Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Тимбілдинг в соціальному забезпеченні
    (2023) Романовський, Олександр Георгійович; Шаполова, Вікторія Валеріївна; Квасник, Ольга Віталіївна
    Навчальне видання призначено для підготовки до занять з курсу «Тимбілдинг в соціальному забезпеченні» та активізації самостійної роботи магістрів вищих закладів освіти спеціальності 232 «Соціальне забезпечення». Методичні рекомендації складаються з інформативної частини – викладу питань, сконцентрованих на базових категоріях і поняттях, практичних питань для обговорення на семінарських заняттях і практичних завданнях для підготовки до них. Представлено завдання для самостійної роботи, а також питання до іспиту та рекомендовані джерела інформації до вивчення курсу. Призначено для магістрів НТУ «ХПІ» спеціальності 232 «Соціальне забезпечення».
  • Ескіз
    Документ
    Теорія і практика тренінгової роботи
    (2023) Романовський, Олександр Георгійович; Шаполова, Вікторія Валеріївна; Квасник, Ольга Віталіївна
    Навчальне видання призначено для підготовки до занять з курсу «Теорія і практика тренінгової роботи» та активізації самостійної роботи магістрів вищих закладів освіти спеціальності 232 «Соціальне забезпечення». Методичні вказівки складаються з інформативної частини – викладу питань, сконцентрованих на базових категоріях і поняттях, практичних питань для обговорення на семінарських заняттях і практичних завданнях для підготовки до них. Представлено завдання для самостійної роботи, а також питання до іспиту та рекомендовані джерела інформації до вивчення курсу. Призначено для магістрів НТУ «ХПІ» спеціальності 232 «Соціальне забезпечення».
  • Ескіз
    Документ
    Лідерство в управлінні соціальними процесами
    (2023) Романовський, Олександр Георгійович; Грень, Лариса Миколаївна; Шаполова, Вікторія Валеріївна; Квасник, Ольга Віталіївна
    Навчальне видання призначено для підготовки до занять з курсу «Лідерство в управлінні соцільними процесами» та активізації самостійної роботи магістрів вищих закладів освіти спеціальності 232 «Соціальне забезпечення». Методичні вказівки складаються з інформативної частини – викладу питань, сконцентрованих на базових категоріях і поняттях, практичних питань для обговорення на семінарських заняттях і практичних завдань для підготовки до них. Представлено завдання для самостійної роботи, а також питання до іспиту та рекомендовані джерела інформації до вивчення курсу. Призначено для магістрів НТУ «ХПІ» спеціальності 232 «Соціальне забезпечення».
  • Ескіз
    Документ
    Фактори розвитку та напрями вдосконалення дистанційної форми навчання в системі вищої освіти України
    (2019) Романовський, Олександр Георгійович; Квасник, Ольга Віталіївна; Мороз, Володимир Михайлович; Підбуцька, Ніна Вікторівна; Резнік, Світлана Миколаївна; Черкашин, Андрій Іванович; Шаполова, Вікторія Валеріївна
    Трансформаційні процеси в сучасному суспільстві викликають необхідність переорієнтації сучасної освіти та перерозподілу векторів її розвитку в площину дистанційного навчання. Закономірна зміна пріоритетів у перспективах розвитку вищої освіти спрямована на розширення кола користувачів та здобувачів освітніх та інформаційних ресурсів. Існуюча парадигма розвитку освіти, з огляду на постійні зміни характеристик середовища її функціонування, все частіше стає об'єктом трансформаційних перетворень свого змісту та структури. Рефлексія теоретико-методологічної моделі розбудови педагогічної наукової думки стає підґрунтям для перегляду місця та ролі інструментарію традиційних педагогічних технологій у забезпеченні процесу освітньої комунікації між суб'єктами та об'єктами освітньо-наукової діяльності. Реалізація потенціалів дистанційної форми навчання, так само як і підвищення рівня використання педагогами інформаційно-комунікативних технологій, потребує не тільки усвідомлення останніми переваг тих чи інших педагогічних технологій, але й готовності об'єктів освітньо-наукової діяльності до сприйняття визначеної до засвоєння інформації. З огляду на необхідність розширення інформаційно-аналітичного підґрунтя щодо перспектив використання дистанційної форми навчання в Україні, а також для визначення детермінант її розвитку, авторами публікації було розглянуто історичну ретроспективу становлення дистанційної форми навчання на міжнародному та національному рівнях, а також проведено анкетування здобувачів вищої освіти щодо сили прояву окремих з детермінант (факторів) розвитку дистанційної освіти в Україні. За результатами аналізу відповідей респондентів була оцінена значущість впливу деяких з факторів на динаміку розвитку дистанційної освіти в Україні, а саме: індивідуальних особливостей людини; відсутності на ринку освітніх послуг актуальних відповідно до попиту на ринку праці пропозицій щодо освітніх програм; недосконалості змісту, форм та технологій реалізації дистанційних курсів, а також нездатності закладів вищої освіти забезпечити ефективність реалізації навчальних програм; недосконалості інституціонального середовища щодо забезпечення організації дистанційної освіти; неготовності роботодавців та представників соціуму визнати еквівалентність отриманих у межах дистанційної освіти знань, умінь та навичок тим компетентностям, які можуть бути сформовані в межах традиційних форм навчання. Стаття містить результати аналізу тенденцій розвитку масових відкритих онлайн-курсів та огляд змісту нормативно-правового забезпечення щодо функціонування дистанційної освіти. У статті запропоновано авторську класифікацію основних переваг та недоліків впровадження освіти на відстані за такими основними видами: організаційно-педагогічний, інформаційно-технологічний та психологічний. Стаття містить узагальнення та висновки щодо предмету наукової уваги.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки та контрольні завдання з курсу "Соціально-психологічний тренінг"
    (КП "Міська друкарня", 2019) Романовський, Олександр Георгійович; Попова, Галина Вікторівна; Шаполова, Вікторія Валеріївна
    Програма вивчення загальної навчальної дисципліни "Соціально-психологічний тренінг" складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалавра напряму 053 "Психологія" спеціальності 053 "Психологія". Метою викладання навчальної дисципліни "Соціально-психологічного тренінгу" є набуття знань в області соціально-психологічних механізмів СПТ і застосування різних тренінгових методів та вмінь конструктивної ділової взаємодії. Предметом вивчення навчальної дисципліни є соціально-психологічні механізми СПТ. Завдання курсу "Соціально-психологічний тренінг": засвоєння студентами матеріалу з історії створення методу СПТ; основним теоретичним положенням відносно механізмів психологічного впливу в процесі СПТ та застосуванню різних тренінгових методів; побудова програм СПТ; оволодіння вміннями ефективного партнерського спілкування. Особлива увага приділяється формуванню вмінь управління кліматом відносин у діловому контакті, засвоєнню прийомів недирективного управління взаємодією.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки та контрольні завдання з курсу "Практикум із загальної психології". Частина 2
    (КП "Міська друкарня", 2019) Романовський, Олександр Георгійович; Шаполова, Вікторія Валеріївна; Квасник, Ольга Віталіївна; Мовчан, Яна Олександрівна; Панфілов, Юрій Іванович
    Програма вивчення загальної навчальної дисципліни "Практикум із загальної психології" складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалавра напряму 053 "Психологія" спеціальності 053 "Психологія". Метою викладання навчальної дисципліни "Практикум із загальної психології" є формування основ професійного досвіду психолога та одержання знань про основні класичні принципи і методи психологічної роботи, освоєння конкретних умінь, навичок і засобів її організації. Предметом вивчення навчальної дисципліни є принципи дослідження психічних явищ. Завдання курсу "Практикум із загальної психології" полягає в: освоєнні всіх етапів емпіричного дослідження; ознайомленні студентів із системою понять, що дозволяють аналізувати емпіричне дослідження; набутті студентами навичок роботи з конкретними методиками, які мають широко застосовуватися у психологічній практиці; відпрацюванні практичних умінь вивчення психологічних характеристик людини як індивіда, суб’єкта діяльності, особистості, індивідуальності; а також щодо виявлення психологічних особливостей людини при проведенні професійного відбору, у процесі навчання тощо.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки та контрольні завдання з курсу "Практикум із загальної психології". Частина 1
    (КП "Міська друкарня", 2019) Романовський, Олександр Георгійович; Шаполова, Вікторія Валеріївна; Квасник, Ольга Віталіївна; Мовчан, Яна Олександрівна; Панфілов, Юрій Іванович
    Програма вивчення загальної навчальної дисципліни "Практикум із загальної психології" складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалавра напряму 053 "Психологія" спеціальності 053 "Психологія". Метою викладання навчальної дисципліни "Практикум із загальної психології" є формування основ професійного досвіду психолога та одержання знань про основні класичні принципи і методи психологічної роботи, освоєння конкретних умінь, навичок і засобів її організації. Предметом вивчення навчальної дисципліни є принципи дослідження психічних явищ. Завдання курсу "Практикум із загальної психології": полягає в: освоєння всіх етапів емпіричного дослідження; ознайомлення студентів із системою понять, що дозволяють аналізувати емпіричне дослідження; набуття студентами навичок роботи з конкретними методиками, які широко застосовуються в психологічній практиці; відпрацювання практичних умінь вивчення психологічних характеристик людини як індивіда, суб’єкта діяльності, особистості, індивідуальності; умінь щодо виявлення психологічних особливостей людини при проведенні професійного відбору, в процесі навчання тощо.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні рекомендації до дисципліни "Військова психологія"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Романовський, Олександр Георгійович; Панфілов, Юрій Іванович; Фурманець, Борис Іванович; Черкашин, Андрій Іванович; Шаполова, Вікторія Валеріївна
    Мета навчальної дисципліни "Військова психологія": сформувати у студентів систему знань про теоретико-методологічні засади військової психології, її особливості, місце в системі інших психологічних і військових дисциплін; навчити студентів організовувати проведення у військових частинах психологічної роботи з метою соціально-психологічного забезпечення професійної діяльності особового складу; дати студентам знання та вміннями вивчення і розвитку психології особистості військовослужбовця, малих груп в особливих умовах військової служби; сформувати практичні уміння та навички використання знань військової психології у професійній діяльності фахівців структур виховної роботи на посадах у військах; навчити аналізувати та формувати властивості, якості, позитивні стани потрібні для зразкового виконання обов’язків військовослужбовцями.
  • Ескіз
    Документ
    Психолого-педагогічна кваліметрія в оцінці якості освіти майбутніх фахівців у Національному технічному університеті "Харківський політехнічний інститут"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Сокол, Євген Іванович; Романовський, Олександр Георгійович; Підбуцька, Ніна Вікторівна; Гура, Тетяна Віталіївна; Книш, Анастасія Євгенівна; Шаполова, Вікторія Валеріївна
    Розглянуто проблему моніторингу якості освіти в Національному технічному університеті "Харківський політехнічний інститут" з використанням психолого-педагогічної кваліметрії. Проаналізовано останні дослідження присвячені підходам та прийомам оцінювання якості освіти. На основі узагальнення змісту стандартів спеціальностей Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" було складено перелік найбільш затребуваних для сучасного фахівця загальних компетентностей, до яких було віднесено: здатність до професійної самоорганізації, лідерські здатності, здатність до адаптації та створення нового, комунікативні здатності, здатність до саморозвитку. Розглянуті сучасні педагогічні (експертна оцінка, компетентностні тести) та психологічні (фокус-групи, кейс-стаді, контент аналіз) методи діагностики сформованості загальних компетентностей. Виведено кваліметричну формулу оцінки якості освіти, яка дає можливість підрахунку інтегрованого показника якості освіти в контексті рівня розвитку загальних компетентностей.