Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Комплексне застосування інтернетдидактики та електронних бібліотек у навчальному процесі(Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, 2024) Білецький, Володимир Стефанович; Онкович, Ганна ВолодимирівнаОписано комплексне застосування інтернетдидактики (вікі-, кіно-, сайто-, блого-, вебінародидактики) та електронних бібліотек у сучасній вітчизняній університетській освіті. Показано, що такий підхід підсилює ефект кожного складника (компонента) інтернетдидактики. При цьому їх поєднання у певному окремому випадку обирає викладач. Умовами успішної реалізації такої синергетики є: наявність первинної фахової джерельної бази навчального процесу, матеріально-технічного і програмного забезпечення комунікації «викладач-студент», створення і користування відео, аудіо, текстовою інформацією. Попередньо забезпечується медіаграмотність обох сторін – як викладацького, так і студентського складу; при цьому від викладацького складу, а також роботодавців, очікується не тільки володіння технікою і технологією он-лайн процесу викла дання, але й створення самих продуктів – навчальних фільмів, сайтів, блогів, вебінарів, вікіпедійних статей тощо. Для студента важливим є синергетичне поєднання наукових досліджень і навчального процесу, що можна оптимально досягнути наблизивши самого студента і університет до роботодавця. Для викладача важливим є комплексність його фахової діяльності в університеті з «включеністю» у світове наукове і викладацьке середовище – через присутність доробку викладача (науковця) в міжнародних наукометричних базах, бібліотеках, на майданчиках наукових конференцій, симпозіумів тощо. Отже, комплексний ефект від застосування вікі-, кіно-, сайто-, вебінародидактики та електронних біблі отек у сучасній вітчизняній університетській освіті і науці має такі складники: - по-перше, викладач для підвищення ефективності он-лайн навчання одночасно застосовує вікі-, кіно-, сайто-, блого-, вебінародидактику у найбільш ефективному для його предмету поєднанні; - по-друге, умовами успішної реалізації такої синергетики є: наявність первинної фахової джерельної бази навчального процесу, матеріально-технічного і програмного забезпечення комунікації «викла дач-студент»; - по-третє, необхідно попередньо забезпечити медіаграмотність обох сторін; - по-четверте, для студента важливим є синергетичне поєднання наукових досліджень і навчального процесу; по-п᾽яте, для викладача важливим є синергетичне поєднання його фахової діяльності з «включеністю» у світове наукове і викладацьке середовище.Документ Інтернет-дидактика у розвитку професійної компетентності майбутнього фахівця (на прикладі розвитку медіакомпетеності фахівців з нафтогазової справи)(2022) Білецький, Володимир Стефанович; Онкович, Ганна ВолодимирівнаУ статті розглянуто і проаналізовано особливості інтернет-дидактики та її складників з метою підвищення ефективності навчального процесу та наукових досліджень, зокрема, і в першу чергу за спеціальністю «Нафтогазова інженерія та технології». На прикладах проілюстровано застосування блогодидактики, вікідидактики, вебінародидактики, спеціалізованих он-лайн курсів лекцій. У контексті інтернетдидактики порушено тему надійності інформації, Подана чинна вітчизняна класифікація наукових і навчальних видань. Сформульовані методичні підходи і рекомендації щодо їх використання.Документ Інженерна блогодидактика у нафтогазовій справі(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Білецький, Володимир Стефанович; Онкович, Ганна Володимирівна; Ткаченко, Микола ВолодимировичМета. Проаналізувати наявний зарубіжний і вітчизняний досвід техніко–технологічної блогодидактики у нафтогазовій інженерії на прикладі ресурсу Фейсбук; розглянути застосовувані технології, тематичне наповнення блогів, котрі використовуються у медіадидактиці вищої школи. Запропонувати деякі ефективні прийоми і методи використання інженерної блогодидактики у фаховій підготовці спеціалістів нафтогазової справи. Методика. Огляд, контент–аналіз фахових блогів у ресурсі Фейсбук. Результати. На прикладі підготовки спеціалістів для нафтогазової сфери висвітлено прийоми і методи використання інженерної блогодидактики, зокрема, Фейсбуку, в освітньому процесі з метою розвитку медіакомпетентності фахівців. Наукова новизна. Введено в науковий обіг інформацію про досвід застосування фахових блогів з нафтогазової справи у соціальній мережі. Виконано порівняльний аналіз зарубіжних і вітчизняних практик створення інформаційно–освітніх блогів із нафтогазової інженерії. З опертям на контент–аналіз, представлено ефективність вітчизняних блогів з нафтогазової освіти. Практична значимість. Подано конкретну інформацію з практики створення і застосування фахових блогів нафтогазового спрямування у Фейсбук. Показано можливості отримання актуальної інформації, її якісного і кількісного наповнення в зазначених блогах. Це створює передумови для окреслення меж фокус–груп зацікавлених користувачів та перспектив розвитку блогодидактики вищої школи в нафтогазовій сфері.