Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
9 результатів
Результати пошуку
Документ Применение беспилотных летательных аппаратов в боевой информационно-управляющей системе бронетанковой техники(НТУ "ХПИ", 2015) Анипко, О. Б.; Сиренко, С. Н.; Ковтонюк, И. Б.Розглянуто застосування безпілотних літальних апаратів для пошуку та виявлення цілей, що дасть можливість підвищити ефективність комплексу управління вогнем бронетанкової техніки.Документ Аналитическое решение задачи математического маделирования движения центра масс подвижной платформы(НТУ "ХПИ", 2015) Ковтонюк, И. Б.; Шаблий, Г. Ф.; Волосников, С. А.Наведено аналітичне рішення задачі математичного моделювання руху центра мас рухомої платформи, яке може бути використане при визначенні траєкторії руху транспортних об’єктів типу "рухома платформа – силова установка".Документ Некоторые приближенные соотношения для определения аэродинамических характеристик при проведении предварительных вариантных проработок аэродинамической компоновки маневренного самолета(НТУ "ХПИ", 2011) Ковтонюк, И. Б.; Зинченко, А. Г.; Анипко, О. Б.The methodics of determination of aerodynamic descriptions of manoeuvre airplane are improved. Calculable experiment authenticity verification results and approximation of these experimental researches are conducted in wind-channelsДокумент Рациональный синтез аэродинамической компоновки органов управления креном маневренного самолета(НТУ "ХПИ", 2012) Ковтонюк, И. Б.This research paper describes rational synthesis method of aerodynamic arrangement of maneuverable aircraft roll controls. It allows to choose rational way which provides high speed of aircraft roll at basic flight reference from alternative variants of aerodynamic arrangement of aircraft lateral controlsДокумент Статистический показатель рациональности аэродинамической компоновки органов управления истребителя для оценки влияния принимаемых конструктивно-компоновочных решений на эффективность поперечного управления(НТУ "ХПИ", 2011) Ковтонюк, И. Б.; Анипко, О. Б.; Иленко, Е. Ю.; Ковтонюк, Я. И.The brought analysis over of static index of rationality of aerodynamic arrangement of organs of lateral control for the different types of fighters. An index can be used for the estimation of aerodynamic arrangements of fighters, which are developed.Документ Статистический показатель рациональности аэродинамической компоновки органов поперечного управления самолета(НТУ "ХПИ", 2011) Ковтонюк, И. Б.Offered static index of rationality of aerodynamic arrangement of lateral controls management of airplane, which will allow to estimate influence of structurally layout decisions which are accepted on the early stages of planning, on efficiency of lateral control of airplane.Документ Обоснование требований к характеристикам маневренности, устойчивости и управляемости истребителей при перехвате малоскоростных целей(НТУ "ХПИ", 2010) Анипко, О. Б.; Ковтонюк, И. Б.Offered approach to the ground requirements to characteristics of maneuverability, stability and controllability of interceptors, at the intercept of littlespeed aims. Approach includes for itself the stages of analysis of interceptor as a difficult technical system, forming of rational parameters and characteristics of maneuverability, stability and controllability, and final stage of forming actually of requirements to characteristics of maneuve rability, stability and controllability of interceptor.Документ Потребное управление летательным аппаратом с учетом отклонения траектории полета от заданной(НТУ "ХПИ", 2009) Ковтонюк, И. Б.; Анипко, О. Б.Offered approach to determination of required control of LA, which takes into account deviation of trajectory of flight of LA from setting. A required control is considered for the task of intercept of air purpose which moves.Документ Потребное управление при синтезе средств обеспечения устойчивости и управляемости летательного аппарата(НТУ "ХПИ", 2009) Ковтонюк, И. Б.; Анипко, О. Б.The method of synthesis of devices which provide stability and controllability of aircraft is offered in this work at the level of conception, allowing from all of aggregate of alternative va riants to choose such, which provide implementation of the set terms of flight and required level of pilotage properties taking into account present limits on the ranges of rejection of aircraft control.