Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Стратегії забезпечення комплаєнс-безпеки промислового підприємства
    (Одеський національний політехнічний університет, 2019) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    Проведений аналіз можливих організаційних схем взаємодії служби ризик-менеджменту підприємства та його бізнес-підрозділів дозволив запропонувати стратегію управління комплаєнс-ризиками на засадах моделі чотирьох стратегій захисту. У статті пропонується створити комплаєнс-службу на основі чотирьох стратегій захисту від комплаєнс-ризиків. Надано конкретні рекомендації щодо практичного використання кожної стратегії комплаєнс-захисту. Концепція трьох стратегій комплаєнс-захисту на сьогодні вже детально проаналізована, вона широко використовується в фінансово-кредитній сфері. Розроблено рекомендації щодо її удосконалення та адаптації до умов промислового підприємства. Була сформована концепція четвертої стратегії комплаєнс-захисту та надано рекомендації щодо її практичного використання на промислових підприємствах.
  • Ескіз
    Документ
    Моніторинг рівня комплаєнс-безпеки промислового підприємства
    (2019) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    У статті розглянуто питання забезпечення економічної безпеки промислового підприємства. Розглянуто фактори, які в найбільшій мірі впливають на стан економічної безпеки. Обґрунтовано важливість та необхідність забезпечення комплаєнс-безпеки промислового підприємства. Обґрунтовано теоретико-методичні положення моніторингу основних показників комплаєнс-безпеки промислового підприємства з використанням арктангенціальної функції. В основу моніторингової функції покладено показники волатильності економічної та комплаєнс-безпеки як безпосередньо даного промислового підприємства та його найближчого бізнес-оточення, так і всієї країни в цілому. Проведено дослідження та аналіз інтервалу значень моніторингової модель-функції та визначено найбільш характерні (реперні) ситуації при дослідженні комплаєнс-безпеки промислового підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Моніторинг комплаєнс-безпеки підприємства з використанням тангенціальної функції
    (Хмельницький національний університет, 2019) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Перерва, Петро Григорович
    Обґрунтовано теоретико-методичні положення моніторингу основних показників комплаєнс-безпеки підприємства з використанням тангенціальної функції. В основу моніторингової функції покладено інтегральні показники комплаєнс-ризику та комплаєнс-безпеки на даному підприємстві. Проведено дослідження та аналіз інтервалу значень моніторингової модель-функції та визначено найбільш характерні (реперні) ситуації під час дослідження комплаєнс-безпеки промислового підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретико-методичні засади моніторингу комплаєнс-безпеки промислового підприємства
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2019) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    В статті обґрунтовано теоретико-методичні положення моніторингу основних показників комплаєнс-безпеки промислового підприємства. Вперше для практичного використання запропоновано дві моніторингові функції, сформовані на основі тангенціальної і арктангенціальної залежностей. Тангенціальна моніторингова функція в якості основних показників, які відтворюють ступінь комплаєнс-загроз для підприємства, відстежує чотири складових економічної безпеки країни: енергетичну, фінансову, соціальну та інноваційно-інвестиційну. Арктангенціальна моніторингова функція в досить широкому форматі включає в себе найбільш важливі складові комплаєнс-безпеки промислового підприємства: фінансову, політико-правову, енергетичну та інтерфейсну.
  • Ескіз
    Документ
    Комплаєнс як категорія економічної безпеки промислового підприємства
    (2018) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    У статті розглянуто питання забезпечення економічної безпеки підприємства. Розглянуто фактори, які в найбільшій мірі впливають на стан економічної безпеки. Обґрунтовано важливість та необхідність забезпечення комплаєнс-безпеки промислового підприємства. Теоретично обґрунтовані можливості застосування комплаєнс-функції для більш повного забезпечення економічної безпеки промислового підприємства. На основі детального аналізу існуючих визначень терміну "комплаєнс" запропоновано визначати комплаєнс як зусилля підприємства дотримуватися національних і міжнародних законів, стандартів і правил, застосовних до її діяльності, в тому числі власних внутрішніх корпоративних політик та процедур. Введено в науковий оборот новий термін "комплаєнс-безпека підприємства".
  • Ескіз
    Документ
    Формування стратегій управління антимонопольними комплаєнс-ризиками
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    В статті доведено, що антимонопольний комплаєнс у даний час трактується, як система внутрішньо-корпоративного попередження порушень антимонопольного законодавства. Тому антимонопольний комплаєнс визначається, як система внутрішнього забезпечення відповідності вимогам антимонопольного законодавства (антимонопольний комплаєнс) - сукупність правових і організаційних заходів, передбачених внутрішнім актом (актами) господарюючого суб'єкта або іншої особи з числа осіб, що входять в одну групу осіб з таким суб'єктом господарювання, якщо такі внутрішні акти поширюються на такого господарюючого суб'єкта і спрямованих на дотримання ним вимог антимонопольного законодавства та попередження його порушення. Обґрунтовано, що кількісна оцінка будь-якого виду діяльності і ризиків може бути досить складною задачею, тому до процесу управлінняризиками важливо залучити фахівців у конкретній сфері діяльності з досвідом роботи в сфері управління ризиками і оцінкою ризиків, а також спеціалістів в антимонопольній сфері. Визначено найбільш характерні етапи оцінки ризиків підприємства і побудови системи управління ними в структурі антимонопольного комплаєнса. Репутація підприємства стала реальним ринковим фактором, інвестори почали оцінювати ділові якості підприємств в цілому, їх підхід до рішень складних проблем, креативність, чесність, участь у вирішенні соціальних проблем суспільства. На перший план поступово виходять так звані «нематеріальні якості» - імідж товару і репутація, тому жодне підриємство не може ігнорувати такі фактори, як ділові взаємовідносини і громадську думку. Сильна позитивна репутація підприємства сприяє підвищенню його конкурентоспроможності, залучає до співпраці інвесторів, постачальників, споживачів, підтримує високу ринкову вартість акцій. Кожне послаблення репутації підприємства приносить суттєві матеріальні та іміджеві збитки промисловому підприємству.
  • Ескіз
    Документ
    Сутність та визначення комплаєнс-ризику
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    У практичній діяльності промислового підприємства концепція комплаєнс тісно пов’язана з системою управління/контролю в організації, а також з ризиками невідповідності, недотримання вимог законодавства, нормативних документів, правил і стандартів наглядових органів, галузевих асоціацій та організацій, кодексів поведінки і т.п. Метою статті є дослідження теоретико-методологічної основи комплаєнс-ризику і можливостей використання цієї категорії в організаційно-економічній діяльності промислового підприємства з метою забезпечення його стабільної та ефективної роботи. Поняття комплаєнс-ризику стосовно промислової сфері в українському законодавстві не закріплено, але воно успішно використо вується в банківській справі і може бути успішно адаптовано до особливостей промислового підприємства. Стосовно до промислових підприємств пропонується визначати комплаєнс-ризик, як ризик застосування юридичних санкцій або санкцій регулюючих органів, суттєвого фінансового збитку, втрати частки ринку або втрати репутації підприємством у результаті недотримання ним законів, інструкцій, правил, стандартів саморегулюючих організацій, або зовнішніх і внутрішніх кодексів поведінки, що стосуються виробничо -підприємницької діяльності. Комплаенс-функція дозволяє звернути увагу на безліч різних аспектів комплаенс-ризиків: від фінансових ризиків - до ризиків втрати репутації, від корупції - до кодексу поведінки працівників, і саме такий комплексний підхід дозволяє пров одити найбільш ефективний моніторинг діяльності підприємства і приймати зважені і продумані рішення, створювати ситуації, при як их можливість виникнення комплаєнс-ризику мінімальна. У статті доведено, якщо підприємство планує вихід на міжнародний ринок, робота з комплаенс-функцією є необхідною умовою розвитку і подальшої співпраці, так як багато закордонних партнерів працюють виключно з організа ціями, які виконують міжнародні стандарти в тому числі і в роботі з контролем комплаєнс-ризиків.
  • Ескіз
    Публікація
    Розвиток теорії вартісного управління стейкхолдерами підприємства в зарубіжних дослідженнях
    (Сумський державний університет, 2021) Перерва, Петро Григорович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Косенко, Олександра Петрівна; Кобєлєв, Валерій Миколайович; Матросова, Вікторія Олександрівна
    У статті доведено, що актуальним напрямком ефективного управління підприємством є використання менеджментом мережевої концепції організації виробничо-комерційної діяльності, в основі якої лежить теорія стейкхолдерів. Цей напрямок наукових досліджень широко обговорюється в зарубіжних економічних виданнях, де вже накопичилася значна кількість інноваційних розробок та пропозицій. Для вітчизняних промислових підприємств є надзвичайно важливим дослідження, узагальнення та використання зарубіжного досвіду в сфері стейкхолдерівської теорії.
  • Ескіз
    Документ
    Концептуальні положення аналізу рівня комплаєнс-безпеки країни та підприємства
    (Тернопільський національний економічний університет, 2019) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    Проведено дослідження сучасного стану та визначено основні складові економічної безпеки країни та підприємства. Обґрунтовано необхідність врахування в подібного роду розрахунках фактору комплаєнс-безпеки. Визначено основні фактори, які мають найбільш вплив на рівень комплаєнс-безпеки.