Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 13
  • Ескіз
    Документ
    Communicative competence of future specialists as a factor of readiness for professional risks
    (Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, 2024) Movmyga, Nataliia Yevhenivna; Polezhaieva, Olena Viktorivna
    This article discusses the relevance and necessity of improving the process of professional training of future specialist from the point of view of communicative approach as a prevention of professional risks. The authors of the article indicate that the communicative competence of specialists making decisions in a state of production situations tension that provoke professional risks acts as an adaptation mechanism to extreme situations in professional activity. The article notes that the safety of life and professional environment today is an urgent problem for various areas of scientific knowledge, including professional pedagogy. In this regard, the need to clarify the aspects of professional training of students based on the principle of humanization has emerged. So, the problem of professional risk can be described not only by technological characteristics of dangerous professions or situations, but also by moral and ethical qualification characteristics of the profession and professional self-awareness of a specialist. Technical training of future specialists cannot fully contribute to successful activity in extraordinary situations. Readiness for communicative interaction is necessary to overcome communication barriers that cause professional risks. Communicative skills as core ones are the most spontaneous and uncontrollable in professional activity. The level of professional communication skills formation is a condition under which professional communication can be carried out effectively. The authors of the article proved that the basis of preparation for risks is not only the knowledge of activity standards and its tools but also such psychological and pedagogical factors as: professional culture, self-organization and communicative interaction. With the help of the conducted research, the authors of the article highlight that the starting point in creating conditions for overcoming communication barriers in a situation of professional tension is a communicative approach, the content of which is represented by the skills of effective communication and possession of the communicative competence basics.
  • Ескіз
    Документ
    Навчання міжкультурної компетенції
    (Національний університет "Острозька академія", 2021) Лутай, Наталія Вікторівна; Бесараб, Тетяна Петрівна; Маструсеріо, Кейт
    Стаття висвітлює проблеми в сфері викладання культури в рамках навчальних програм з іноземної мови. Також наводиться той факт, що відповідно до стандартів базових компетенцій з іноземної мови цому аспекту приділяється недостатня увага на заняттях. У статті надається поняття міжкультурної комунікативної компетенції. Крім того, обговорюються деякі суперечності між новим розумінням викладання культури і вже усталеними методами, підходами, переконаннями і думками, пов’язаними з вивченням і викладанням культури. Автори провели критичний аналіз результатів численних дослідження, щодо культурного компонента програм вивчення іноземних мов, а також запропонували можливі варіанти підходу до даного питання.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасний інструментарій бізнес-комунікацій в підприємництві, торгівлі та біржовій діяльності
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Сисоєв, Володимир Вікторович
    Методичні вказівки містять плани семінарів, психологічні тести, теоретико-методичні рекомендації до розв’язання практичних задач, теоретичні питання та тестові завдання різних рівнів складності для самостійного вивчення і самоконтролю, комплекс практичних задач для самостійного вирішення, метою яких є закріплення й поглиблення теоретичних знань та практичних вмінь, набуття навичок . Рекомендовано для здобувачів вищої освіти спеціальності 076 «Підприємництво та торгівля» третього (освітньо-наукового) рівня.
  • Ескіз
    Документ
    Текст у системі навчання української мови іноземних студентів, які здобувають освіту англійською мовою
    (Національний авіаційний університет, 2023) Субота, Лариса Андріївна
    Стаття присвячена проблемі раціонального використання тексту в організації навчання української мови іноземних студентів, які здобувають освіту англійською мовою. Запропоновано види роботи з текстом під час навчання української мови в іншомовній аудиторії з метою формування мовної та комунікативної компетентностей іноземних студентів. Наголошується, що комунікативно-інформативний характер тексту як одиниці спілкування сприяє розвитку зв’язного мовлення, логічного мислення, збагаченню словникового запасу, оволодінню нормами мови, формуванню вміння висловлювати власні думки в усній та письмовій формі. Доведено, що для успішної комунікації з носіями мови необхідно сформувати навички та вміння, характерні для зрілого читання як способу комунікації.
  • Ескіз
    Документ
    Стан сформованості психологічних компонентів комунікативної компетентності майбутніх фахівців зовнішньоекономічної діяльності
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Заіченко, Владислав
    В статті розкривається тема комунікативної компетентності майбутніх фахівців зовнішньоекономічної діяльності. Визначено компоненти комунікативної компетентності майбутнього фахівця зовнішньоекономічної діяльності, до яких віднесено: комунікативні навички, здатність долати комунікативні бар'єри, здатність до рефлексії та самовдосконалення задля подолання міжкультурних перешкод. Уточнено психодіагностичні інструменти визначення рівню розвитку компонентів комунікативної компетентності фахівця зовнішньоекономічної діяльності: КОС-2 (комунікативні та організаційні схильності), методика "Емоційні бар’єри" в міжособистісному спілкуванні, методика діагностики рівня рефлективності, тест "Смисложиттєвих орієнтацій". Внаслідок емпіричного дослідження визначено, що на високому рівні комунікативна компетентність майбутніх фахівців зовнішньоекономічної діяльності розвинена лише у 8% респондентів, переважна кількість респондентів продемонструвала середній рівень розвитку (64%), низький рівень – у 28% респондентів.
  • Ескіз
    Документ
    Effective methods and techniques in competence-oriented approach to international students’ language learning
    (Волинський національний університет ім. Лесі Українки, 2022) Subota, Larysa; Lukhina, Maryna
    The article is aimed at the implementation of language teaching methods in the formation of speech activity for international students of higher educational establishments in Ukraine. The research hypothesis implies that the approach to competence formation within the learning process of international students is determined by the principles of personality formation providing the unity of educational components for reaching a high level of professional speech activity and enabling effective interpersonal and team collaboration, systematic and consequent implementing the innovative technologies for activation and optimization of effective methods and techniques of language learning. For realizing the goals of the research, we applied the empirical methods: questionnaires, teachers’ interviews, tests, direct and indirect observation and monitoring of the teaching process, and generalization. The essential differentiating characteristics of methods, principles, and techniques of learning the Ukrainian language along with their realization within the educational process have been defined. Checking and validating the effectiveness of methods and techniques of learning under the conditions of taking the competence approach have been made according to activity communicative criterion and its indexes and levels (higher, average, sufficient, lower). The quantitative and qualitative analysis of the results of the pedagogical experiment has been made; the effectiveness of methods of learning aimed at activation of cognitive activity of the international students, improving the quality of professional training, building foundations for a productive methodological system of competence-oriented learning, exploring the techniques of teaching, provide expertise for further applying the acquired skills within professional activity has been proved and validated.
  • Ескіз
    Документ
    Психологія управління
    (ФОП Іванченко І. С., 2021) Романовський, Олександр Георгійович; Грень, Лариса Миколаївна; Карлюк, Сергій Володимирович
    У виданні розкрито загальні засади психології управління, доведено, що сутність сучасного управління полягає у спрямуванні ділового, творчого, лідерського потенціалу людей на досягнення спільних цілей. Однією з найважливіших передумов цього є психологічні знання про специфіку, закономірності індивідуальної і групової життєдіяльності, впливу на неї. Цією теоретичною і прикладною проблематикою займається психологія управління, що продукує знання про психологічні основи, соціально-психологічну, соціокультурну, етнопсихологічну специфіку управлінської діяльності, чинники її ефективності, джерела керівництва і лідерства, причини конфліктів в управлінні, особливості і способи їх подолання, психологічні детермінанти діяльності керівників, стилів керівництва. Методичні вказівки містять у концентрованому виді теоретичний виклад кожної теми, що супроводжується практичними завданнями, які можуть бути орієнтиром для самостійної роботи студентів й організації ефективних семінарських та практичних занять.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості організації освітнього процесу в умовах карантинних обмежень у контексті досліджень якості взаємодії між його учасниками
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Квасник, Ольга Віталіївна; Землякова, Олена Олександрівна; Балабай, Анна
    У статті розглянуто особливості карантину в Україні та здійснення освітнього процесу в умовах, викликаних пандемією. Досліджено якості взаємодії у освітньому середовищі НТУ “ХПІ” з використанням корпоративної платформи Офіс 365 між її учасниками та запропоновано функціональну модель для студентів магістратури, що планують отримати диплом із освітніх, педагогічних наук. Проведено експериментальне дослідження з метою встановлення рівня готовності до взаємодії між учасниками освітнього процесу, зокрема її провідної компоненти комунікативної компетентності. Під час проведення експерименту застосовувалась платформа Офіс 365 та інші інструменти, що залучені до її хмарного середовища. Експеримент показав, що впровадження практичних інструментів до освітнього процесу магістрів впливає на рівень їхньої комунікативної компетентності, покращуючи якість взаємодії в умовах карантинних обмежень.
  • Ескіз
    Документ
    Психологія управління
    (ФОП Іванченко І. С., 2021) Романовський, Олександр Георгійович; Грень, Лариса Миколаївна; Карлюк, Сергій Володимирович; Хмиров, Ігор Михайлович
    Розкрито загальні засади психології управління, доведено, що сутність сучасного управління полягає у спрямуванні ділового, творчого, лідерського потенціалу людей на досягнення спільних цілей. Однією з найважливіших передумов цього є психологічні знання про специфіку, закономірності індивідуальної і групової життєдіяльності, впливу на неї. Цією теоретичною і прикладною проблематикою займається психологія управління, що продукує знання про психологічні основи, соціально-психологічну, соціокультурну, етнопсихологічну специфіку управлінської діяльності, чинники її ефективності, джерела керівництва і лідерства, причини конфліктів в управлінні, особливості і способи їх подолання, психологічні детермінанти діяльності керівників, стилів керівництва. Для студентів економічних спеціальностей денної та заочної форми навчання.