Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Публікація
    Game theory as a tool for making optimal business decisions in foreign economic activity of enterprises
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Havrys, Olha; Sun, Changan; Kuchina, Svetlana; Gavrys, Mykola
    The article is devoted to the study of the effectiveness of game theory in making business decisions regarding foreign economic activity by enterprises in conditions of uncertainty. The sources of information on this issue were analyzed and it was found that further development of the application of game theory in the foreign economic activity of enterprises is necessary. It has been established that the ambiguity of economic development trends, which has been especially evident in recent years in Ukraine and the world, and the instability of the market regulation mechanism encourage enterprises to look for new ways to overcome uncertainty in their activities. When solving economic problems, conflict situations often arise, which are caused by the conflicting interests of various structures. The mathematical apparatus for solving this type of problem is game theory, which is the theory of building mathematical models of optimal decision-making in conflict conditions. Game theory is a theoretical direction in science, a set of methods of mathematical analysis and assessment of the rules of behavior of participants in a conflict situation, which involves the interaction of two or more participants (players) in order for each of them to achieve their goals. The advantages of game theory are analyzed, in particular, the possibility of formalizing the process of considering typical scenarios of decision-making by the parties to the conflict and choosing the procedure for coordinating interests that will be optimal for all its participants. The main concepts, principles and classifications of game theory are presented, the foundations for understanding the use of game theory in economics are laid. Analyzing the usefulness of game theory in market competition, development of enterprise development strategy, investment activities and other areas, the possibility of wide application and effectiveness of game theory in decision-making regarding foreign economic activities of enterprises is shown.
  • Ескіз
    Публікація
    Ефективність рекламних кампаній у системі міжнародного маркетингу
    (Видавництво "Ліра-К", 2024) Романчик, Тетяна Володимирівна; Самойлов, Олександр
  • Ескіз
    Документ
    Стан сформованості психологічних компонентів комунікативної компетентності майбутніх фахівців зовнішньоекономічної діяльності
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Заіченко, Владислав
    В статті розкривається тема комунікативної компетентності майбутніх фахівців зовнішньоекономічної діяльності. Визначено компоненти комунікативної компетентності майбутнього фахівця зовнішньоекономічної діяльності, до яких віднесено: комунікативні навички, здатність долати комунікативні бар'єри, здатність до рефлексії та самовдосконалення задля подолання міжкультурних перешкод. Уточнено психодіагностичні інструменти визначення рівню розвитку компонентів комунікативної компетентності фахівця зовнішньоекономічної діяльності: КОС-2 (комунікативні та організаційні схильності), методика "Емоційні бар’єри" в міжособистісному спілкуванні, методика діагностики рівня рефлективності, тест "Смисложиттєвих орієнтацій". Внаслідок емпіричного дослідження визначено, що на високому рівні комунікативна компетентність майбутніх фахівців зовнішньоекономічної діяльності розвинена лише у 8% респондентів, переважна кількість респондентів продемонструвала середній рівень розвитку (64%), низький рівень – у 28% респондентів.
  • Ескіз
    Документ
    Determinants of the development of foreign economic activity in Hungary
    (Луцький національний технічний університет, 2022) Nagy, Szabolcs; Pererva, P. G.
    The analysis of innovative development, the forecast of export-import flows and the identification of key factors for increasing the export potential of Hungary were carried out. The research hypothesis is that the key factors in the innovative development of Hungary's export potential are smart investments in the transport and logistics system, human capital in the medium and high-tech sector, the vector of the high-tech service sector, investments in science, research, e-commerce.
  • Ескіз
    Документ
    Innovative development of foreign economic activities of Hungary
    (2022) Nagy, Szabolcs; Pererva, P. G.
    It is proved that the economic theory defines innovations in foreign economic activity as an important resource of the economy. Export allows to increase economic growth due to increased demand for goods and services. Imports not only contribute to domestic competition, but also serve as an important link in value added chains in the world economy, allowing to supplement the domestic market with high-quality goods that the country does not produce.
  • Ескіз
    Публікація
    Міжнародний маркетинг зовнішньоекономічної діяльності підприємств: теорія, практика, перспективи
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Мірошник, Марія Володимирівна; Кітченко, Олена Миколаївна; Скляр, Дар'я Дмитрівна
    В статті розглянуто загальні складові моделі застосування комплексу міжнародного маркетингу (фінансова; споживацька, бізнес – процесна, нематеріальна складова), які становлять основу формування загальної стратегії міжнародного маркетингу та соціальної відповідальності суб’єктів міжнародного бізнесу тощо. Обґрунтовано застосування традиційних профілів міжнародного маркетингу, їх подальший розвиток та адаптація до ринкових умов певної країни – партнера міжнародних економічних відносин виступить запорукою інформаційної обізнаності українських підприємців щодо потреб цільових споживачів як на ринках цих країн, так й світовому ринку в цілому, що дозволить формувати та реалізовувати оптимальну товарно – асортиментну політику задоволення цього попиту. Деталізовано складові експорту та імпорту зовнішньоекономічної діяльності суб’єктів міжнародного бізнесу та визначено, що зовнішньо – економічна діяльність суб’єктів господарювання за 2018 – 2020 роки має негативний баланс як за екпортом й імпортом товарів, так й послуг в тому числі. Визначено стратегічні профілі міжнародного маркетингу з подальшою розробкою напрямків формування стратегії, впровадження та розвиток якої забезпечить ефективність нарощування економічного потенціалу країни шляхом розширення ЗЕД та включення її суб’єктів до глобального процесу створення доданої вартості. Систематизовано основні складові стратегічного профілю міжнародних компаній.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємств
    (Аудиторська фірма "Аналітик", 2021) Клепікова, Світлана Володимирівна; Яцина, Марія Геннадіївна; Другова, Олена Сергіївна
    Статтю присвячено проблематиці дослідження особливостей та сучасних механізмів економічного регулювання зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД) підприємств в Україні. Вдосконалено науково-методичне підґрунтя стимулювання розвитку та обґрунтовано теоретичні засади ЗЕД підприємств з метою подальшого їхнього розвитку за умов динамічних змін у сучасному глобалізованому світі. Визначено, що однією з проблем зовнішньоекономічної діяльності підприємств є проблема неефективної системи менеджменту, відсутність стратегічного й маркетингового підходів до управління підприємством, водночас підприємства частіше застосовують прийом короткотермінового пристосування. З метою покращення стану зовнішньоекономічної діяльності підприємств України запропоновано впроваджувати політику, орієнтовану на збільшення обсягів товарного експорту шляхом упровадження інноваційних розробок для підвищення якості вітчизняної продукції, яка повинна відповідати міжнародним нормам та стандартам, які є необхідними для створення достатнього рівня конкурентоспроможності вітчизняних товарів на світових ринках.
  • Ескіз
    Документ
    Методичний підхід до формування трекшн-карти для підприємств, що здійснюють зовнішньоекономічну діяльність
    (ФОП Шейніна О. В., 2021) Пушкар, Олександр Іванович; Татаринцева (Курбатова), Юлія Леонідівна; Заіченко, Інна Максимівна; Рабаі, Абделалі
    У статті обґрунтовані методичні рекомендації з побудови трекш-карти при виході підприємства на зовнішні ринки. Завдяки запропонованим рекомендаціям, підприємство може розставити пріоритети в процесі розвитку відносин з сегментами користувачів, що впливає на кінцевий результат. Узагальнені ключові підходи до розуміння сутності та способів розробки трекшн-карти. Трекшн-карта в загальному розумінні відображає прогрес бізнесу за його ключовими показниками. Відмінність побудови трекшн-карти від звичайного фінансового аналізу показників господарської діяльності відрізняється тим, що окрім вимірювання, методика передбачає глибокий причинно-наслідковий аналіз, розробку наочних матеріалів, що доповнюють аналіз коефіцієнтів. Розроблено методичні рекомендації з побудови трекшнкарти для підприємств, що здійснюють ЗЕД. Виділені основні етапи та розглянуто їх сутність Доведено, що побудова трекшн-карти відповідає сучасним запитам ринку, необхідна як для внутрішньо фірмового планування, так і для залучення коштів інвесторів.
  • Ескіз
    Документ
    Legal regulation of economic activities in Ukraine
    (ФОП Панов А. М., 2020) Perevalova, L.; Lysenko, I.; Lysenko, A.; Gariaieva, G.; Gayevaya, O.
    The textbook discusses the concept, legal status of business entities, the order of their formation and operation, lending, legal regulation of leasing and renting, exchange activities. After each topic, tests, practical tasks and topics for abstracts are provided. For students, graduate students and teachers of economics, philology and technical specialties.
  • Ескіз
    Публікація
    Організаційно-інституціональні аспекти обліку зовнішньоекономічної діяльності суб'єктів господарювання
    (2020) Колєсніченко, Анастасія Сергіївна
    Аналіз товарної структури зовнішньої торгівлі України протягом січня-листопада 2019 року свідчить про фактичні диспропорції у співвідношенні експортно-імпортних операцій, а також – в структурі даних потоків за видами товарів, що обумовлює необхідність інтерпретації організаційних та практичних аспекти діяльності таких суб’єктів господарювання через комплекс інститутів й інституціональне середовище. З цією метою досліджено ключові складові, які впливають на побудову облікової підсистеми й ефективне функціонування підприємств, залучених до ЗЕД. В цьому контексті сформульовано специфічні завдання, які формує процес організації бухгалтерського обліку на підприємствах, що займаються зовнішньоекономічною діяльністю; визначено фактори, що впливають на складові й взаємозв’язки між ними при організації обліку. Крім цього, досліджено проблеми, які дозволяють висвітлити особливості обліку основних операцій у сфері ЗЕД. Проведений аналіз дозволив виділити основні елементи нормативно-правової бази й організаційно-методичного забезпечення організації обліку ЗЕД, що комплексно відтворює інституціональне й організаційне підґрунтя цього процесу, від упорядкованості та повноти якої залежить ефективність системи управління суб’єкта господарювання.