Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
10 результатів
Результати пошуку
Публікація Методичні вказівки до виконання бакалаврської дипломної роботи(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мащенко, Марина Анатоліївна; Сергієнко, Олена Андріанівна; Шапран, Євген Миколайович; Соснов, Ігор Ігорович; Білоцерківський, Олександр БорисовичБакалаврська дипломна робота є випускною кваліфікаційною науково-дослідною роботою, що характеризується внутрішньою єдністю і відображає процес розробки обраної теми та її результати. Науковий рівень бакалаврської роботи повинен відповідати освітній програмі навчання у бакалавраті зі спеціальності 076 «Підприємництво та торгівля». Сукупність результатів, отриманих у процесі підготовки дипломної роботи, має бути критерієм оцінювання освітнього рівня випускника вишу і свідчити про наявність у нього навичок проведення наукового дослідження: уміння самостійно вести науковий пошук; визначати і розв’язувати професійні проблеми; виконувати конкретні наукові завдання адекватними методами. Бакалаврська дипломна робота є засобом демонстрації готовності студента до роботи в різних галузях підприємницької діяльності. Робота є самостійним дослідженням студента і базується на теоретичних знаннях і практичних навичках, отриманих студентом у результаті навчання та проходження переддипломної практики. Мета бакалаврської дипломної роботи – це закріплення майбутніми фахівцями теоретичних засад функціонування підприємницьких, торговельних та біржових структур, яка здійснюється для досягнення відповідних економічних і соціальних результатів. Виконання дипломної роботи дає можливість студенту навчитися самостійно працювати з різними інформаційними джерелами, реферувати матеріали періодичної літератури, глибше вивчати основні проблеми економіки праці, аналізувати статистичні дані і на підставі цього розробляти організаційні заходи, доведені до рівня практичного застосування. Бакалаврська дипломна робота має бути самостійним дослідженням, гідним відповідної кваліфікації. Студент-дипломник має підтвердити рівень загальнотеоретичної і спе ціальної підготовки. Дипломна робота є випускною кваліфікаційною робо тою, на підставі захисту якої Державна екзаменаційна комісія (ДЕК) вирішує питання про присвоєння її автору кваліфікації «бакалавра підприємництва та торгівлі» і видачі йому диплома державного зразка. Дипломна робота, що не відповідає вимогам щодо змісту та оформлення, написана без дотримання затвердженого плану, не містить матеріалів реального аналізу господарської діяльності, обґрунтованих пропозицій, а також не має зовнішньої та внутрішньої рецензії, до захисту не допускається. Дипломна робота також проходить перевірку на дотримання її автором академічної доброчесності (плагіат), яку виконує уповноважена особа – депозитор. Для її успішного проходження робота повинна містити не менш ніж 85 % відсотків оригінального вмісту. Якщо процент запозичень перевищує вказаний відсоток, то робота до захисту не допускається і повертається на доопрацювання здобувачу вищої освіти. Допущена до захисту бакалаврська дипломна робота розміщується в репозиторії НТУ «ХПІ», де і зберігається у подальшому.Публікація Моделі дослідження інвестиційного клімату індустріальних парків України(Західноукраїнський національний університет, 2023) Сергієнко, Олена Андріанівна; Білоцерківський, Олександр Борисович; Соснов, Ігор ІгоровичІнвестиційний клімат характеризує привабливість об’єкта для вітчизняного або іноземного вкладника і оцінюється за допомогою різноманітних методів статистичного аналізу, проте на даний час не існує загальновизнаної методики його оцінювання. Тому застосування економіко-математичного моделювання дозволить оцінити взаємозв’язок економічного розвитку регіонів та їх інвестиційного клімату. Метою дослідження є застосування економіко-математичного інструментарію оцінки та аналізу інвестиційного клімату індустріальних парків України в межах окремих регіонів і галузей, прогнозування рівня капітальних інвестицій у регіони, а також оцінки взаємозв’язку економічного розвитку регіону та його інвестиційного клімату для визначення інвестиційної привабливості регіонів, діагностика чинників, що найбільше впливають на обсяги капітальних інвестицій і формування інвестиційного клімату. За результатами кластерного аналізу визначено кластери станів та проведена інтерпретація. Досліджено капітальні інвестиції у регіони на основі квартальних даних з виокремленням трендових та сезонних складових для певних представників кластерів та регіонів. На основі побудованих моделей декомпозиції побудовані прогнози, рівень адекватності яких підтверджено показником середньої відсоткової абсолютної похибки як високого рівня достовірності. Реалізовано моделі оцінки взаємозв’язку економічного розвитку регіону та його інвестиційного клімату та визначено, що на формування інвестиційного клімату, а саме показник обсягу капітальних інвестицій, найбільше впливають обсяги експорту та роздрібної торгівлі. Для дослідження інвестиційного клімату індустріальних парків Украйни запропоновано три методичниі підходи: 1) оцінки масштабу (групування) індустріальних парків; 2) прогнозу рівня капітальних інвестицій у регіони; 3) оцінки взаємозв’язку економічного розвитку регіону та його інвестиційного клімату. Ці методичні підходи допоможуть спрогнозувати рівень капітальних інвестицій у регіони, де розташовані індустріальні парки, а також оцінити взаємозв’язок економічного розвитку регіону та його інвестиційного клімату. Дослідження економіко-математичних методів і моделей для оцінювання інвестиційної привабливості регіонів, зокрема й інвестиційного клімату, дозволило побудувати економіко-математичні моделі інвестиційного клімату індустріальних парків України, що дозволить визначити успішні індустріальні парки, спрогнозувати обсяг інвестицій у регіони та фактори, які найбільше впливають на обсяг капітальних інвестицій і формування інвестиційного клімату. Розроблено економіко-математичні моделі інвестиційного клімату індустріальних парків України, які дозволять розробити стратегію економічної діяльності країни, що сприятиме її економічному зростанню.Публікація Методичні вказівки до виконання розрахункового завдання "Як інвестувати жителям України та Європи?" з дисципліни "Криптовалюта та віртуальні біржі"(2023) Білоцерківський, Олександр Борисович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Соснов, Ігор Ігорович; Самусь, Павло ОлеговичІнвестування є процесом вкладання грошей з метою отримання при-бутку в майбутньому. Технологія відтворення грошей є одним з можливих методів інвестування, що полягає в інвестуванні у компанії або проекти, які мають потенціал заробляти більше грошей, ніж ви вкладаєте. Інвестування є ризикованою справою, і перед вкладанням грошей в будь-який вид інвестицій, важливо ретельно проаналізувати ринок та дослідити ризики. Інфляції підлягає будь-яка валюта, тому інвестування є інструментом для збереження накопичень та отримання додаткового доходу. Інвестиції – це інструмент, який дозволяє зберігати накопичення та отримувати додатковий дохід. Останнім часом інтерес українців до фондового ринку зростає. Щоб інвестиції працювали на збереження та збільшення вашого капіталу, потрібно вчитися правильно використовувати різні інструменти. Зараз немає можливостей для формування повноцінного портфеля через українських брокерів, також як і доступу до інструментів широкого ринку. Тому українці шукають можливості інвестувати через зарубіжних брокерів. Для правильного використання різних інструментів і навчання інвестуванню можна звернутися до професійних консультантів з інвестицій та фінансів або пройти цей курс.Публікація Ілюстративний матеріал до дисципліни "Економетрика"(2022) Сергієнко, Олена Андріанівна; Білоцерківський, Олександр Борисович; Соснов, Ігор Ігорович; Степуріна, Світлана ОлександрівнаВ даний час зростає інтерес до математичного моделювання економічних процесів. Це пов’язано з кардинальними змінами світової економічної системи, з розвитком «нової економіки», з руйнівними економічними та фінансовими кризами та деструкціями, що мали місце в останні десятиліття. Нестабільність світової та національної економіки настільки велика, що деякі експерти вважають, що мова йде про кризу сучасної економічної системи в цілому. Соціально-економічна система може бути подана нескінченним числом структурних і функціональних інваріантів, що відбивають взаємозв’язки між різними процесами, які протікають у цій системі (економічними, соціальними, екологічними, демографічними і т. ін.). Опис поведінки системи проводиться за допомогою її якісних і кількісних характеристик, тобто параметрів системи. Параметри становлять основу мови опису систем та при формалізації ототожнюються з незалежними змінними математичного опису процесу їх функціонування. Сучасний економіст повинний знати і вміти використовувати в повсякденній роботі новітні економіко-математичні методи і моделі. Ілюстративний матеріал вигляді рисунків сприятиме засвоєнню теоретичного та практичного матеріалу навчальної дисципліни за окремими темами. Ілюстративний матеріал необхідний для виконання практичних і лабораторних завдань з навчальної дисципліни «Економетрика» та подається у вигляді таблиць, у яких наведені значення статистичних критеріїв.Публікація Реалізація маркетингової політики торговельного підприємства на основі оцінки впливу факторів зовнішнього та внутрішнього середовища(ТОВ "Планета-Прінт", 2020) Шапран, Євген Миколайович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Гапоненко, Ольга Євгенівна; Соснов, Ігор Ігорович; Білоцерківський, Олександр Борисович; Шапран, Олена ЄвгенівнаУ монографії викладено сучасні уявлення про теоретико-методологічні засади розробки маркетингової політики торговельного підприємства з точки зору системного аналізу. Сформовано структурно-динамічний та рівнево-ієрархічний аспект щодо моделювання оцінки діяльності логістичної системи на підприємстві. Розроблено підхід до маркетингової політики просування продукції. Визначено ефективність роботи логістичного маркетингового відділу підприємства. Монографія призначена для студентів, аспірантів, фахівців, які досліджують проблеми управління торговельним підприємством.Публікація Методичні вказівки до виконання бакалаврської дипломної роботи(2021) Шапран, Євген Миколайович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Білоцерківський, Олександр Борисович; Соснов, Ігор ІгоровичБакалаврська дипломна робота є випускною кваліфікаційною науково-дослідною роботою, що характеризується внутрішньою єдністю і відображає процес розробки обраної теми та її результати. Науковий рівень бакалаврської роботи має відповідати програмі навчання у бакалавраті зі спеціальності 076 "Підприємництво, торгівля та біржова діяльність". Сукупність результатів, отриманих у процесі підготовки бакалаврської роботи, повинна бути критерієм оцінювання освітнього рівня випускника вишу і свідчити про наявність у нього навичок проведення наукового дослідження: уміння самостійно вести науковий пошук; визначати і розв’язувати професійні проблеми; виконувати конкретні наукові завдання адекватними методами. Бакалаврська дипломна робота є засобом демонстрації готовності студента до роботи в різних галузях підприємницької діяльності. Дана робота є самостійним дослідженням студента і базується на теоретичних знаннях і практичних навичках, отриманих студентом у результаті проходження переддипломної практики в організації та науково-дослідної практики на базі наукових напрацювань НТУ "ХПІ", які представлені в бібліотеці університета та Інтернет-ресурсах. Мета бакалаврської дипломної роботи – закріплення майбутніми фахівцями теоретичних засад функціонування підприємницьких, торговельних та біржових структур, яка здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів.Публікація Підвищення ефективності управління торговими підприємствами на основі інтелектуально-інформаційних систем(ТОВ "Планета-Прінт", 2020) Шапран, Євген Миколайович; Рамазанов, Султан Курбанович; Білоцерківський, Олександр Борисович; Сергієнко, Олена Андріанівна; Гапоненко, Ольга Євгенівна; Степуріна, Світлана Олександрівна; Соснов, Ігор ІгоровичВ монографії викладено сучасні уявлення про застосування інтелектуально-інформаційних систем у діяльності торговельних підприємств. Розглянуто питання розробки методики рейтингової оцінки інтелектуально-інформаційних систем на прикладі CRM-систем, заходів щодо впровадження та вдосконалення інформаційної системи управління торговим підприємством, рекомендації щодо вибору методів оцінки економічної ефективності таких заходів. Для студентів, аспірантів, спеціалістів в галузі підприємництва та торгівлі.Публікація Методичні вказівки до практичних занять з навчальної дисципліни "Економетрика"(2020) Сергієнко, Олена Андріанівна; Соснов, Ігор Ігорович; Білоцерківський, Олександр БорисовичСучасний економіст повинний знати і уміти використовувати в повсякденній роботі новітні економіко-математичні методи і моделі. Швидкий розвиток і широке застосування засобів обчислювальної техніки визначають вимоги до підготовки сучасного економіста, що повинний за допомогою сучасних пакетів прикладних програм мусить вміти аналізувати складні соціально-економічні явища. "Економетрія" є однією з базових дисциплін економікоматематичного циклу, має одночасно теоретичне, методологічне і конкретно-прикладне значення. Дана дисципліна містить теоретичні знання про якісні властивості економічних систем, про оцінку взаємозв’язків кількісних показників розвитку економіки і економетричні моделі економічних систем і процесів. Метою вивчення дисципліни є побудова економетричних моделей, які кількісно відбивають взаємозв’язки між економічними змінними. Об’єктом вивчення дисципліни є сукупність соціально-економічних процесів, що протікають в економічній системі. Предметом дисципліни є економетричні методи та моделі, які дозволяють визначати і вивчати кількісні взаємозв’язки між соціально-економічними явищами. Навчальний процес здійснюється у таких формах: лекційні, семінарські, практичні та лабораторні заняття, індивідуальна науково-дослідна робота, самостійна робота студента.Публікація Особливості антикризового управління торговельними підприємствами(ТОВ "Центр учбової літератури", 2018) Білоцерківський, Олександр Борисович; Соснов, Ігор ІгоровичУ статті розглядається аналіз сучасного стану торговельної галузі України та порівняння її показників із світовими тенденціями. Досліджено структуру української економіки за різними показниками. Встановлено, що торгівля є провідною галуззю української економіки, оскільки вона посідає перше місце за числом суб'єктів господарювання та обсягом реалізації товарів. Крім того, торгівля займає друге місце після промисловості за кількістю зайнятих та найнятих працівників. Визначено структуру експорту-імпорту товарів та послуг в Україні. Отримано, що структура експорту товарів України відповідає структурі світової торгівлі, оскільки в експорті переважають промислові товари, сільськогосподарська продукція, паливо та видобувна продукція. Імпорт товарів з України має аналогічну структуру. Український експорт послуг представлений транспортними послугами, іншими комерційними послугами та послугами, пов'язаними з товарами та подорожами. Отже, товарооборот України відповідає світовому, тому торговельна галузь країни розвивається в контексті світових тенденцій. Таким чином, зовнішня і внутрішня торгівля товарами та послугами є важливою частиною української економіки, що забезпечує левову частку надходжень до державного бюджету. Розглянуто підходи вітчизняних та зарубіжних вчених до визначення поняття «антикризове управління підприємством». Його можна трактувати з різних сторін як: 1) систему управління; 2) тип управління або управління; 3) розробку та реалізацію заходів; 4) процес. Запропоновано авторське тлумачення цього визначення. На думку авторів, антикризовий менеджмент торговельного підприємства можна визначити як процес, що включає чотири етапи: запобігання кризі, підготовку до кризи, реагування на кризу від бізнесу та реконструкцію.Публікація Інтелектуально-інформаційні системи: поняття і класифікація(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Білоцерківський, Олександр Борисович; Соснов, Ігор ІгоровичРозглянуто поняття інформаційної системи та штучного інтелекту. Сформульовано мету використання інтелектуально-інформаційних систем для управління торговельними підприємствами. Визначено характерні ознаки цих систем. Наведено класифікацію інтелектуально-інформаційних систем згідно визначених ознак.