Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Оптимальний параметричний синтез стохастичних систем управління кінцевим положенням
    (Полтавський національний технічний університет ім. Юрія Кондратюка, 2022) Калінін, Євген Іванович; Ткачов, Віталій Миколайович; Лисиця, Дмитро Олександрович; Рибальченко, Аліна Олександрівна
    Предметом досліджень статті є лінійні стохастичні динамічні системи управління кінцевим положенням. Метою роботи є синтез ефективних чисельних алгоритмів машинного проектування лінійних стохастичних динамічних систем управління кінцевим положенням. Завдання дослідження полягають у побудові алгоритмів синтезу, заснованих на застосуванні методу інверсійно-сполучених систем, а також на зниженні розмірності простору параметрів, що оптимізуються. Застосовувані методи: інверсійно-сполучені системи для формування критерію якості, методи зниження розмірності простору параметрів, що оптимізуються на підставі спектрального аналізу матриці кривизни. Отримані результати: пошук оптимальних параметрів у запропонованому підпросторі може здійснюватися всіма методами першого або другого порядку з використанням спроектованих матриць. При досягненні в підпросторі точки мінімуму критерію у ній обчислюються градієнт та кривизна і на підставі спектрального аналізу будується новий підпростір запропонованого типу з наступним повтором процесу оптимізації. Запропонована стратегія пошуку скорочує кількість кроків оптимізації. Практична значущість роботи полягає у тому, що з використанням матриць сполучених змінних отримані ефективні способи обчислення градієнта та кривизни критерію оптимізації. Оскільки час обчислення градієнта за запропонованими залежностями в основному визначається часом інтегрування рівнянь для сполучених матриць, то воно приблизно дорівнює часу інтегрування рівнянь для визначення фундаментальної матриці та дисперсії.
  • Ескіз
    Документ
    Ергономічні властивості та екологія транспортних засобів
    (2022) Кожушко, Андрій Павлович; Калінін, Євген Іванович
    Представлені матеріали висвітлюють основні питання в ергономіці та екології транспортних засобів. Окрім того, знайомлять читача з сучасними тенденціями розвитку ергономічних властивостей транспортних засобів, а також з екологічними нормами та загальною екологічною безпекою Призначено для студентів, аспірантів, викладачів та наукових співробітників транспортного профілю.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження поведінки кореляційних функцій багатовимірної лінійної системи
    (ФОП Петров В. В., 2021) Калінін, Євген Іванович; Лисиця, Дмитро Олександрович; Рибальченко, А. О.
  • Ескіз
    Документ
    Асимптотика системи оптимального управління двома малими сингулярно-збурюючими параметрами
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Калінін, Євген Іванович; Лисиця, Дмитро Олександрович; Нечаусов, Артем Сергійович; Криховецький, Георгій Яремович
    Предметом досліджень статті є динамічні системи управління з оптимальними повільними рухами. Метою роботи є отримання асимптотичного наближення управління в формі зворотного зв'язку, яке, не будучи рівномірним за областю визначення системи, формує рівномірно наближені до оптимальних повільні рухи системи. Завдання дослідження полягають у проведенні асимптотичного аналізу регулятору при малих значеннях параметрів. Застосовувані методи: методи мінімізації квадратичних функцій та методи матричної алгебри. Отримані результати: розглянуто задачу оптимального рівняння з двома малими сингулярно збуджуючими параметрами. Введені вимоги на характеристики та керованість обраної системи. Завдання, що розглядається, пов'язане , на відміну від відомих досліджень, з принциповою проблемою: при спрямуванні в нуль параметрів системи певні компоненти матриці, що задовольняє рівнянням Рікатті, в силу граничної умови для неї, набувають особливості в певних проміжках часу. Практична значущість роботи полягає у тому, що з використанням методів мінімізації отримані загальні методи побудови рівномірної області асимптотики систем оптимального управління з двома малими сингулярно-збурюючими параметрами за іншим малим параметром.
  • Ескіз
    Документ
    Динамічні ефекти в багатомасових реономних системах при високочастотній пульсації «форм» коливань
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Калінін, Євген Іванович; Лебедєва, Ірина Анатоліївна; Лисиця, Дмитро Олександрович
    Предметом досліджень статті є виродження першої форми при моногармонійній зміні коефіцієнта форми та за умови, коли частота пульсації «форм» коливань досягає другої парціальної частоти . Метою є оці- нка можливості виродження i-ої форми коливань при різних законах зміни збуджуючого впливу та аналіз да- ного явища. Завдання дослідження полягають у побудові принципів оцінки впливу високочастотних пульсацій параметрів системи на вільні коливання останньої. Застосовувані методи: описання динамічних моделей дифе- ренційними рівняннями; частотний аналіз; формування амплітудно-частотних характеристик. Отримані ре- зультати: для динамічної моделі з певними показниками приводу та веденої ланки визначено, що при гармо- нійній зміні функції руху з частотою пульсації, що перевищує одиницю при співвідношенні коефіцієнтів дем- пфування більше одиниці спостерігається ефект виродження першої форми коливань, в результаті чого частота коливань веденої ланки практично відповідає другій формі. Практична значущість роботи полягає у побудові моделі формування частотних характеристик динамічної моделі при високочастотній пульсації параметрів останньої. Для виявлення цих ефектів доводиться відмовлятися від традиційних уявлень про малість інерцій- них складових, викликаних нестаціонарністю форм коливань.