Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
8 результатів
Результати пошуку
Документ Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з дисципліни "Організація та управління в природоохоронній діяльності"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Самойленко, Наталія Миколаївна; Філенко, Олеся МиколаївнаМетодичні рекомендації розроблені з метою розширення і закріплення знань та навичок студентів при виконанні самостійної роботи з курсу «Організація та управління в природоохоронній діяльності». Самостійна робота студентів (СРС) спрямована на формування професійної компетенції майбутнього спеціаліста щодо здатності до використання основних принципів та складових екологічного управління; обґрунтування необхідності та розробки заходів зі збереження довкілля, участі в управлінні природоохоронними діями та/або екологічними проєктами. Самостійна робота виконується студентами у позааудиторний час по завданню викладача або з власної ініціативи. Такий вид роботи здобувачів вищої освіти розвиває їх здібність до самоосвіти, творчої праці, організації навчання, вміння обробляти інформацію та ін.Документ Методичні вказівки до виконання індивідуального завдання з курсу "Організація та управління в природоохоронній діяльності"(2022) Самойленко, Наталія Миколаївна; Філенко, Олеся Миколаївна; Баранова, Антоніна ОлегівнаОднією з умов забезпечення якісної охорони довкілля є ефективна організація та управління в природоохоронній діяльності, що здійснюється на різних рівнях і передбачає гармонійне поєднання потреб суспільства та екологічно безпечного використання природного середовища. Екологічне управління забезпечується реалізацією комплексних заходів з ефективного та раціонального використання природних ресурсів, попередження забруднення елементів довкілля, збереження та відновлення екосистем і ін. З урахуванням цього організація та управління в природоохоронній діяльності здійснюється за відповідними напрямками і об′єктами, що забезпечує досягнення головних та спеціальних цілей охорони довкілля та раціонального використання природних ресурсів. Метою підготовки реферату є формування і поглиблення у студентів знань з основних тем, що стосуються організації та управління в природоохоронній діяльності, вміння аналізувати літературні джерела, робити узагальнення та самостійні висновки.Документ Методичні вказівки до практичного заняття "Відповідність грантових та стартап заявок цілям сталого розвитку"(ФОП Панов А. М., 2023) Тихомирова, Тетяна Сергіївна; Шестопалов, Олексій Валерійович; Філенко, Олеся МиколаївнаСталий розвиток (англ. sustainable development) – загальна концепція стосовно необхідності встановлення балансу між задоволенням сучасних потреб людства і захистом інтересів майбутніх поколінь, включаючи їх потребу в безпечному і здоровому довкіллі. Це «розвиток, який задовольняє потреби нинішнього покоління без шкоди для можливості майбутніх поколінь задовольняти свої власні потреби». Цілі сталого розвитку (ЦСР, відомі також як Глобальні цілі) – ключові напрямки розвитку країн, що були ухвалені на Саміті ООН зі сталого розвитку. ЦСР ухвалені на період від 2015 до 2030 року і нараховують 17 Глобальних цілей, яким відповідають 169 завдань. Грант – це незворотна фінансова або інша допомога для реалізації певних проектів в різних сферах, від культурних до наукових. В якості гранта можуть надаватися не лише фінансові, а й інші (матеріально-технічні, наприклад) засоби, які отримують громадяни, громадські організації та юридичні особи для виконання певних завдань чи реалізації цілей, визначених в умовах надання цього гранту, сформульованих у цілісному проекті і описаних у проектній заявці. Стартап – процес виходу на ринок новоствореного підприємства з інноваційним проектом, зазвичай, у короткотривалий термін і з мінімальними капіталовкладеннями. Більшість аплікаційних форм (форм для подання заявки на участь в конкурсні грантових заявок), атож описів стартап проектів останнім часом містять обов’язкове поле відповідності проекту (його цілей, ідей) цілям сталого розвитку. Адже без такої відповідності нема сенсу реалізовувати проект, оскільки людство при своєму розвитку орієнтується саме на сталість. Дана практична робота допоможе студентам краще орієнтуватися в цілях та завданнях сталого розвиту та отримати навички максимально точно знаходити відповідність між цілями проекту та цілями (завданнями) сталого розвитку.Документ Методичні вказівки до практичних робіт з курсу "Транскордонна екологічна безпека"(ФОП Панов А. М., 2023) Тихомирова, Тетяна Сергіївна; Шестопалов, Олексій Валерійович; Філенко, Олеся МиколаївнаІнтернаціональний характер проблем забруднення навколишнього природного середовища є загальновизнаним фактом. Для попередження забруднення свого природного середовища від сусідніх прикордонних держав кожна незалежна країна розробляє свій механізм дій. При цьому існують міжнародні угоди в сфері транскордонного забруднення, ратифікація та імплементація яких дозволяє кожній державі реалізовувати дієві механізми для попередження транскордонного забруднення, відшкодування збитків в разі виявлення таких фактів та запобігання таким порушенням у майбутньому. Для України є актуальним питання транскордонного забруднення атмосферного повітря та водних ресурсів, з огляду на географічне розташування країни та наявності сухопутних кордонів з 7ма країнами. Україна є як об’єктом транскордонного забруднення, так й в деяких випадках суб’єктом таких процесів. У даних методичних вказівках до практичних робіт студенти отримують навички роботи з юридичними нормативними документами в сфері транскордонної екологічної безпеки, навчаться створювати порівняльні таблиці щодо ратифікації та імплементації міжнародних норм у вітчизняне законодавче поле. Надані посилання на кожний нормативний документ. Також студенти набудуть вмінь опрацювання джерел екологічної інформації з метою отримання даних щодо транскордонних забруднень у країні на регіональних рівнях, регіональних та національних програм та їх фінансування щодо ліквідації наслідків транскордонного забруднення.Документ Методичні вказівки до практичних робіт "Розрахунок індексів забруднення навколишнього середовища"(Друкарня "Мадрид", 2021) Тихомирова, Тетяна Сергіївна; Шестопалов, Олексій Валерійович; Філенко, Олеся Миколаївна; Стаднік, Вероніка ЮріївнаДані методичні вказівки призначені для виконання практичних робіт з з розрахунку індеквсів забруднення навколишнього середовища при вивченні таких дисциплін як "Моніторинг довкілля", "Гідрологія", "Загальна екологія" студентами спеціальності "Екологія" усіх форм навчання та дисциплін "Техніка та технологія захисту атмосфери", "Техніка та технологія захисту водних ресурсів", "Моделювання та прогнозування стану довкілля" для студентів спеціальності "Технології захисту навколишнього середовища". Розрахунок індексів забруднення навколишнього середовища дає змогу визначити рівень забруднення атмосферного повітря, грунту та води різними хімічними речовинами та їх сполуками. Під час виконання цих лабораторних робіт студенти отримують навички роботи з таблицями та розрахунків, вміння аналізувати отриманні дані та робити висновки щодо стану навколишнього середовища окремих територій. У методичних вказівках розглянуті цілі практичних занять, наведено теоретичний матеріал, після чого запропонована форма звіту. Також в кінці кожної лабораторної роботи наведено список питань, відповівши на які, студент може самостійно оцінювати рівень засвоєння матеріалу.Документ Методичні вказівки до практичних занять по курсу "Міжнародна співпраця та грантрайтинг в екології"(2021) Тихомирова, Тетяна Сергіївна; Філенко, Олеся Миколаївна; Шестопалов, Олексій Валерійович; Гетта, Оксана СергіївнаДані методичні вказівки призначені для виконання практичних робіт та розрахункового завдання з курсу "Міжнародна співпраця та грантрайтинг в екології". Під час виконання практичних робіт студенти оволодіють вмінням командної роботи, навчаться визначати роль кожного учасника у команді, познайомляться з методами прийняття рішень у команді, навчаться проводити SWOT-аналіз грантової заявки, опанують здатність управляти стратегічним розвитком команди в процесі здійснення професійної діяльності у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування, навчаться складати кошторис грантової заявки та розділяти джерела фінансування. Також наведені основні терміни англійською мовою та їх тлумачення, які є корисними при заповненні грантових заявок. У методичних вказівках розглянуті цілі практичних занять, наведено теоретичний матеріал. Також наведено приклад виконання завдань та перелік індивідуальних завдань. Запропоновані індивідуальні завдання мають практичне значення та спираються на досвід авторів у заповненні грантових заявок.Документ Методичні вказівки до практичних занять "Математичні та статистичні методи в екології"(2021) Тихомирова, Тетяна Сергіївна; Філенко, Олеся Миколаївна; Шестопалов, Олексій Валерійович; Гетта, Оксана СергіївнаДані методичні вказівки призначені для виконання практичних робіт з курсів "Ландшафтна екологія", "Гідрологія", "Агроекологія" по розділу математичні та статистичні методи в спеціальних дисциплінах екології. Дані методи використовуються для оцінки різних станів навколишнього середовища, його окремих елементів та об’єктів, в тому числі з прив’язкою до просторових координатам. При виконанні практичних робіт з використанням даних методичних вказівок студенти отримують навички роботи в команді, навички роботи зі статистичними апаратом в екології. У методичних вказівках розглянуті цілі практичних занять, наведено теоретичний матеріал. Також наведено приклад виконання завдань та перелік індивідуальних завдань для кожного з курсів окремо ("Ландшафтна екологія", "Гідрологія", "Агроекологія"), список контрольних питань. Запропоновані індивідуальні завдання мають практичне значення для рішень найважливіших питань охорони навколишнього середовища як в Україні, так й в усьому світі.Документ Екологічні інновації як фактор досягнення сталого розвитку суспільства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Зінченко, Марія Георгіївна; Філенко, Олеся МиколаївнаІнновації в екології – нагальна потреба перед обличчям потенційної екологічної катастрофи глобального масштабу. Розвиток економіки по техногенному типу, в тому числі в Україні, призвів до руйнування природних балансів і погіршення відносин між людиною і його середовищем проживання. Для запобігання глобальних і локальних екологічних криз необхідна зміна техногенного типу розвитку економіки на стійкий. Такий підхід немислимий без використання наукомістких інноваційних технологій екологічного характеру.Стаття присвячена дослідженню екологічних інновацій, як передумови переходу до нової моделі сталого розвитку. З цією метою проведено аналіз сутності поняття «екологічні інновації»; визначено, що екоінноваціі – це інновації, які ведуть до екологічно ефективних технологій, що прямо або побічно поліпшують стан навколишнього середовища. Обґрунтовано необхідність впровадження екологічних інновацій для вирішення еколого-економічних проблем підприємств. Позначено галузі світової економіки які активно використовують екоінноваціі. Охарактеризована ситуація в сфері розробки та застосування екологічних інновацій в нашій країні. В Україні питання екологічного переорієнтування в розвитку економіки особливо актуальні через очевидну не ефективність використання природних ресурсів і низького ступеня енергозбереження. У зв’язку з цим першочерговим завданням є застосування об’єктами, які негативно впливають на екологію, системи регулювання із застосуванням найкращих існуючих технологій. Для переходу України на інноваційний шлях розвитку запропоновані етапи впровадження стратегії більш чистого виробництва. На підставі вищесказаного зроблено висновок про те, що екологічно орієнтована інноваційна діяльність промислових підприємств і бізнесу в Україні забезпечить формування збалансованого розвитку як окремих підприємств, так і суспільства в цілому.