Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Ефективність методики вдосконалення силових здібностей боксерів із використанням вправ легкої атлетики(Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2023) Фоменко, Вікторія Вікторівна; Хмелюк, О. В.; Колоколов, В. О.; Жогло, В. М.; Єфременко, А. М.; Крайник, Я. Б.Мета – обґрунтування ефективності методики комплексного розвитку силових здібностей боксерів 17-19 років. Учасники: боксери 18,05±1,50 років (n = 16), які були поділені на контрольну (КГ; n = 8) та експериментальну (ЕГ; n = 8) групи. Методи: аналіз даних науково-методичної літератури; педагогічне спостереження, тестування та експеримент; методи математичної статистики. Результати та їх обговорення. Особливість експериментальної методики полягала у поєднаному використанні специфічних та легкоатлетичних засобів у силовому тренуванні боксерів протягом 12 тижнів. Встановлено, що порівняно з традиційним підходом експериментальна методика сприяла позитивній динаміці показників сили м'язів рук та плечового поясу, силовій витривалості, а також швидкісно-силових якостей випробуваних. Висновки. Комплексний розвиток силових здібностей дозволяє оптимізувати процес розвитку сили боксерів 17-19 років у підготовчому періоді річного макроциклу.Документ Психологічна стійкість до тривалої роботи в легкій атлетиці(Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2022) Жогло, В. М.; Матузна, Наталія Анатоліївна; Казак, Володимир Юрійович; Фоменко, Вікторія Вікторівна; Єфременко, А. М.Висвітлено питання важливості психологічної стійкості у легкоатлетичному спорті в умовах здійснення тренувальної та змагальної діяльності спортсменів. Метою дослідження є характеристика особливостей психологічної стійкості до тривалої роботи у легкій атлетиці. Методи. Для досягнення мети роботи були використані теоретичні методи педагогічного дослідження. Результати та їх обговорення. Виявлено, що змагальна діяльність, яка формує структуру підготовчого процесу, у легкій атлетиці характеризується граничним фізичними навантаженнями, що проявляє атлет в процесі боротьби власне з суперниками, а також в умовах виконання тренувальних навантажень. Такі впливи відзначаються специфічними та неспецифічними реакціями з боку функціональних систем легкоатлетів, що мають особливості відповідно їх спортивної спеціалізації. Характерними перемінними для навантажень у легкоатлетичному спорті виступають напруженість та тривалість фізичної роботи. В більшості видів легкої атлетики саме тривалість впливу тренувального навантаження визначає ефективність спортивної підготовки. З іншого боку, деякі види легкої атлетики характеризуються тривалістю змагальної діяльності яка визначається або сутністю досягнення спортивного результату, або значним часом, протягом якого відбувається визначення переможця. Таким чином, стану атлетів, які змагаються, притаманне значне фізичне та психічне напруження, що є взаємопов’язаними. Відтак, виключне значення набувають вимоги до психологічної стійкості легкоатлетів. Висновки. В результаті дослідження встановлено, що успішність тренувальної та змагальної діяльності легкоатлетів різних спеціалізацій залежить від психологічної стійкості до тривалої роботи у протягом тренувальної та змагальної діяльності. Це слід враховувати при плануванні процесу підготовки легкоатлетів як у річному, так і багаторічному аспектах. Проведене дослідження може стати базою для подальших теоретичних, емпіричних досліджень, а також методичних доробок з психології легкоатлетичного спорту.Документ Застосування засобів легкої атлетики у тренуванні спринту регбістів(Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2023) Фоменко, Вікторія Вікторівна; Єфременко, А. М.; Хмелюк, О. В.; Колоколов, В. О.; Крайник, Я. Б.; Жогло, В. М.Мета – обґрунтування застосування легкоатлетичних вправ в тренуванні спринту регбістів. Методи: теоретичні методи педагогічного дослідження. Результати та їх обговорення. Сучасна гра в регбі вимагає від гравця, незалежно від його амплуа і позиції на полі у грі, бути готовим до виконання нетривалих, повторюваних спалахів бігу з високою інтенсивністю. Встановлено, що структура спринту гравців в регбі є схожою на дії бігуна-спринтера, який має виконати біг зі старту або моментальне потужне прискорювання у русі. Результати аналізу науково-методичної літератури та педагогічного моделювання продемонстрували, що для покращення спринтерських показників регбіста тренеру з фізичної підготовки необхідно включити в програму тренувань пліометричні вправи, швидкі присідання зі штангою, буксирування саней та вправи, спрямовані на вдосконаленням техніки спринтерського бігу. Саме ці практичні та науково перевірені в сфері легкої атлетики засоби визначають вплив на структуру спринтерських здібностей регбістів, тотожний спринтерським характеристикам гравця на полі. Висновки. Встановлено, що гравці в регбі потребують вміння виконувати потужні швидкі рухи відповідно до структури, притаманної бігунам на короткі дистанції Відтак, виникає можливість побудови програми спринтерського тренування із застосуванням вправ та методології підготовки бігунів на короткі дистанції. Спринтерські вправи мають бути підібрані з урахуванням потужних короткочасних спринтів, які притаманні діям гравця у регбі під час гри. В той же час, має бути врахована необхідність готовності до їх серійного виконання. Відтак, перспективним розробка методики застосування елементів підготовки спринтера при побудові спринтерської підготовки гравців-регбістів.