Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
1 результатів
Результати пошуку
Документ Дослідження рівня життя населення україни, індексів споживчих цін та вартості споживчого кошика України, як кандидата на членство в Європейському Союзі(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Посохов, Ігор Михайлович; Федоренко, Ольга Володимирівна; Козир, Анжеліка ОлександрівнаУкраїна обрала шлях інтеграції до Європейського Союзу. Одним з основних показників ефективного економічного розвитку країн Європейського Союзу є високий рівень життя населення, тобто висока (мінімальна, середня та погодинна) заробітна плата, наявність високих соціальних стандартів життя населеня в країнах Європейського Союзу та наявність державної політики країн ЄС щодо забезпечення життя населення за високими соціальними стандартами країн ЄС. Україна уніфікує власне законодавство у відповідності до законодавства країн ЄС. Для того щоб стати однією з країн Європейського Союзу, державі потрібно забезпечити достойний рівень життя свого населення. Для дослідження рівня життя в Україні проведено аналіз індексів споживчих цін на продукти харчування з споживчого кошику України, перелік яких визначено Кабінетом міністрів України та країн ЄС. Індекси споживчих цін постійно змінювались, але якщо розглядати період з 2021 і до теперішнього часу, то індекси сспоживчих цін продовжують зростати. Основними причинами є інфляція, це відбувається тому, що рівень споживчих цін на товари та послуги продовжує зростати, а купівельна спроможність населення зменшується. Це сталося через порушення та втрату традиційних маршрутів логістики, а внаслідок впровадження та використання інших маршрутів, зросли витрати на виробництво, бо привезти продукти стало дорожче. Зросли податки на виробництво, що теж негативно вплинуло на собівартість продукції. Зросли обсяги імпорту закордонних товарів на ціни яких впливають митні збори, логістика та інше. Для того, щоб змінити ситуацію, варто стимулювати розвиток конкуренціі на ринку товарів, що сприятиме зниженню цін, шляхом зменшення бар’єрів, наприклад, рівня податкового навантаження для бізнесу, посилювати захист прав споживачів для боротьби з недобросовісними конкурентами, сприяти подальшому розвитку українського бізнесу. Всі зібрані українські статистичні дані було порівняно з країнами Європейського Союзу. У кожному порівнянні було виділено фактори, які спричиняють таку різницю між країнами, досліджено та розраховано вартість споживчого кошика в Україні та виконано його порівняльний аналіз з країнами ЄС.