, коефіцієнти статечних поліномів якої встановлено за допомогою методу визначників та обчислювальних можливостей програмного середовища Mathcad. На основі дискретної передавальної функції побудовано схему комп’ютерного моделювання процесу обробляння апаратними засобами сигналу миттєвої швидкості обертання колінчастого вала. Комп’ютерним моделюванням отримано вихідний сигнал, у результаті аналізу якого встановлено швидкодію апаратних засобів обробляння вхідної інформації.Документ Багатопараметрична інформаційно-вимірювальна система діагностування тепловозної дизельної енергоустановки(ФОП Панов А. М., 2020) Борисенко, Анатолій Миколайович; Кубрик, Борис Іванович; Лавріненко, Ольга ВалеріївнаДокумент Багатофункціональна квазіоптимальна по витратам палива і екологічним показникам система управління дизель-генератора(ФОП Панов А. М., 2020) Борисенко, Анатолій Миколайович; Кубрик, Борис Іванович; Лавріненко, Ольга ВалеріївнаПублікація Спосіб відриву бортів шини від обода колеса транспортного засобу і пристрій для його здійснення(ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2020) Сергієнко, Микола Єгорович; Худолій, Олександр Іванович; Сергієнко, Антон Миколайович; Гасанов, Магомедємін Ісамагомедович; Калінін, Павло Миколайович; Агапов, Олег Миколайович; Борисенко, Анатолій Миколайович; Стаховський, Олег Валерійович; Косарєв, Олександр Владиславович; Шабалін, Олег ЮрійовичВинахід належить до ремонту і технічного обслуговування транспортних засобів, зокрема, до способів і пристроїв для демонтажу шин. Спосіб відриву бортів шини від обода колеса транспортного засобу полягає в силовому впливі робочою частиною відбортовочного механізму у вигляді роликів на шину біля обода колеса у зустрічному напрямку по осі, паралельній осі колеса при його обертанні відносно робочої частини отбортовочного механізму до відриву бортів шини від обода. Обертання колеса здійснюється періодично від двигуна через трансмісію транспортного засобу. Причому після виконання зближення роликів в зустрічному напрямку виконується один оборот колеса, наприклад, вперед, з подальшою зупинкою і подальшим виконанням зближення роликів в зустрічному напрямку, виконується один оборот колеса, наприклад, назад, з подальшою зупинкою і повторенням періодичності операцій до повного відриву бортів шини від обода. Пристрій відриву бортів шини від обода колеса транспортного засобу містить корпус, встановлений на ньому механізм повороту колеса, закріплені на корпусі віджимні важелі з роликами на кінцях, привід переміщення зазначених важелів. На корпусі над колесами жорстко паралельно осі колеса в горизонтальній площині встановлені підтримуючі направляючі елементи для подовжнього переміщення по них і замкової взаємодії з відповідним двотаврових профілем, виконаним у верхній частині важелів, що мають по всій довжині в поперечному перерізі Т-подібний профіль ребер жорсткості. Причому вертикальний елемент профілю виконаний в площині, перпендикулярній осі коліс. Нижче кріплення важелів на напрямних елементах по вертикалі на важелях в горизонтальній площині паралельно осі колеса виконані різьбові гнізда для взаємодії зі стрижнем, виконаним складеним з двох стрижнів з можливістю взаємодії між собою в осьовому напрямку за допомогою замкового механізму двосторонньої дії, що містить на одному кінці стрижня знімний порожнистий наконечник з симетричними наскрізними Т-подібними проточками в діаметральному напрямку, а на іншому кінці іншого стрижня знімний наконечник з виступами, виконаними на зовнішній поверхні в діаметральном напрямку, для взаємодії з вищезазначеними проточками. Стрижні з кінців протилежних замкового з'єднання мають різьбові ділянки і на периферії квадратні наконечники з проточками і округлими торцями, з можливістю взаємодії згаданих проточок з горизонтальними пазами, виконаними на Г-подібних кронштейнах, закріплених на корпусі нижче підтримуючих напрямних елементів в одній вертикальній площині. Причому зовнішній діаметр наконечників не більше зовнішнього діаметра різьби, а різьба на ділянках з'єднувальних стрижнів і у відповідних різьбових гніздах виконана з протилежним напрямком витків. Кріплення напрямних елементів на корпусі по вертикалі виконано між осями коліс транспортного засобу. Кількість місць кріплення напрямних елементів на стороні корпусу на одне менше кількості коліс на цій же стороні корпусу транспортного засобу. Технічний результат полягає в підвищенні оперативності, автономності, мобільності демонтажу шин і зниженні витрат на ремонт коліс транспортного засобу.Документ Методичні вказівки для підготовки до практичних занять за темою "Частотні характеристики лінійних електричних кіл"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Борисенко, Анатолій Миколайович; Кубрик, Борис Іванович; Литвиненко, Світлана АнатоліївнаМета роботи – ознайомити студентів спеціальностей 151 "Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології", 171 "Електроніка", 152 "Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка", 123 "Комп'ютерна інженерія" з теоретичними питаннями і типовими завданнями з розділу "Частотні характеристики лінійних електричних кіл".Документ Система регулювання подачі додаткового повітря в дизель(ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2020) Борисенко, Анатолій Миколайович; Борисенко, Євген Анатолійович; Богаєвський, Олександр БорисовичСистема регулювання подачі додаткового повітря в дизель містить блок управління, фотоелектричний димомір і датчик частоти обертання, підключені до входів блока управління, джерело стиснутого повітря зі встановленим в ньому датчиком тиску, електропневмоклапан з електродинамічним приводом, встановлений в магістралі подачі повітря від джерела до впускного трубопроводу дизеля, перший неінвертуючий та інвертуючий підсилювачі і реле з нормально розімкнутим контактом. При цьому вихід датчика тиску через інвертуючий підсилювач з'єднаний з шиною живлення першого неінвертуючого підсилювача. Обмотка реле підключена до виходу блока управління. Другий неінвертуючий підсилювач і елемент пам'яті, причому вихід першого неінвертуючого підсилювача через контакт реле з'єднано з входом елемента пам'яті, вихід якого підключено до входу другого неінвертуючого підсилювача. Вихід фотоелектричного димоміра з'єднано з входом першого неінвертуючого підсилювача. З метою підвищення екологічних показників дизеля в неї введено третій неінвертуючий підсилювач з коефіцієнтом підсилення. більшим за одиницю, і баластний резистор. При цьому вхід третього підсилювача підключено до виходу другого неінвертуючого підсилювача, а вихід - через баластний резистор з'єднано з обмоткою електропневмоклапана з електродинамічним приводом.Документ Методичні вказівки до виконання розрахунково-графічної роботи по 3 частині курсу "Теоретичні основи електротехніки" "Розрахунок електростатичного поля"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Борисенко, Анатолій Миколайович; Кубрик, Борис Іванович; Кропачек, Ольга Юріївна; Литвиненко, Світлана Анатоліївна; Лавріненко, Ольга Валеріївна; Світлична, Олена Євгеніївна; Гетьман, Андрій Володимирович; Кєссаєв, Олександр ГеннадійовичДані методичні вказівки слід розглядати як допомогу студентам при виконанні розрахунково-графічної роботи з розрахунку електростатичного поля. Оскільки в загальному випадку, при довільному розподілі зарядів і складній формі граничних поверхонь, розрахунок поля може бути виконаний лише спеціальними аналітичними або чисельними методами, які, в зв'язку з обмеженням часу вивчення теорії електромагнітного поля, не увійшли в III частину курсу ТОЕ, студентам пропонується виконати розрахунок електростатичного поля, що має один з видів симетрії. У цьому випадку зазнає суттєвого спрощення запис всіх співвідношень і рівнянь, що описують поле. Нижче наведені основні взаємозв'язки величин, що характеризують поле як в інваріантної формі, так і в конкретних системах координат. Крім того, наведено конкретний приклад розрахунку поля, подібний до тих завдань, які пропонуються студентам для виконання розрахунково-графічної роботи.Документ Дослідження та підвищення показників якості електромагнітних процесів дизель-електричного агрегату в перехідних режимах роботи(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Борисенко, Анатолій Миколайович; Кубрик, Борис Іванович; Лавріненко, Ольга Валеріївна