Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Методичні рекомендації до практичних занять з дисципліни "Українська мова"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Субота, Лариса АндріївнаМетодичні рекомендації призначені для англомовних іноземних студентів 2 курсу, які вивчають українську мову як іноземну та володіють базовими знаннями з цієї мови. Методичні рекомендації складені відповідно до Робочої програми з української мови для іноземних студентів 2 курсу (англійська мова навчання). Методичні рекомендації містять коментарі; практичні завдання до кожної граматичної теми; уміння і навички, якими повинен опанувати іноземний студент у період навчання; індивідуальні завдання для студентів, список рекомендованої літератури. До кожного заняття підібрано тематичні навчальні тексти та діалоги з комунікативними завданнями із проєктуванням мовленнєвого матеріалу на особистість студента, розроблено комплекс лексичних та граматичних вправ. Метою методичних рекомендацій є корекція та вдосконалення лінгвістичних, комунікативних та культурознавчих компетенцій іноземних студентів, які здобувають освіту англійською мовою, у різних видах мовленнєвої діяльності: читанні, аудіюванні, говорінні та письмі. Методичні рекомендації містять граматичний коментар, комплекс лексико-граматичних вправ з корекції мовного матеріалу, що представляє певні труднощі для іноземного студента. Усі заняття містять комплекс розгорнутих лексичних і граматичних вправ. Методичні рекомендації спрямовані на розвиток комунікативних навичок іноземних студентів, відтворення і продукування власних висловлювань (монологи та діалоги) як в усній, так і в письмовій формі, вдосконалення навичок читання, збагачення словникового запасу. Методичні рекомендації розраховані на англомовних іноземних студентів другого курсу, які вивчають українську мову як іноземну та мають базові знання мови.Документ Інтерактивні методи навчання української мови як іноземної у закладах вищої освіти(Видавничий дім "Гельветика", 2021) Субота, Лариса АндріївнаУ статті проаналізовано сутність методу навчання на основі осмислення традиційного й інноваційного педагогічного досвіду. Висвітлено актуальні питання впровадження активних методів навчання, серед яких провідну роль відіграють ігрові інтерактивні методи навчання як найбільш ефективні методи викладання української мови іноземним студентам у закладах вищої освіти. Метою даної публікації є уточнення сутності методів навчання в системі суміжних лінгводидактичних понять, визначення результативності інтерактивних методів навчання. Зазначено, що ігрові інтерактивні методи сприяють формуванню та розвитку комунікативної компетентності й особистісного потенціалу іноземних студентів, посідають провідне місце у сучасній методиці викладання української мови як іноземної. Уточнено, що інтерактивні методи навчання, на відміну від традиційних, передбачають активну взаємодію і залучення до співробітництва в освітньому процесі всіх його учасників, при цьому перевага надається тим методам навчання, які стимулюють і мотивують навчальну діяльність. До загальних принципів навчання, які покладено в основу інтерактивного методу, віднесено формування позитивної мотивації та забезпечення активності студентів шляхом створення проблемної ситуації; підвищення інтересу і мотивації студентів до навчально-професійної діяльності. У процесі аналізу інтерактивних методів навчання визначено, що для вибору найбільш ефективного методу варто враховувати особливості розвитку пізнавальної та мовленнєвої діяльності, а також особистісні характеристики викладача та студентів. З’ясовано, що у навчанні української мови як іноземної інтерактивні методи сприяють встановленню психологічного контакту, формують уміння працювати в команді, прислухатися до думки кожного, забезпечують згуртованість групи, розвивають комунікативні й розумові здібності, позитивно впливають на якість освітнього процесу з метою поліпшення навчальних досягнень іноземних студентів.Документ Психолінгвістичні чинники формування читацької компетентності іноземних студентів на основі автентичних матеріалів(Громадська наукова організація "Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління", 2022) Субота, Лариса АндріївнаУ дослідженні розглянуто проблему формування читацької компетентності іноземних студентів у процесі навчання української мови; виділено основні компоненти читацької компетентності, визначено методи навчання, спрямовані на формування в іноземних студентів читацьких умінь; розроблено модель читацької компетентності й експериментальним шляхом перевірено у процесі навчання рівень сформованості читацької компетентності іноземних студентів фармацевтичних спеціальностей.