Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 17
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічна акме-технологія формування відповідальності професіоналів-лідерів у процесі професійної підготовки
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Дубініна, Оксана Миколаївна; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Середа, Наталія Вікторівна
    Стаття присвячена проблемі формування відповідальності професіоналів-лідерів в процесі підготовки в університеті. Автори бачать вирішення цієї проблеми шляхом розробки спеціальної педагогічної акме-технології. В роботі представлені характеристики структурних компонентів запропонованої технології (концептуальної, змістовної, процесуальних частин і програмно-методичного забезпечення). В ході дослідження визначено педагогічні умови формування відповідальності професіоналів-лідерів. Проаналізовано результати проведеного дослідження по встановленню впливу блоків факторів на сформованість відповідальності майбутніх професіоналів-лідерів в процесі підготовки в університеті.
  • Ескіз
    Документ
    Потенціал формальної та неформальної освіти у розвитку професійної компетентності, лідерських якостей і лідерського потенціалу фахівців військових спеціальностей сектору безпеки, охорони, оборони та фахівців із правоохоронної діяльності пенітенціарної системи України
    (Академія Державної пенітенціарної служби, 2023) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Резнік, Світлана Миколаївна; Солодовник, Тетяна Олександрівна; Середа, Наталія Вікторівна
    Глобалізація та швидкі трансформаційні перетворення суспільства вимагають формування сучасних професійних компетенцій, лідерських якостей і лідерського потенціалу від фахівців усіх сфер життєдіяльності суспільства, в тому числі фахівців військових спеціальностей сектору безпеки, охорони, безпеки та такої важливої сфери як пенітенціарна, що відповідає за підтримання належного рівня суспільної безпеки країни. Ключова роль у формуванні, розвитку та вдосконаленні професійних компетентностей, лідерських якостей та лідерського потенціалу належать освіті як формальній, так і неформальній. Саме формальна освіта завдяки нормативній складовій освітніх програм та можливості обирати індивідуальну стратегію навчання за рахунок вибіркових дисциплін дозволяє фор мувати конкурентоспроможного фахівця, мобільного, з притаманними професійно-важливими якостями, перспективного світогляду, культури, діловитості, здатності аналізувати виробничу ситуацію, готових до успішного вирішення ними повсякденних бойових і фахових завдань. Система неформальної освіти, яка може охоплювати систему підвищення кваліфікації фахівців (викладачів, персоналу установ тощо), може задовольнити потреби фахівців у набутті зазначеними фахів цями найкращих професійних навичок майбутнього на ринку праці, soft, hard, meta skills.
  • Ескіз
    Документ
    Феномен відповідальності в контексті підготовки "цифрового" покоління професіоналів-лідерів
    (Інститут цифровізації освіти НАПН України, 2020) Дубініна, Оксана Миколаївна; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Середа, Наталія Вікторівна
    Професійна відповідальність має вагоме значення у всіх сферах діяльності людини. Динамічний розвиток суспільства, його всебічна інформатизація, зростаючі вимоги ринку праці потребують посиленої уваги до означеного феномену при підготовці у вищій школі нового покоління професіоналів-лідерів. Найменш розробленими областями щодо відповідальності як педагогічного феномену є конкретизація поняття відповідальності в рамках професійної освіти, визначення її структурних детермінуючих характеристик тощо. Найбільшою складністю дослідження виявився той факт, що дотепер серед наукової психолого-педагогічної спільноти немає єдиної думки щодо професійної відповідальності на предмет того, чи вона є рисою особистості, установкою або властивістю особистості або його системною якістю, почуттям, ставленням до виконуваної роботи тощо. Метою статті став аналіз професійної відповідальності в контексті підготовки принципово нового покоління фахівців-лідерів у процесі їх підготовки в технічному університеті та під час навчання в Центрі Лідерства НТУ «ХПІ»; визначення впливу відповідальності особистості на формування лідерської позиції сучасного фахівця, що в результаті надало можливість додання цієї інтегративної риси особистості до факторно-критеріальної моделі професійно значущих якостей (ПЗЯ) фахівця педагога-лідера. Для досягнення поставленої мети було використано ряд теоретичних та емпіричних методів дослідження: аналіз стану дослідження проблеми в наукових публікаціях; узагальнення вітчизняного і зарубіжного досвіду формування відповідальності майбутніх фахівців; вивчення структури відповідальності, показників та критеріїв її сформованості; аналіз основних термінів і понять та взаємозв’язок між ними; метод порівняльного аналізу; добір експериментальних даних проводився на основі тестування з попереднім з’ясуванням доцільності тестів та опитувальників для використання в оцінюванні результатів наукових досліджень з педагогічних наук. Статистична обробка експериментальних даних проводилась інструментарієм кореляційного аналізу. Обчислення і розрахунки здійснювались за підтримки системи комп’ютерної математики MathCad та організаційної програми Excel.
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічне спілкування та риторика
    (ТОВ "Видавництво "Підручник НТУ "ХПІ", 2023) Середа, Наталія Вікторівна; Солодовник (Бутенко), Тетяна Олександрівна; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    Метою навчально-методичного посібника «Педагогічне спілкування та риторика» є надання студентам систематизованих знань із теоретичних засад педагогічної риторики та формування практичних вмінь у педагогічному спілкуванні. Предметом педагогічної риторики є найважливіша сфера професійної педагогічної діяльності – педагогічне спілкування, культура, етика та техніка мовлення, принципи ораторської майстерності, особливості публічного виступу, специфіка академічного та наукового мовлення. Призначений для магістрів спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» та для аспірантів усіх спеціальностей.
  • Ескіз
    Документ
    Межі освітнього проєкту
    (Підручник НТУ "ХПІ", 2023) Пономарьов, Олександр Семенович; Середа, Наталія Вікторівна; Чеботарьов, Микола Корнійович
    Методичні вказівки містять навчальний матеріал з теми, присвяченій важливій характеристиці управління проєктами в освіті, якою виступає визначення поняття меж проєкту. Водночас розглянуто питання залучення зацікавлених сторін та контроль змін і мінімізація зміщення меж проєкту та управління їхніми зміщеннями. Показано, як поняття меж та правильне його використання сприяє успішній реалізації завдань проєкту. Для здобувачів вищої освіти денної та заочної форм навчання другого рівня підготовки «магістр» спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» освітня програма «Педагогіка вищої школи», аспірантів і викладачів, всіх, кого цікавлять проблеми застосування технології управління проєктами в освіті.
  • Ескіз
    Документ
    Формування і діяльність управлінської команди проєкту
    (Підручник НТУ "ХПІ", 2023) Пономарьов, Олександр Семенович; Середа, Наталія Вікторівна; Чеботарьов, Микола Корнійович
    Посібник містить навчальний матеріал з теми, присвяченій важливому етапу управління проєктами в освіті, яким виступає формування управлінської команди та організації її належної діяльності, спрямованої на успішну реалізацію завдань проєкту.
  • Ескіз
    Документ
    Галузевий та регіональний контекст підготовки здобувачів вищої освіти другого та третього рівнів спеціальності 011 "Освітні, педагогічні науки"
    (2022) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Романовський, Олександр Георгійович; Резнік, Світлана Миколаївна; Середа, Наталія Вікторівна; Костиря, Ірина Валентинівна
    Стаття присвячена питанню підвищення якості підготовки здобувачів вищої освіти другого та третього рівня спеціальності 011 "Оосвітні, педагогічні науки". На підставі системного підходу розкрито сутність галузевого та регіонального контексту підготовки магістрів та докторів філософії в умовах технічного університету. Встановлено регіональну специфіку освітньої галузі, спрямовану на підвищення якості інноваційної підготовки і процесу навчання фахівців (різних напрямів: інженерного, економічного, управлінського тощо), процесу викладання (підвищення рівня майстерності, педагогічного потенціалу, формування викладацького лідерства тощо). Представлена розгорнута характеристика освітньо-професійної програми (ОП 011) та освітньо-наукової програми (ОНП PhD 011), які відповідають тенденціям розвитку спеціальності та ринку праці, місії та стратегії розвитку НТУ "ХПІ" до 2025 року. Окреслено інноваційні напрями модернізації підготовки магістрів та докторів філософії вказаної спеціальності в умовах технічного університету.
  • Ескіз
    Документ
    Професійно-етичні засади педагогічної діяльності
    (ФОП Іванченко І. С., 2020) Романовський, Олександр Георгійович; Грень, Лариса Миколаївна; Середа, Наталія Вікторівна
    В основу тексту лекцій покладено знання про професійно-етичні засади педагогічної етики, нормативно-етичні принципи, якими потрібно керуватися майбутньому фахівцеві педагогічного профілю у процесі спілкування із студентами, колегами. Курс базується на вивченні характеру професійно-етичної діяльності майбутнього педагога й етичних відносин у професійному середовищі. Призначено для здобувачів освітньо-наукового рівня "Доктор філософії" спеціальності 011 "Освітні, педагогічні науки".
  • Ескіз
    Документ
    Особистість викладача як чинник ефективної підготовки студентів психологів до майбутньої професійної діяльності
    (Університет ім. Альфреда Нобеля, 2017) Богдан, Жанна Борисівна; Солодовник (Бутенко), Тетяна Олександрівна; Середа, Наталія Вікторівна
    Розглянуто питання успішності професійної діяльності викладачів, вплив особистості викладача на формування студентської молоді. Наведено результати емпіричного дослідження, згідно з якими було виявлено особистісні якості, які є властивими саме успішним викладачам. Визначено загальний показник життєстійкості та домінування компонентів, які становлять цей показник. З'ясовано пріоритети життєвих сфер і термінальних цінностей професійного життя у двох групах викладачів.
  • Ескіз
    Документ
    Актуальні проблеми формування педагогічної культури викладача вищої школи
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Солодовник (Бутенко), Тетяна Олександрівна; Богдан, Жанна Борисівна; Середа, Наталія Вікторівна