Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
1 результатів
Результати пошуку
Документ Роль лабораторного практикуму при навчанні фізики в технічному університеті(Національний університет "Чернігівський колегіум" ім. Т. Г. Шевченка, 2019) Любченко, Олена Анатоліївна; Дьяконенко, Ніна Леонідівна; Водоріз, Ольга СтаніславівнаСтаття присвячена дослідженню ролі та місця лабораторного практикуму в процесі вивчення курсу фізики в закладах вищої освіти. Розглядаються причини того, що лабораторні роботи повинні займати і займають важливе місце в підготовці майбутніх фахівців різних спеціальностей, яких готують у технічному університеті. Аналізується той стан, в якому знаходиться як шкільна, так і університетська підготовка з фізики в наш час, формулюються деякі завдання, які повинні вирішуватись і на етапі профорієнтаційної роботи, і під час навчання в університеті. Автори мають мету розглянути роль лабораторного практикуму при вивченні фізики, проаналізувати загальні підходи і запропонувати своє бачення використання лабораторних робіт для підвищення ефективності засвоєння програмного матеріалу. Розглядаються основні задачі, які може вирішити лабораторний практикум, його основні завдання та методики. Показано, що робота в лабораторному практикумі сприяє формуванню творчого, креативного мислення, є стимулюючим фактором на шляху надбання знань і навичок, що є необхідними у подальшій професійній діяльності. Автори досліджують методи організації лабораторних занять з метою досягнення їх максимальної ефективності в навчальному процесі викладання фізики. Розкрита роль лабораторного практикуму як дієвого засобу формування критичного мислення. Показано, що практична експериментальна робота в групах дає можливість у ході колективної діяльності провести обговорення проблеми, здійснити пошук експериментальних підходів, провести експеримент та критично осмислити отримані результати, інтерпретувати їх і зробити узагальнення. Приділена увага застосуванню комп’ютерів у лабораторних комплексах, проаналізована доцільність їх використання та визначені ті задачі, в яких їх треба застосовувати. На основі аналізу зроблені висновки щодо місця лабораторних занять у курсі фізики, їх ролі в формуванні інтересу студентів до лекційного матеріалу та допомоги в його розумінні.