Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
15 результатів
Результати пошуку
Документ Методичні вказівки до практичних занять за темою "Основні групи екотоксикантів та їх характеристика"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Шестопалов, Олексій Валерійович; Портянник, Сергій ВасильовичЗабруднюючі навколишнє природне середовище речовини (полютанти, ксенобіотики), що потрапляють у довкілля внаслідок природного чи антропогенного фактора володіють токсичністю і спричиняють негативний вплив на живі організми, популяції, які існують в екосистемах.Документ Устаткування та основи проектування екологічно безпечних технологій з використанням САПР(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Цейтлін, Мусій Абрамович; Райко, Валентина Федорівна; Шестопалов, Олексій Валерійович; Забіяка, Наталія АнатоліївнаАбревіатура САПР розшифровується як «Система автоматизованого проектування». САПР – це досить складне і багатозначне поняття і перш ніж вивчати, що це таке, яка його роль і місце в процесі проектування, необхідно розібратися в тому, що являє собою проект і як організовані проектні роботи. Що таке проект? Будівництво будь-якого підприємства починається із проектування. Проект є сумою абстрактних уявлень (текстових та графічних матеріалів), які описують та зображують з мінімально необхідним ступенем деталізації майбутнє підприємство в цілому, та його складові частини окремо. Проект – сполучна ланка наукової розробки із практикою. Проектування часто передають наукові дослідження та дослідно-конструкторські роботи, у процесі яких на експериментальних установках відпрацьовується технологія, деталі апаратів та машин майбутнього підприємства. Тому проектні організації (відділи) часто є частиною комплексної організації, так званого науково-виробничого об'єднання (НВО), до структури якого окрім проектного підрозділу входять наукова частина та дослідний завод. Завданням наукової частини НВО є розробка наукових засад проектування виробництва. Дослідний завод, що входить до складу НВО, займається відпрацюванням технологій, проведенням дослідно-конструкторських робіт, виготовленням нестандартного обладнання. Результатом наукового опрацювання та його дослідної перевірки є вихідними даними для проектування, що передаються до проектної частини НВО.Документ Методичні вказівки до практичних робіт з дисциплін "Технології нешкодження та утилізації компонентів газових викидів" та "Техніка та технології захисту атмосфери"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Шестопалов, Олексій Валерійович; Новожилова, Тетяна Борисівна; Самойленко, Наталія Миколаївна; Сакун, Антоніна ОлегівнаМетодичні вказівки до виконання практичних робіт з курсів «Технології знешкодження та утилізації компонентів газових викидів» та «Техніка та технології захисту атмосфери" розроблені для студентів спеціальності 101 «Екологія» денної та заочної форм навчання. Кожна практична робота містить мету, загальні теоретичні положення щодо теми, за якою виконуються розрахунки, методику та приклад розрахунку, а також варіанти завдань. Загальна мета практичних робіт – набуття студентами самостійних навичок при проведенні розрахунків, закріплення теоретичного матеріалу, наданого в лекціях за даним курсом.Документ Методичні вказівки для самостійної роботи студента та виконання індивідуального завдання з дисципліни "Гідрологія"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Тихомирова, Тетяна Сергіївна; Шестопалов, Олексій Валерійович; Литвин, Аліна ОлегівнаГідрологія є важливою дисципліною, знання з якої формують у студента розуміння закономірностей поширення забруднювачів у водних об’єктах, шляхів їх взаємодії з живими та неживими компонентами водних об’єктів та допомагають у майбутньому грамотно та виважено підбирати методики утилізації відходів з метою мінімального впливу на водні об’єкти, а також розробляти технології захистів водних об’єктів від різних типів забруднювачів. Дані методичні вказівки регулюють питання самостійної роботи студента, зміст та оформлення такого виду індивідуального завдання як «реферат» та вимог до створення презентації за темою реферату.Документ Методичні вказівки до практичних робіт з курсу "Транскордонна екологічна безпека"(ФОП Панов А. М., 2023) Тихомирова, Тетяна Сергіївна; Шестопалов, Олексій Валерійович; Філенко, Олеся МиколаївнаІнтернаціональний характер проблем забруднення навколишнього природного середовища є загальновизнаним фактом. Для попередження забруднення свого природного середовища від сусідніх прикордонних держав кожна незалежна країна розробляє свій механізм дій. При цьому існують міжнародні угоди в сфері транскордонного забруднення, ратифікація та імплементація яких дозволяє кожній державі реалізовувати дієві механізми для попередження транскордонного забруднення, відшкодування збитків в разі виявлення таких фактів та запобігання таким порушенням у майбутньому. Для України є актуальним питання транскордонного забруднення атмосферного повітря та водних ресурсів, з огляду на географічне розташування країни та наявності сухопутних кордонів з 7ма країнами. Україна є як об’єктом транскордонного забруднення, так й в деяких випадках суб’єктом таких процесів. У даних методичних вказівках до практичних робіт студенти отримують навички роботи з юридичними нормативними документами в сфері транскордонної екологічної безпеки, навчаться створювати порівняльні таблиці щодо ратифікації та імплементації міжнародних норм у вітчизняне законодавче поле. Надані посилання на кожний нормативний документ. Також студенти набудуть вмінь опрацювання джерел екологічної інформації з метою отримання даних щодо транскордонних забруднень у країні на регіональних рівнях, регіональних та національних програм та їх фінансування щодо ліквідації наслідків транскордонного забруднення.Документ Методичні вказівки до практичних занять з курсів "Ґрунтознавство", "Агроекологія"(ФОП Панов А. М., 2023) Тихомирова, Тетяна Сергіївна; Шестопалов, Олексій Валерійович; Махоніна, Оксана СергіївнаДані методичні вказівки призначені до виконання до практичних робіт з курсів: «Агроекологія» для студентів спеціальності 101 «Екологія»; «Ґрунтознавство» для студентів спеціальності 101 «Екологія» та 183 «Технології захисту навколишнього середовища» всіх форм навчання. Перша робота присвяченю вивченню дослідженню морфологічних ознак і будови профілю ґрунтів. Ряд практичних робіт присвячений визначенню якості меду та способів аналізу натурального та цукрового меду. Бджільництво є невід'ємною частиною системи органічного землеробства. А його продукти знаходять широке застосування у різних галузях народного господарства. При виконанні практичних робіт з використанням даних методичних вказівок студенти отримують навички роботи в команді, навички роботи із зразками ґрунту та навички визначення якості меду. У методичних вказівках розглянуто мету практичних занять, наведено теоретичний матеріал, перелік необхідних матеріалів та хід виконання роботи, після чого запропоновано форму звіту. Також наприкінці практичної роботи наведено список питань, відповівши на які студент може самостійно судити про рівень засвоєння матеріалу.Документ Методичні вказівки до виконання до виконання курсового проєкту з курсу "Технології знешкодження та утилізації компонентів газових викидів"(2022) Самойленко, Наталія Миколаївна; Новожилова, Тетяна Борисівна; Шестопалов, Олексій Валерійович; Баранова, Антоніна Олегівна; Гетта, Оксана СергіївнаЗабруднення атмосферного повітря виробничою та господарчою діяльністю людини відзначається актуальністю, різноманітністю за своїм характером та складністю проблем. В атмосферне повітря надходить велика кількість забруднюючих речовин, що мають певний рівень шкідливого впливу на людину та компоненти довкілля, а також створюють найбільші ризики негативної дії у порівнянні з забрудненням інших елементів навколишнього середовища. Серед поширених забруднюючих речовин, що є загрозою для здоров’я людини, виділяються зважені часточки діаметром до 2,5 мкм, сажа (атомарний вуглець), понад тонкі зважені частки діаметром <=1мкм, діоксид азоту, ангідрид сірчистий, а також вуглеводні, альдегіди, важкі метали, сірководень та ін. Особливу увагу привертає надходження в атмосферу оксиду вуглецю та метану, що негативно впливають на клімат. У даному курсовому проєкті ставиться комплексне фахове завдання, метою якого є закріплення і поглиблення теоретичних знань та практичних навичок самостійного вирішення інженерних екологічних задач щодо технологій знешкодження та утилізації шкідливих компонентів газових викидів. Для досягнення цілей проєкта проводиться аналіз джерел інформації, розглядається формування забруднених викидів у виробничому процесі підприємства та виконуються екологічні розрахунки, які є основним чинником для обґрунтування необхідності проведення природоохоронного заходу. Передбачається розробка системи очищення викиду з видаленням шкідливих домішок та їх подальшою утилізацією.Документ Розрахунок сумарної кількості викидів CO₂ в атмосферне повітря світовими підприємствами содової промисловості(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Порохня, Микола Федорович; Шестопалов, Олексій ВалерійовичДокумент Вплив бурових стічних вод на навколишне природнє середовище(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Рикусова, Надія Іванівна; Шестопалов, Олексій ВалерійовичДокумент Методичні вказівки до практичних робіт "Розрахунок індексів забруднення навколишнього середовища"(Друкарня "Мадрид", 2021) Тихомирова, Тетяна Сергіївна; Шестопалов, Олексій Валерійович; Філенко, Олеся Миколаївна; Стаднік, Вероніка ЮріївнаДані методичні вказівки призначені для виконання практичних робіт з з розрахунку індеквсів забруднення навколишнього середовища при вивченні таких дисциплін як "Моніторинг довкілля", "Гідрологія", "Загальна екологія" студентами спеціальності "Екологія" усіх форм навчання та дисциплін "Техніка та технологія захисту атмосфери", "Техніка та технологія захисту водних ресурсів", "Моделювання та прогнозування стану довкілля" для студентів спеціальності "Технології захисту навколишнього середовища". Розрахунок індексів забруднення навколишнього середовища дає змогу визначити рівень забруднення атмосферного повітря, грунту та води різними хімічними речовинами та їх сполуками. Під час виконання цих лабораторних робіт студенти отримують навички роботи з таблицями та розрахунків, вміння аналізувати отриманні дані та робити висновки щодо стану навколишнього середовища окремих територій. У методичних вказівках розглянуті цілі практичних занять, наведено теоретичний матеріал, після чого запропонована форма звіту. Також в кінці кожної лабораторної роботи наведено список питань, відповівши на які, студент може самостійно оцінювати рівень засвоєння матеріалу.