Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Определение составляющих неравномерности суммарного крутящего момента при отключении цилиндров
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Колесникова, Татьяна Николаевна; Заренбин, Владимир Георгиевич; Сакно, Ольга Петровна
    Рассмотрено одно из актуальных направлений повышения топливной экономичности и снижения токсичности отработавших газов, а именно, отключение цилиндров двигателей внутреннего сгорания на режимах холостого хода и частичных нагрузок. Существующие на сегодня ДВС с отключением цилиндров располагают достаточными техническими решениями, обеспечивающими высокие топливно-экономические и экологические показатели рабочего процесса двигателя. Наряду с этим такие двигатели требуют решения следующих задач: улучшение массогабаритных показателей, снижение стоимости и упрощение конструкции, повышение надежности и тому подобное. К основным задачам транспортных средств относится также снижение уровня вибрации двигателя. Эта задача особенно актуальна для ДВС с отключением цилиндров. При отключении цилиндров растет неравномерность суммарного крутящего момента от рабочих процессов в активных цилиндрах и, как следствие, неравномерность хода двигателя, которая влияет на динамические характеристики автомобиля в целом. Для решения этой задачи были рассмотрены общие положения неравномерности крутящего момента двигателей внутреннего сгорания. Были обработаны суммарные крутящие моменты различных двигателей и получены данные о неравномерности крутящих моментов. Разработана методика исследования влияния отключения цилиндров, в частности числа активных цилиндров,на неравномерность суммарного крутящего момента. Введено понятие степени изменения неравномерности крутящего момента двигателя с отключением цилиндров и предложено уравнение для его определения в зависимости от числа активных цилиндров. Также введено понятие степени изменения коэффициента неравномерности крутящего момента двигателя при отключены цилиндров. Выполнен пример расчета четырехцилиндрового четырёхтактного рядного двигателя для возможности сравнения изменения неравномерности крутящего момента при отключении цилиндров в данном двигателе. В результате выполненных расчетов было установлено, что коэффициент неравномерности крутящего момента при работе двигателя на 3-х, 2-х и 1-м цилиндрах в среднем возрастает соответственно в 1,5; 2 и 3 раза. Проанализированы результаты расчетов и приведены гистограммы при всех возможных значениях числа активных цилиндров.
  • Ескіз
    Документ
    Математична модель бензинового двигуна, що працює за циклом Аткінсона
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Колеснікова, Тетяна Миколаївна; Заренбін, Володимир Георгійович; Сакно, Ольга Петрівна; Олло, Василь Петрович
    В силу того, що вартість автомобільного палива має стабільну тенденцію до подорожчання та постійно посилюються законодавчі норми на викиди токсичних речовин з відпрацьованими газами, питання його економії стає вельми актуальним. Підвищення економічних показників автомобілів може бути забезпечене шляхом регулювання ступеня стиску на дросельних режимах двигуна та регулювання навантаження за рахунок зміни фаз газорозподілу. Іскрові ДВЗ, в основному, працюють у вузькому діапазоні зміни складу робочої суміші, тому на часткових навантаженнях необхідно зменшувати масу робочого тіла для підтримки необхідного складу суміші. Це, зазвичай, забезпечується дроселюванням повітря, що надходить в циліндри, і призводить до значного погіршення індикаторних показників ДВЗ через збільшення насосних витрат. Одним зі шляхів розв’язання даної проблеми є перехід від регулювання дроселюванням повітря до регулювання маси заряду шляхом затримки моменту закриття впускного клапану, тобто регулювати навантаження двигуна за способом Аткінсона. Для ДВЗ з регулюванням навантаження за способом Аткінсона стоїть завдання вибору конструктивної схеми газорозподільного механізму і параметрів робочого процесу, що можливо шляхом розробки певних методів розрахунку. Запропоновано загальну методику й математичні моделі елементів і підсистем робочого процесу ДВЗ з регулюванням навантаження за способом Аткінсона, які дозволяють проводити оцінку та вибір раціональних параметрів конструкції і робочого процесу двигуна на стадіях його розробки, доводки і дослідження. Отримані емпіричні залежності параметрів роботи двигуна, що уточнюють математичну модель робочого циклу стосовно до часткових режимів. Отримані емпіричні залежності дозволяють відстежити зміну основних параметрів робочого циклу двигуна. Математична модель враховує кінематику двигуна, а також варіанти регулювання як навантаження двигуна, так і ступеня стиску по методу Аткінсона. За результатами теоретичних досліджень за допомогою математичної моделі робочого процесу двигуна побудовані навантажувальні характеристики двигуна з регулюванням навантаження за способом Аткінсона та двигуна, що працює за циклом Отто. Відзначено, що регулювання навантаження за способом Аткінсона доцільно використовувати на режимі малих обертів, а з підвищенням обертів переходити до застосування інших допоміжних елементів конструкції двигуна. Наприклад, механічного нагнітача.