Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 119
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки для самостійної роботи студентів з дисциплін "Природоохоронні та енергозберігаючі системи", "Екологія"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Шутинський, Олексій Григорович; Байрачний, Володимир Борисович; Бабіченко, Анатолій Костянтинович; Красніков, Ігор Леонідович; Лисаченко, Ігор Григорович; Лобойко, Вячеслав Олексійович
    Методичні вказівки розроблені для виконання самостійної роботи студентами денної та заочної форм навчання спеціальностей: 174 "Автоматизація, комп’ютерно -інтегровані технології та робототехніка " та 133 "Галузеве машинобудування " з дисциплін "Природоохоронні та енергозберігаючі системи " та "Екологія ". У методичних вказівках наведені два контрольних завдання, які складені у 25 варіантах і вибираються відповідно до останньої цифри навчального шифру студента. Контрольне завдання рекомендується виконувати в окремому зошиті з полями для зауважень рецензента. Текст повинен бути виконаний розбірливо і охайно. Тексти завдань переписуються повністю. Відсутні вихідні дані для розрахунку можна взяти з літературних джерел або прийняти самостійно з відповідними поясненнями, в кінці завдання вказується список використаної літератури.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни "Загальна екологія"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Бабенко, Володимир Миколайович; Тихомирова, Тетяна Сергіївна; Сакун, Антоніна Олегівна
    Технології захисту навколишнього середовища це комплекс сучасних універсальних знань, які потрібно застосувати у сферах діяльності людини, що пов’язаній не тільки з екологією, а і з промисловістю, техногенною безпекою та охороною праці. Об’єктом дисципліни є технології захисту навколишнього середовища, що забезпечують природоохоронні та екологічні параметри технологічних процесів, розглядають принципи та розроблення нових технологій захисту навколишнього середовища, можливості існуючих методів та правил що засновуються на застосування чинної законодавчої та нормативної бази природокористування та екології. Хоча екологія, як наука це досить молода галузь знання, а її розвиток почався лише в другій половині двадцятого сторіччя, сам розвиток ідей занурюється в VI сторіччя до нашої ери. У XX столітті, в сучасній науці виник термін моніторинг (екологічний моніторинг) для визначення системи повторних цілеспрямованих спостережень за одним або більше елементами навколишнього природного середовища в просторі і часі. І вже після цього, з’явився напрям «Екологічний моніторинг», саме як комплекс науково обґрунтованих програмами спостережень, оцінок, прогнозів і розроблюваних на їх основі рекомендацій та варіантів управлінських рішень, необхідних і достатніх для забезпечення управління станом навколишнього природного середовища та екологічною безпекою. А створювати екологічну безпеку можна завдяки технологіям захисту навколишнього середовища.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни "Загальна екологія"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Бабенко, Володимир Миколайович; Тихомирова, Тетяна Сергіївна; Сакун, Антоніна Олегівна
    Екологія як наука це досить молода галузь знання, її фактичний розвиток почався лише в другій половині двадцятого сторіччя, хоча розвиток ідей занурюється в VI сторіччя до нашої ери. По сучасний класифікації становлення та розвиток екології має вісім етапів, де кожен з них відіграє свою роль. Перший з яких відображав примітивні знання та їх накопичення. Другий був вже в античні часи не тільки з накопиченням даних, а і з першими роботами рослин і тварин з дійсно філософським підходом, де від "колиски всіх наук" відокремлювались прикладні дисципліни. Третій етап – як продовження зборуінформації на сьогодні можна було б назвати "моніторинговим накопиченням", коли знання вже оброблялись та систематизувались і це було як раз в "епоху Відродження". Четвертий етап припадає на кінець XVIII – та початок XIX століття і базується на великих географічних та ботанічних відкриттях, коли з’явилось розуміння, що таке дія екологічних факторів у природі. П’ятий етап характеризувався у XIX столітті вивченням взаємозв’язків в природних комплексах. Шостий етап мав рамки з 1866 до 1936 року та мав напрям на вивчення природних зв’язків видів що постійно перебудовуються стосовно до зміни факторів середовища, з’являються самі терміни "екологія", "екологічна ніша", "поліморфізм" та інші, чому сприяло формування концепції біоценозів які фактично пов’язані між собою. Сьомий етап – це вже більш сучасний підхід, що відображає системний підхід до вивчення та досліджень процесів матеріально-енергетичного обміну з застосуванням математичного моделювання. І нарешті останній восьмий етап з так званою "екологізацією" екологічних наук, з розумінням формування біогеоценозів, зв’язком антропогенних факторів в природі та розвитком методів екологічного моніторингу.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до практичних занять за темою "Основні групи екотоксикантів та їх характеристика"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Шестопалов, Олексій Валерійович; Портянник, Сергій Васильович
    Забруднюючі навколишнє природне середовище речовини (полютанти, ксенобіотики), що потрапляють у довкілля внаслідок природного чи антропогенного фактора володіють токсичністю і спричиняють негативний вплив на живі організми, популяції, які існують в екосистемах.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до практичних занять за темою "Біологічні способи вирішення екологічних проблем"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Портянник, Сергій Васильович; Босюк, Альона Сергіївна
    Дані методичні вказівки призначені для виконання практичних робіт з дисциплін: «Біологія», «Біотехнологічний захист навколишнього середовища» для студентів зі спеціальностей 101 «Екологія», 183 «Технології захисту навколишнього середовища». Метою курсу є формування практичних навичок застосування біотехнологій для вирішення екологічних викликів та усвідомлення важливості інтеграції біологічних інновацій у різні сфери людської діяльності. У рамках практичних занять студенти мають можливість ознайомитися з передовими біологічними розробками, які спрямовані на вирішення екологічних проблем у таких галузях, як харчова промисловість, сільське господарство, енергетика тощо. Акцент зроблено на ролі біосенсорів і екобіопрепаратів, що є ключовими елементами для моніторингу стану навколишнього середовища, оцінки рівня забруднення та розробки систем захисту природи. Дані методичні вказівки допоможуть студентам: • розвинути розуміння основних принципів біотехнологічних підходів; • засвоїти методи оцінки та аналізу впливу екологічних технологій на довкілля; • навчитися застосовувати біологічні інновації для вирішення актуальних екологічних проблем. Методичні матеріали складені таким чином, щоб сприяти активному засвоєнню знань, формуванню навичок самостійної роботи та підготовці студентів до професійної діяльності у сфері захисту навколишнього середовища.
  • Ескіз
    Документ
    Руйнування інфраструктури водопостачання та гідротехнічних об'єктів в Україні під час російської агресії
    (Одеський державний екологічний університет, 2023) Кузіна, Наталія Андріївна
  • Ескіз
    Публікація
    Навчально-методичні матеріали для поточного, проміжного й підсумкового контролю з дисципліни "Інноваційні технології виробництва продукції та обслуговування споживачів"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Жадан, Тетяна Андріївна; Куниця, Катерина Вікторівна; Якименко-Терещенко, Наталія Василівна
  • Ескіз
    Документ
    Перспективи впровадження розширеної відповідальності виробників кондитерської продукції
    (Державний біотехнологічний університет, 2024) Адашевський, Олег Володимирович; Пітак, Р. О.
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційна технологія очищення миючих розчинів після миття автомобілів для приймання екологічнихуправлінських рішень
    (Національний університет цивільного захисту України, 2022) Букатенко, Наталія Олексіївна; Зінченко, Марія Георгіївна; Єршова, Наталя Юріївна
  • Ескіз
    Документ
    Вплив природи пігментів та барвників на фарбуючі властивості полімерних суперконцентратів
    (Національний університет цивільного захисту України, 2022) Близнюк, Олександр Вікторович; Васильченко, О. В.; Данілін, О. М.; Дармофал, Е. А.; Wengego, G.