Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
17 результатів
Результати пошуку
Документ Перспективи застосування високотемпературних надпровідників в електротехнічному обладнанні(2021) Шевченко, Валентина Володимирівна; Шайда, Віктор Петрович; Шилкова, Лариса ВасилівнаДисципліна "Перспективи застосування надпровідності в електромеханіці" дозволяє студентам-магістрантам одержати теоретичні знання в галузі надпровідності (НП), теоретичні та практичні знання в області використання низько- та високотемпературних НП для електротехнічного обладнання (електричних машин і трансформаторів). Для вивчення дисципліни необхідні знання з загальних курсів фізики, теоретичних основ електротехніки, електричних машин, технології виготовлення та діагностики електричних машин і трансформаторів, нормативних документів з обслуговування електрообладнання (ЕО). Під час вивчення дисципліни розглядаються основні положення теорії надпровідності, типи та технологія виготовлення НП; теорій, що пояснюють механізм надпровідності; досягнення світової науки і практики в створенні НП різних типів; технології виготовлення НП; області використання НП різних типів в електромеханіці; основні конструктивні рішення і особливості надпровідникових елементів електрообладнання, турбогенераторів (ТГ) та інших типів електричних машин. Методичні вказівки містять контрольні питання до розділів курсу "Перспективи застосування надпровідності в електромеханіці", назви тем індивідуальних завдань, методичні вказівки і теоретичні дані, які можна використовувати для виконання цих завдань, а також перелік літературних джерел, необхідних для вивчення дисципліни та виконання роботи. У методичних вказівках та в контрольних завданнях використовуються скорочення: ЕМ – електрична машина; ЕО – електрообладнання; НП – надпровідник; НТНП – низькотемпературний надпровідник; ВТНП – високотемпературний над-провідник; БКШ – теорія надпровідності Бардіна – Купера – Шріффера (теорія куперівських пар); ТГ – турбогенератор. Навчальним планом дисципліни "Перспективи застосування надпровідності в електромеханіці" передбачені лекції та самостійна робота з виконання індивідуального завдання. Вивчення курсу закінчується заліком. При виконанні контрольного завдання з дисципліни "Перспективи застосування надпровідності в електромеханіці" потрібно в письмовому вигляді виконати завдання відповідно до варіанта, який для студентів денного навчання слід вибрати за номером у списку журналу академічної групи, а для студентів заочної форми – згідно шифру з залікової книжки. Приклад оформлення титульного аркуша завдань наведено в Додатку А.Документ Експериментальне порівняння методів ідентифікації моменту інерції якоря двигуна постійного струму(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Шайда, Віктор Петрович; Юр'єва, Олена ЮріївнаЗнання величини моменту інерції якоря двигуна необхідно для ефективного управління електроприводом. Зазвичай цю величину споживач отримує з заводського каталогу або габаритного кресленика. Зазвичай використовують спрощені способи визначення момента інерції, які дають значну похибку. Тому застосовують експериментальні методи, що дають більш наближені до дійсності результати. Виконано експериментальну оцінку точності визначення (ідентифікації) моменту інерції якоря двигуна постійного струму типу 4ПНЖ200М методами спадного вантажу і вільного вибігу. Дослідження виконувалося на випробувальній станції підприємства виробника вказаного двигуна. Встановлено відмінність результатів експериментального розрахунку від каталожних даних двигуна постійного струму, що вказує на некоректність довідкової інформації. Отримані результати не дають остаточно визначити, який з методів найкраще, виходячи з критерію точності. Це спонукає до подальшого проведення досліджень проблеми ідентифікації параметрів двигуна постійного струму. Незважаючи на те, що експериментальні методи вільного вибігу і спадного вантажу широко відомі, тонкощі їх використання будуть цікаві як дослідникам так і виробникам двигунів постійного струму. Величина моменту інерції якоря двигуна постійного струму може також використовуватися для оцінки динамічності двигунів однакової потужності, але різних виробників.Документ Особливості проектування високочастотних синхронних генераторів для автономних енергетичних установок(НТУ "ХПІ", 2019) Юр'єва, Олена Юріївна; Шайда, Віктор ПетровичПроаналізовано існуючі принципи обирання електромагнітних навантажень та головних розмірів синхронних машин. Виявлено принципи обирання головних розмірів та електромагнітних навантажень високочастотних генераторів у відповідності до номінальних даних, зазначених у технічному завданні. Сформульовано рекомендації щодо проектування високочастотних синхронних генераторів для автономних енергетичних установок. Отримано залежності, якими рекомендується користуватись при створенні нових високочастотних синхронних генераторів.Документ Пропозиції щодо модернізації систем пожежної безпеки українських АЕС(Донецький національний технічний університет, 2019) Шевченко, Валентина Володимирівна; Шевченко, Олександр Сергійович; Шайда, Віктор ПетровичАналіз систем пожежної безпеки українських АЕС вказує на необхідність модернізації як систем виявлення пожеж, так і засобів пожежогасіння. Відштовхуючись від російського та японського досвіду, необхідно розробити і розмістити на українських АЕС мобільних пожежних роботів. Це допоможе виявляти та припиняти пожежі на більш ранніх стадіях, збереже майно від знищення і людські життя.Документ Дослідження можливості зменшення матеріалоємності двигуна постійного струму 4ПНЖ200S(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Швед, В. В.; Шайда, Віктор ПетровичДокумент Аналіз впливу кількості пазів ротора на енергетичні параметри та характеристики асинхронного двигуна з короткозамкненим ротором(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Арефьєва, М. А.; Шайда, Віктор ПетровичДокумент Визначення принципів прийняття рішення щодо обрання геометрії активної частини синхронних машин у відповідності до номінальних даних(НТУ "ХПІ", 2018) Юр'єва, Олена Юріївна; Шайда, Віктор ПетровичДокумент Дослідження шляхів підвищення конкурентоспроможності двигунів постійного струму(НТУ "ХПІ", 2018) Шайда, Віктор Петрович; Юр'єва, Олена Юріївна; Швед, В. В.Документ Аналіз теплового стану різних модифікацій рудникового тягового двигуна постійного струму типу ДТН-45/27(НТУ "ХПІ", 2017) Шайда, Віктор Петрович; Юр'єва, Олена Юріївна; Дзеніс, Сергій ЄвгеновичПроведено дослідження можливостей підвищення годинної потужності тягових двигунів постійного струму типу ДТН-45/27. Встановлено, що основним обмежувачем підвищення потужності є тепловий стан двигуна. Шляхом фізичного моделювання виконано оцінку теплового стану різних модифікацій двигуна. Визначено тупикові напрямки модифікації двигуна, визначено шляхи подальших досліджень.Документ Особливості методики проектування лінійних коаксіальних двигунів малої потужності(НТУ "ХПІ", 2017) Юр'єва, Олена Юріївна; Шайда, Віктор Петрович; Скляренко, П. С.