Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
19 результатів
Результати пошуку
Документ Вплив інтервальних тренувань з функціональними петлями TRX на показники соматичного здоров'я студентської молоді(2021) Долгарева, Марія Георгіївна; Федорина, Тетяна Євгеніївна; Матузна, Наталія АнатоліївнаДокумент Застосування балансових асан для корекції та профілактики порушень постави на заняттях у спецільній медичній групі(НУФВСУ, 2020) Долгарева, Марія ГеоргіївнаДокумент Вплив експериментальної програми з фізичної підготовки на показники швидкості бігу на 100 м здобувачів освіти груп спортивної спрямованості з настільного тенісу закладу вищої освіти. Динаміка та прогнозування(Харківська державна академія фізичної культури, 2024) Гринько, В. М.; Ржавська, Ю. В.; Назаренко, І. І.; Джерелій, В. В.; Долгарева, Марія ГеоргіївнаПроблема вдосконалення процесу фізичного виховання здобувачів освітивже багато років є предметом уваги фахівців. Аналіз літературних джерел показує, що рівень фізичної підготовленості, психічних та моральних сил основної маси здобувачів освіти залишається доволі низьким. Це потребує пошуку нових шляхів для покращення фізичного, психічного та морального стану студентської молоді. Мета: експериментально перевірити вплив спеціально розроблених занять, включених до програми фізичної підготовки здобувачів освіти груп спортивної спрямованості з настільного тенісу закладу вищої освіти на показник швидкості бігу на 100м. Матеріал: у експерименті приймали участь 106 здобувачів освіти першогокурсурізної статі (53 –контрольна група та 53 –експериментальна). Для обробки експериментальних даних був запропонований R/S метод. Від всіх учасників було отримано інформовану згоду на участь в цьому експерименті. Результати: в кінці експерименту (травень) результати здобувачів освітиекспериментальної групи якісно відрізнялась від результатів здобувачів освітиконтрольної групи. Результати педагогічного експерименту вказують на необхідність включення запропонованих занять в навчальну програму з фізичного виховання здобувачів освітиу групах зі спортивною спрямованістю, зокрема (секційні заняття) настільний теніс. Експериментальна програма включала в себе заняття з бігом в максимальному темпі на короткі дистанції від 15 до 30м, на дистанції 60 та 100м, біг в максимальному темпі схресним кроком у різних напрямках. Також використовувалися естафети з бігом, різним способомпересування, рухливі ігри та спортивні командні ігри. Організація здобувачів освіти відбувалася фронтальним методом та методом кругового тренування. Під час використання кругового тренування застосовувалися прискорення на 100 м із швидкістю до 65-70% від максимальної, які чергувалися з бігом на дистанцію 50 м у повільному темпі. До програми підготовки також входили заняття зелементами кросової підготовки та елементів базової аеробіки, степ-аеробіки, танцювальної аеробіки, які складали до 25 % часу. Педагогічний експеримент проводився протягом навчального року з жовтня 2020 року по червень 2021 року. Висновки: на даному експерименті було доведено, що включення в навчальну програму секції з настільного тенісу спеціально розроблених занять, дало змогу покращити показники здобувачів освіти в пробіганні дистанції у 100м. Метод експоненційного згладжування давможливість прогнозувати результати на майбутнє. Одна з переваг методу розрахунків які пропонуються в статті полягає в тому, що фрактальний аналіз дозволяє виявити стохастичні (випадкові) часові ряди. В таких часових рядах відсутня довготривала статистична залежність.Документ Ефективність використання ритмічної стимуляції для вдосконалення швидкості реакції та техніко-тактичної підготовленості кваліфікованих боксерів(Ефективність використання ритмічної стимуляції для вдосконалення швидкості реакції та техніко-тактичної підготовленості кваліфікованих боксерів, 2023) Федорина, Тетяна Євгеніївна; Долгарева, Марія Георгіївна; Єфременко, А. М.; Крайник, Я. Б.Мета: дослідити вплив застосування програми ритмостимуляції відносно динаміки показників швидкості реакції та техніко-тактичної підготовленості кваліфікованих боксерів. Матеріал та методи. Об’єкти: 20 боксерів віком 16,45±0,55 років, які мають досвід тренування 7,30±1,55 років. Досліджувані були розділені на дві рівні групи (1 та 2) за результатами попереднього тестування і достовірно не відрізнялися за вимірюваними показниками (р>0,05). Методи: педагогічне спостереження, тестування та експеримент; реакціометрія; відеозйомка та відеоаналіз. Результати: було проведено аналіз показників вхідного та вихідного контролю, отриманих у результаті тестування. Встановлено, що за період дослідження відбулися достовірні зміни за всіма показниками швидкості у спортсменів груп 1 та 2 (р<0,05). Міжгрупове порівняння результатів тестування в кінці дослідження виявило достовірно більш високі значення показників швидкості виконання ударних комбінацій у боксерів групи 1. Сучасна спортивна підготовка потребує пошуку способів підвищення ефективності тренування з використанням стимулюючих засобів природного характеру. Припустили, що використання ритмічної аудіостимуляції як складової засобів тренування боксерів сприятиме підвищенню швидкості виконання техніко-тактичних дій боксу. Встановлено, вплив застосування ритмічної стимуляції в тренуванні боксерів стосовно покращення швидкості виконання технікотактичних дій, але не швидкості реакції. Таким чином, застосування ритмостимулювання у тренуванні досвідчених боксерів у підготовчому періоді є виправданим і дозволяє комплексно та концентровано вдосконалювати швидкісні здібності у річному макроциклі тренування. Відтак, даний підхід є перспективним напрямком подолання застою у процесі вдосконалення швидкості техніко-тактичних дій, який спостерігається у боксерів даної вікової групи та старших. Висновки. Отримані дані сприяють поглибленню розуміння стосовно вдосконалення прояву різних складових швидкісних здібностей досвідчених боксерів. Застосування ритмічної стимуляції у тренуванні боксерів сприятиме покращенню процесу підготовки без зміни структури тренувального процесу у підготовчому періоді але як якісне його наповнення. Подальші дослідження стосуватимуться використанням ритмостимулювання у роботі з юними боксерами.Документ Методичні вказівки до практичних занять "Рекомендації з виконання фізичних вправ при різних захворюваннях"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Долгарева, Марія ГеоргіївнаВ даних методичних вказівках систематизована та представлена інформація щодо показань та протипоказань до виконання фізичних вправ при різних захворюваннях, а також перераховані фактори, які сприяють їх виникненню або загостренню. Додатково сформульовані спеціальні завдання для профілактики захворювань засобами фізичної культури. Матеріали до практичних занять систематизовані та базуються на аналізі спеціалізованих навчальних посібників, сучасних наукових і методичних джерелах інформації, а також на досвіді роботи відділення спеціальної медичної групи кафедри фізичного виховання НТУ «ХПІ».Документ Профілактика остеохондрозу грудного відділу хребта у дорослого населення з використанням функціональних петель TRX(2022) Долгарева, Марія ГеоргіївнаДокумент Робоча програма з навчальної дисципліни "Фізичне виховання. Спеціальна медична група"(2023) Дегтярьова, Ірина Вікторівна; Долгарева, Марія Георгіївна; Церетелі, Вікторія Олександрівна; Гасан, Юлія Миколаївна; Афанасьєва, Олена Миколаївна; Юрченко, Вікторія Борисівна; Зінченко, Ліна ВолодимирівнаМета навчальної дисципліни «Фізичне виховання. Спеціальна медична група» передбачає: виховання у студентів потреби оволодівати знаннями, уміннями й навичками засобами з видів рухової активності; формування вміння застосовувати набуті цінності в життєдіяльності майбутніх фахівців; збереження і зміцнення здоров’я; послідовне формування фізичної культури особистості фахівця.Документ Оволодіння основними засобами розвитку гнучкості та її удосконалення(2018) Дегтярьова, Ірина Вікторівна; Гасан, Юлія Миколаївна; Долгарева, Марія Георгіївна; Горільчаник, Ольга Григоріївна; Войда (Алпатова), Алла АнатоліївнаФізична культура, спорт, туризм все ширше упроваджуються в наше життя, виховують і загартовують людей, укріплюють їх здоров’я, підвищують трудову активність. Система фізичного виховання є невід’ємною частиною системи виховання людей. Мета фізичного виховання – зміцнення здоров’я, розвиток фізичних здібностей людини, формування і вдосконалення життєво важливих рухових навичок і умінь, направлених на підготовку до праці і захисту Батьківщини. Структура опорно–рухового апарату людини дозволяє їй виконувати рухові дії з великою амплітудою. Проте, часто через недостатню еластичність м’язів, зв’язок і сухожиль вона не може повністю реалізувати ці можливості. Водночас, якщо у людини належним чином не розвинена рухомість у суглобах, то вона не зможе оволодіти технікою багатьох рухових дій. Рухливість у суглобах позначають терміном гнучкості. Вплив фізичних вправ на гнучкість багатогранний та ефективний. Він дуже добре впливає на організм. Вправи для розвитку гнучкості дозволяють не тільки збільшувати амплітуду рухів але й певним чином впливають на формування м’язових волокон. Поєднання вправ на гнучкість і силу сприяє формуванню "довгих м’язів, розвитку пропорційної "атлетичної статури", які збільшують рухливість у грудній клітині, та хребті. Виховуючись фізично студент повинен: 1. Мати уявлення щодо поняття фізичних якостей "гнучкість". 2. Уміти запропонувати засоби та методи для її розвитку. 3. Оволодіти основними засобами складання програм, переважно спрямованих на розвиток гнучкості.Документ Фізичні вправи для оволодіння основними засобами розвитку координаційних здібностей та їх удосконалення(2018) Дегтярьова, Ірина Вікторівна; Гасан, Юлія Миколаївна; Долгарева, Марія Георгіївна; Горільчаник, Ольга Григоріївна; Войда (Алпатова), Алла АнатоліївнаВиконання вправ на оволодіння координаційними здібностями дає можливість людині раціонально узгоджувати рухи ланок тіла при вирішенні конкретних рухових завдань, що необхідно при подальшому використанні навичок в професійно–прикладній діяльності. Координаційні здібності – це сукупність рухових здібностей, що визначають швидкість освоєння нових рухів, а також уміння адекватно перебудовувати рухову діяльність при несподіваних ситуаціях. Основними компонентами координаційних здібностей є здібності до орієнтування в просторі, рівноваги, реагування, диференціюванню параметрів рухів, здатності до ритм, перестроювання рухових дій, вестибулярна стійкість, довільне розслаблення м’язів. Їх можна розділити на три групи. Перша група. Здібності точно узгоджувати і регулювати просторові, часові та динамічні параметри рухів. Друга група. Здібності підтримувати статична (позу) і динамічну рівновагу. Третя група. Здатності виконувати рухові дії без зайвої м’язової напруженості ( скутості ). Студент повинен мати уявлення щодо поняття фізичної якості "координація", вміти запропонувати засоби і методи для її розвитку, оволодіти різними вправами на розвиток координації, набути здатність до виконання тестів. Матеріально–технічне забезпечення: 1. Спортивне обладнання необхідне для досягнення конкретної мети (легкоатлетичний інвентар, бар’єри різної висоти , гімнастичні лави, м’ячи, набивні м’ячи, скакалка, різні обтягування), музичне обладнання. 2. Секундомір, спортивний свисток, методичні вказівки.Документ Основи дозування фізичних вправ при застосуванні атлетичних тренажерів. Оцінка силових можливостей(2018) Дегтярьова, Ірина Вікторівна; Гасан, Юлія Миколаївна; Долгарева, Марія Георгіївна; Горільчаник, Ольга Григоріївна; Войда (Алпатова), Алла АнатоліївнаВ наш час значного поширення набуло явище гіподинамії. Гіподинамія – порушення функцій організму (опорно–рухового апарату, кровообігу, дихання, травлення) при обмеженні рухової активності, зниженні сили скорочення м’язів. Основною профілактикою є рух, фізичні навантаження й здоровий спосіб життя. Саме заняття на атлетичних тренажерах є найбільш оптимальним варіантом попередження гіподинамії, тому що дозування вправ з постійним опором є найбільш точним і дає можливість системного тренування окремих груп м’язів. Студент повинен: 1. Мати уявлення щодо поняття "силові здібності" та основи дозування фізичних вправ при застосуванні атлетичних тренажерів для розвитку окремих груп м’язів. 2. Уміти запропонувати засоби та методи для їх розвитку. 3. Оволодіння основними засобами динамічних навантажень з постійним опором. 4. Вміти виконувати комплекси вправ, переважно спрямованих на розвиток сили та окремих груп м’язів: плечового поясу, ніг, спини, черевного пресу. Матеріально-технічне забезпечення: гімнастичні лавки, гантелі, штанги, експандери, гімнастичні мати, силові тренажери.