Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
9 результатів
Результати пошуку
Публікація Необхідні навички для залучення в міжнародному бізнесі(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Чайкова, Олена ІгорівнаПублікація Стратегії управліня ланцюгами постачання на міжнародному підприємстві(2023) Ємельянова, В. О.; Чайкова, Олена ІгорівнаПублікація Сучасний стан та шляхи відновлення економіки України(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Сітак, Ірина Леонідівна; Ширяєва, Наталя Володимирівна; Чайкова, Олена ІгорівнаВ статті здійснено огляд основних наслідків повномасштабного воєнного вторгнення та вплив на основні результати української промисловості у короткостроковій і довгостроковій перспективах. Встановлено, що найкраще зберігають та/або відновлюють виробництво галузі, які забезпечують базові потреби населення (виробляють їжу, одяг чи взуття). Доведено, що повномасштабна воєнна агресія підкреслила слабкі місця української економіки. Встановлено, що перші кілька місяців повномасштабного вторгнення в Україну супроводжувалися паливною кризою, що поставило перед керівництвом держави та бізнесом задачу налагоджування паливної логістику з нуля. Ця обставина також зменшила темпи відновлення економіки країни. На основі обробки статистичних даних, доведено що військові дії призвели до падіння ВВП України на 32% у 2022 році, спричинило девальвацію гривні та викликало зниження промислового виробництва та споживчих настроїв. Погіршенню ситуації в економіці також сприяв дефіцитом електроенергії. Національний оператор електропередачі був змушений застосувати обмеження споживання електроенергії в країні. Після кожного чергового удару ситуація погіршувалася, а після ракетних ударів у листопаді було коротке, але повне затемнення. Саме перебої з електроенергією погіршили ділові настрої та призвели до переглядів макроекономічних прогнозів. Встановлено, що у низці галузей (виробництві будматеріалів, металургії та металообробці, хімічній промисловості та машинобудуванні) фіксується критичне падіння виробництва. Навіть у деревообробній галузі, яка переважно сконцентрована на заході та півночі країни, лише 35% підприємств працюють майже на повну потужність. Дані підтверджують, що цілі галузі швидко стали заручниками війни, зважаючи на порушення ланцюгів постачання, блокаду морських шляхів експорту та зменшення попиту. Доведено, щоб успішно відновити економіку країни, відновити експортні можливості та витримувати конкуренцію на світових ринках, вистояти в боротьбі за ринки збуту своєї продукції Україні необхідно: підвищити ефективність економіки, яка базується на розвитку ринкових відносин; всебічно збільшувати експортну спрямованість зовнішньоекономічної діяльності; забезпечувати перехід до розрахунків з зарубіжними партнерами у вільноконвертованій валюті; удосконалити концепцію розвитку експортно-імпортних операцій.Публікація Методичні вказівки з підготовки та захисту дипломної роботи ступеня вищої освіти "бакалавр" за спеціальністю "Менеджмент"(2023) Прохоренко, Олена Вікторівна; Брінь, Павло Володимирович; Данько, Тарас Володимирович; Маковоз, Оксана Сергіївна; Сітак, Ірина Леонідівна; Чайкова, Олена Ігорівна; Ширяєва, Наталя ВолодимирівнаСформульовано загальні положення, мету та завдання виконання дипломної роботи бакалавра; визначено основні вимоги до організації її виконання. Наведено тематику, загальні вимоги до структури, змісту й оформлення дипломної роботи бакалавра. Рекомендовано для студентів спеціальності 073 «Менеджмент» денної та заочної форм навчання, які навчаються за освітніми програмами «Менеджмент організацій та адміністрування», «Бізнес-адміністрування», «Міжнародний бізнес».Публікація Цифрова трансформація міжнародних компаній туристичної галузі в умовах четвертої промислової революції(ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Данько, Тарас Володимирович; Чайкова, Олена Ігорівна; Ширяєва, Наталія ВолодимирівнаТехнології Індустрії 4.0, на які спирається Четверта промислова революція, трансформують міжнародні компанії туристичної галузі. Зокрема, до таких технологій належать великі дані, хмарні системи, штучний інтелект, доповнена реальність та роботизація. Значний інтерес має дослідження того, в якій мірі та як саме міжнародні компанії в туристичній галузі адаптують власні менеджерські практики внаслідок цих змін.Публікація Перспективні напрямки розвитку теорії менеджменту під впливом четвертої промислової революції(ФОП Томенко Ю. І., 2020) Данько, Тарас Володимирович; Чайкова, Олена Ігорівна; Ширяєва, Наталія ВолодимирівнаПублікація Трансформація міжнародного бізнесу в епоху четвертої промислової революції(ТОВ "Планета-Прінт", 2020) Данько, Тарас Володимирович; Ширяєва, Наталія Володимирівна; Чайкова, Олена ІгорівнаСтратегічними наслідками четвертої промислової революції для міжнародного бізнесу є кардинальна реструктуризація глобальних ринків та галузей у поєднанні з хвилею підривних інновацій, яка охоплює всі сфери діяльності міжнародних компаній. Відповідно до цього проведено аналіз сучасних тенденцій дослідження менеджменту та міжнародного бізнесу, який дозволив виділити чотири ключові складові трансформації міжнародного бізнесу в епоху четвертої промислової революції.Публікація Методичні підходи до фінансового планування діяльності підприємства(НТУ "ХПІ", 2018) Чайкова, Олена Ігорівна; Грачова, Крістина АндріївнаУ статті проаналізовано сутність поняття фінансового планування та прогнозування діяльності підприємства. Виявлено, що у сучасних умовах функціонування промислових підприємств, які характеризуються невизначеністю й високою динамічністю зовнішнього середовища, виникає нагальна необхідність застосування ефективного та дієвого методичного підходу до фінансового планування та прогнозування діяльності підприємств. На основі аналізу публікацій, присвячених фінансовому плануванню, виділено нагальні проблеми його реалізації у діяльності промислового підприємства. Розглянуто п’ять основних груп визначення сутності фінансового планування та узагальнено поняття "фінансове планування" як процес вироблення рішень з управління доступними фінансовими ресурсами за джерелами формування та напрямам використання для забезпечення стійкого функціонування підприємства в короткостроковій та довгостроковій перспективі з урахуванням цілей його розвитку. Доведено, що головне завдання фінансового планування полягає в підготовці виробничих потужностей і різних ресурсів до очікуваного зростання або скорочення діяльності. Для виконання цього завдання необхідно чітко сформульовані та науково обґрунтовані підходи до процесу фінансового планування. Узагальнені методичні підходи до фінансового планування діяльності підприємства. Виявлено, що системний підхід є ефективним інструментом для цілей фінансового планування. Він передбачає найбільш загальний і широкий спосіб дослідження як реального світу предметів і явищ, так і їх концептуального відображення в процесі пізнання через розгляд певної сукупності окремих складових і взаємозв’язків між ними. Його доцільно використовувати для опису і вивчення організації фінансового планування, а також особливостей її реалізації на крупних промислових підприємствах, оскільки структура будь-якої системи є однією з найбільш стабільних її характеристик. Зроблено висновок, що застосування системного підходу має сприяти створенню ефективної організації фінансового планування у діяльності підприємства.Публікація Застосування Agile-управління та Agile-маркетингу на підприємствах в міжнародному бізнесі(НТУ "ХПІ", 2018) Чайкова, Олена Ігорівна; Подмокова, Анастасія Юріївна; Губанов, Павел ОлеговичУ статті розглядаються підходи Agile-управління на підприємствах. Наведено характеристики та риси Agile – гнучкої методології управління проектами. Визначено важливість застосування ключових показників ефективності для оцінки якості та швидкості виконання обов’язків персоналом в Agile. Відображена інформація щодо світових тенденцій застосування Agile-методів, динаміки змін показників. Виділені причини, які спонукають підприємства міжнародного бізнесу до впровадження Agile-управління. Розкрите визначення поняття Agile – маркетингу. Виокремленні відмінності принципів Agile-маркетингу від класичного маркетингу. Наведено приклади застосування Agile-підходу в маркетингу підприємствами світу.