Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Проблематика гендерної рівності в професійній (професійно- технічній освіті): нормативно-правовий аспект(ТОВ "Константа", 2018) Грень, Лариса МиколаївнаДокумент Діалектика єдності та протиріч змісту категорій "державне управління" та "державне регулювання"(Видавничий дім "Гельветика", 2018) Грень, Лариса МиколаївнаУ статті наведено результати порівняльного аналізу категоріального змісту державного управління та державного регулювання, конкретизовано зміст і практичну спрямованість методів державного управління та державного регулювання. Доведено, що зміст категорій "державне управління" та "державне регулювання" перебуває в діалектичній єдності та в протиріччі, що зумовлює його відкритість для подальших наукових пошуків. Важливими перспективними напрямами щодо порушеної проблематики є зміст таких, що пов'язані з розглядом об'єктів державно-управлінського впливу через призму тих чи інших методів державного управління та державного регулювання.Документ Державна політика в галузі управління сферою професійно-технічної освіти: характеристика змісту та обґрунтування напрямів(Видавничий дім "Гельветика", 2019) Грень, Лариса МиколаївнаУ статті проаналізовано дисертаційні дослідження з формування та реалізації державної політики у сфері освіти України Є. Краснякова "Державна політика в галузі освіти в Україні: теоретико-історичний аспект" (25.00.01 – теорія та історія державного управління); М. Легенького "Адміністративно-правові засади формування та реалізації державної політики у сфері освіти"; В. Пономаренка "Дослідження та аналіз освітньої політики в Україні" (23.00.01 – теорія та історія політичної науки); М. Хитько "Стратегічне планування в системі державного управління освітою" (25.00.02 – механізми державного управління) та Н. Шульги "Державна освітня політика як інструмент соціально-економічного розвитку" (25.00.01 – теорія та історія державного управління). Розглянуто концептуалізацію змісту наукових поглядів щодо змісту поняття "державна освітня політика", конкретизовано зміст і напрями державної освітньої політики в галузі управління професійно-технічною освітою. Доведено, що вирішенню проблем, що стоять перед професійною освітою (зростання дефіциту робітничих кадрів на ринку праці України та низька соціально-економічна мотивація суспільства до здобуття професійних кваліфікацій; тенденція до погіршення показників України в міжнародних обстеженнях конкурентоспроможності й інноваційної привабливості, що впливає на економічний розвиток України; збільшення частки молоді, яка намагається здобувати вищу освіту, зокрема, за кордоном; втрата привабливості та престижності професійної освіти; зниження соціального статусу педагога професійної освіти), сприятиме виважена державна політика в галузі управління сферою професійно-технічної освіти. Розглянуто головні новації законопроєкту "Про професійну (професійно-технічну) освіту, які можна об’єднати у три блоки: 1. Забезпечення якості освіти. 2. Децентралізація управління та фінансування закладів. 3. Розвиток державно-приватного партнерства. Доведено, що напрями державної освітньої політики в галузі управління професійно-технічною освітою корелюють з основними напрямами державної освітньої політики України, що визначає реформування і модернізацію професійно-технічної освіти одним із найважливіших завдань освітньої політики держави: її відновлення, розвиток і виведення на рівень сучасних розвинених країн світу. Важливими перспективними напрямами щодо порушеної проблематики є обґрунтування специфіки державного управління розвитком системи професійно-технічної освіти на державному та регіональному рівнях.