Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
24 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Лазер і здоров'я(Комунальне підприємство "Міська друкарня", 2024) Кіпенський, Андрій Володимирович; Васильєва-Лінецька, Лариса Яківна; Вуйцік, Вальдемар; Заболотна, Наталія Іванівна; Качалова, Наталія Михайлівна; Коваль, Леонід Григорович; Колісник, Петро Федорович; Комарова, Ольга Сергіївна; Куліченко, Вячеслав Вікторович; Лисиченко, Микола Леонідович; Микитюк, Зенон Матвійович; Павлов, Володимир Сергійович; Павлов, Сергій Володимирович; Русанова, Євгенія Георгіївна; Салдан, Йосип Романович; Сушинський, Орест Євгенович; Тимчик, Григорій Семенович; Тужанський, Станіслав Євгенович; Холін, Володимир Вікторович; Штофель, Дмитро ХуановичНаведено відомості про творчий шлях А.М. Коробова, одного з фахівців застосування фотонних технологій у біології та медицині. Надано інформацію про фізичні основи функціонування лазерів і випромінюючих діодів. Проаналізовано взаємодію оптичного випромінювання з біологічними об’єктами. Наведено приклади застосування лазерних і світлодіодних апаратів у різних галузях біології, медицині і сільського господарства. Монографія може бути корисною фахівцям у галузі медичного приладобудування, студентам технічних і медичних закладів вищої освіти, а також медичним працівникам.Документ Підготовка вітчизняної інтелектуальної еліти (До 20-річчя факультету соціально-гуманітарних технологій НТУ "ХПІ")(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Кіпенський, Андрій ВолодимировичДокумент Розвиток культури та інтелігентності студентів(Scientific Publishing Center "Sci-conf.com.ua", 2022) Пономарьов, Олександр Семенович; Кіпенський, Андрій Володимирович; Чеботарьов, Микола Корнійович; Харченко, Алла ОлександрівнаДокумент Формування професійної компетентності лідера(Scientific Publishing Center "Sci-conf.com.ua", 2022) Пономарьов, Олександр Семенович; Кіпенський, Андрій Володимирович; Чеботарьов, Микола Корнійович; Харченко, Алла ОлександрівнаДокумент Техніка, наука і духовність у ХХІ сторіччі: філософський аналіз(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Кіпенський, Андрій Володимирович; Тарароєв, Яків ВолодимировичСтихійний, подекуди, неконтрольований процес розвитку техніки, перетворення сучасної науки з галузі дослідження світу в допоміжний засіб обслуговування технологій, втрата духовного образу сучасного вченого, як безкорисливого шукача істини, поставили питання про дослідження взаємозв'язку науки і техніки з духовністю людства, як основного джерела подолання девіацій розвитку техногенної цивілізації. Розглядаючи різні аспекти взаємозв’язку духовності з наукою і технікою, автори виділяють антропологічний, акмеологічний і екзистенціальний напрями взаємодії. Антропологічний напрям, який розкриває характер зв'язку духовності, науки і техніки з діяльністю мозку людини, містить у собі катарсичний, інтелектуальний і моральний аспект, спрямований на формування засобами сучасної освіти людини, яка прагне до наукового відкриття, активного застосування розуму, подолання проявів егоцентризму, який впливає на розвиток виробництва і техніки. У межах акмеологічного напрямку розглядається проблема вибору сучасної стратегії розвитку, досягнення рівня планетарно-космічної цивілізації. Екзистенціальний напрям пов’язаний з усвідомленням кризового характеру сучасної епохи, основними заходами щодо збереження Розуму у Всесвіті.Документ Логіка розвитку цивілізації: від інформаційного до інтелектуального суспільства(Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, 2023) Кіпенський, Андрій Володимирович; Смоляга, Марина ВіталіївнаСтаття присвячена аналізу сучасного цивілізаційного розвитку, виявленню найважли віших пріоритетів, які мають сприяти успішній трансформації до планетарно-космічного рівня цивілізаційного устрою, подоланню сучасної цивілізаційної кризи та можливої загибелі суспільства. Метою написання статті є визначення певної моделі цивілізаційного розвитку, яка має відповідати майбутньому. У дослідженні використовуються методи порівняльного аналізу сущого та належного, проєктування з майбутнього. У процесі дослідження сучасного інформаційного суспільства виявляються його суперечності, аналізуються критичні зауваження його концептуальних засад з позицій Ф. Вебстра, Т. Роззака, К. Мея, Д.Тапскоппа, Ф. Махлупа, М. Пората, Е. Масуди, О.Тоффлера. Аналізує ться головний критерій інформаційного суспільства, згідно з яким «інформація стає головним ресурсом суспільного прогресу в усіх сферах життя». У процесі дослідження автори доходять висновку, що в сучасних умовах дійсно відбувається зростання потоків інформації, але потрібно враховувати, що насамперед збільшення обсягів інформації пов’язано зі зростанням наукового знання, що інформаційне суспільство лише створює передумови формування цивілізації інтелектуального творення, яка є необхідним етапом її трансформації до планетарно-космічного рівняДокумент Розвиток інтелігентності лідера(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Кіпенський, Андрій Володимирович; Пономарьов, Олександр Семенович; Гура, Тетяна ВіталіївнаРозглянуто один характерних проявів еволюції соціуму, що полягає істотному зростанні освітньо-кваліфікаційного рівня широких мас населення та підвищенні рівня їхньої культури. Набуває подальшого поширення частка розумової праці та її творчого характеру в різних сферах суспільного виробництва. З’ясовано, що помітне зростання загальної чисельності різних груп інтелігенції і її якісного складу та рівня культури вимагає для забезпечення ефективності впливу лідерів на інших людей відповідного підвищення рівня їхньої загальної та професійної культури, їхньої інтелігентності. Доведено, що інтелігентність лідера через його специфічний вплив активно сприяє розвитку рівня інтелігентності суспільства, який через вимоги до особистості лідера сприяє подальшому розвитку його інтелігентності, підвищенню його ролі у розвитку культури й духовного світу населення. Розкрито істотну роль у формуванні й розвитку інтелігентності лідера як однієї з атрибутивних якостей, що належить системі освіти й педагогічній практиці. Для цього їм слід посилити увагу до належного виконання функцій з виховання, особистісного розвитку та соціалізації студентів, розвитку їхньої культури та лідерського потенціалу.Документ Відповідальність як атрибутивна риса інтелігента(2021) Кіпенський, Андрій Володимирович; Пономарьов, Олександр Семенович; Чеботарьов, Микола КорнійовичДокумент Науково-технічна інтелігенція та її відповідальність за майбутнє світової цивілізації(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Кіпенський, Андрій Володимирович; Пономарьов, Олександр СеменовичПоказано, що на тлі розвитку науки, техніки і технологій відбувається помітна духовно-культурна й морально-етична деградація людського суспільства. При цьому метою статті є спроба відповісти на одне з найголовніших питань сьогодення – чому розвиток науки, техніки й технологій призводить до духовної деградації у суспільстві, до загострення взаємовідносин в системі «людина-суспільство-природа-техносфера». На думку авторів, однією з причин такого становища є те, що для представників науково-технічної інтелігенції шкала цінностей досить часто обмежується «досконалою конструкцією» у технічному відношенні, тобто – висока функціональність та надійність за низької вартості виробництва. Разом з істотним погіршенням екологічної ситуації це створює реальну загрозу самому існуванню нашої цивілізації. Ось чому саме зараз людина-творець науково-технічного прогресу повинна відчувати все більшу особисту відповідальність за долю світової цивілізації, за наслідки обраних шляхів і характеру розвитку людства, за його майбутнє. Показано, що для подолання кризи необхідно посилити соціально-гуманітарну складову підготовки науково-технічної інтелігенції. Тільки за таких умов можна досягти того, що її представники, які є учасниками творчого виробничого процесу, будуть спроможні підтримувати цей процес з гуманістичних позицій, у потрібному напрямку формувати громадську думку. Також треба формувати у науково-технічної інтелігенції відповідальність за технологічний розвиток світової цивілізації, підвищувати в її очах роль і значення у технологічному середовище таких категорій, як духовність, моральність та законність. Без цього в умовах бурхливого науково-технічного прогресу й інноваційного розвитку суспільство безумовно зіткнеться з нестабільністю, кризами та хаосом. На думку авторів подолати їх може тільки відповідним чином професійно підготовлена, висококультурна, духовна та відповідальна науково-технічна інтелігенція.Документ Фахова культура в системі інтелігентності педагога(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Кіпенський, Андрій Володимирович; Романовський, Олександр Георгійович; Пономарьов, Олександр СеменовичСтаття присвячена дослідженню ролі й місця фахової культури педагога в загальній системі його інтелігентності. Сама ж інтелігентність постає цілісним утворенням і системною єдністю її багатофакторності та поліфункціонального характеру діяльності, особистості педагога, його професіоналізму, загальної і фахової культури. Інтелігентність педагога виступає однією з важливих його особистісних характеристик і потужним джерелом цілеспрямованого педагогічного впливу на студентів. Крім того, інтелігентність педагога виявляється істотним стимулом його постійного власного саморозвитку та самовдосконалення. Значення професіоналізму і фахової культури як невід’ємних складових частин інтелігентності і педагога, і його вихованців підтверджують результати експериментального дослідження.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »