Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 28
  • Ескіз
    Публікація
    Проблеми формування національно-мовної самосвідомості особистості у вищій школі
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Чернявська, Світлана Миколаївна; Немерцова, Олена Євгенівна
  • Ескіз
    Публікація
    The Nobel Prize in Literature: An Analysis of Success Stories and Development of Possible Recommendations
    (2024) Homon, Andrii; Cherniavska, Svitlana; Pysarska, Nataliia; Krymets, Oksana; Zaveriushchenko, Mykola
    The relevance of the research is determined by the interest of a wide readership in the criteria for selecting nominees and the choice of laureates of the Nobel Prize in Literature in the world, as well as the main factors that help to win. The purpose of this article is to study the creativity of writers and poets who received the award over the past three years from the viewpoint of national identity, language and its linguistic status, translation aspect, reception of creativity and influence on the world community, and readiness to solve global issues of humanity through their manifestation in texts. The methodological basis of the article is a theoretical and comparative approach to the linguistic analysis of the literary heritage of one author or another. This article points out the main issues that exist in the international community in determining the nominees and laureates of the Nobel Prize; it characterizes how national identity, the use of national language resources, and the presence or absence of translations of literary works influence the choice of the winner; it also considers how political and global processes can affect the selection of candidates, as well as how the main recommendations were formulated.
  • Ескіз
    Публікація
    Project-oriented teaching during learning ukrainian as a foreign languages: development of students' communication skills
    (Universidad de Carabobo, 2024) Bidenko, Larysa; Diachuk, Liudmyla; Ghahrodi, Halyna Lotfi; Krymets, Oksana; Cherniavska, Svitlana
    Perception of professional information is possible due to orientation to different sources that are related to foreign language learning. The study aims to determine the peculiarities of the development of communication skills of students through the use of project-oriented teaching of Ukrainian as a foreign language. Ensuring the development of the set purpose was possible due to the use of the methods of analysis, observation and estimated efficiency coefficient, effect level coefficient, Student’s coefficient. Project-oriented approaches to education, oriented to the development of communication skills were developed during the study. They were based on dubbing the disciplines in two languages, formation of theoretical language knowledge, and development of dialogue communication and writing skills. The most positive role of the selected project-oriented teaching was found using SWOT analysis. The practical significance of the work provides for the possibility of the use of developed approaches to studying Ukrainian as a foreign language for the possibility of obtaining communication skills. The perspective of the study will be oriented towards a comparison of the influence of project-oriented studying of students of different ages with consideration of their possibilities at the beginning.
  • Ескіз
    Публікація
    Структурні компоненти забезпечення гуманізації навчального процесу
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Чернявська, Світлана Миколаївна; Немерцова, Олена Євгенівна
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки з курсу "Українська мова (професійного спрямування)"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Чернявська, Світлана Миколаївна; Солодовник (Бутенко), Тетяна Олександрівна; Немерцова, Олена Євгенівна
    Мета пропонованих методичних вказівок – підвищити рівень загальномовної підготовки студентів 1 курсу гуманітарних спеціальностей, виробити вміння добору комунікативно виправданих мовних засобів, навички дотримання мовних норм у спілкуванні та самоконтролю за цим у професійному спілкуванні. Мовна освіта студентів покликана забезпечити опанування ними лексики певного фаху, навичок професійної та ділової комунікації, сприяти поглибленню знань норм української літературної мови, розвивати культуру мови, мислення й поведінки. Аналізуються особливості використання синонімів, антонімів, паронімів, інших лексичних одиниць у текстах з психології. Особлива увага приділяється типовим порушенням морфологічних норм української мови, зокрема помилкам, що виникають внаслідок порушення мовних норм. Методичні вказівки складаються з текстів психологічного напрямку і практичних завдань для поглиблення, закріплення вмінь і навичок грамотного професійного мовлення. Пропонуються вправи, метою яких є з'ясування значеннєвих і стилістичних відтінків морфологічних варіантів, поєднання слів у реченні, вибір потрібної форми слова відповідно до конкретних умов мовлення, спостереження над мовними явищами. Пропонований матеріал стане корисним усім, хто вдосконалює свої знання з української мови, прагне підвищити культуру мовлення.
  • Ескіз
    Публікація
    Українська мова як іноземна. Практичний курс для студентів-іноземців усіх спеціальностей (початковий рівень)
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Сабадир, Галина Іванівна; Лухіна, Марина Юріївна; Чернявська, Світлана Миколаївна; Кримець, Оксана Михайлівна; Дяченко, Олена Валеріївна
    У навчальному посібнику подано матеріал у форматі дванадцяти уроків, кожен з яких містить граматичний, лексичний матеріал, передбачає роботу з текстами. До кожного уроку надано англо-український словник лексики. Посібник містить також тексти для самостійної роботи, довідник комунікативних висловів та граматику для повторення. У кінці розміщено короткий лінгвістичний словник. Для студентів вищих навчальних закладів, які вивчають дисципліну "Українська мова як іноземна".
  • Ескіз
    Публікація
    Implementation of visual mind mapping strategy to improve students' language competence
    (Universidade Estadual do Ceará, 2023) Derbak, Olha; Pak, Antonina; Holubieva, Iryna; Cherniavska, S. M.; Pysarska, N. V.
    The opportunities of the educational process can be expanded through the use of innovative mechanisms. The aim of the work is to determine the effectiveness of teaching as a result of implementing the Visual Mind Mapping strategy to improve students' foreign language competence. The general theoretical method of comparison, calculation of the concordance coefficient, the efficiency coefficient, and the WhitneyWilk test enabled us to achieve the aim. We ensured learning through educational mechanisms, which included visualizing information and developing intellectual activity. We also provided the study of new words, the use of digital technologies (Writer, Rosetta Stone, Busuu), the development of communication skills, and the enhancement of professional skills. It was found among students that using Visual Mind Mapping contributes to obtaining a high level of knowledge in a shorter time. Focusing on the Kirkpatrick model made it possible to establish that most students acquired a high level of foreign language competence after testing their knowledge. The students have a positive attitude to learning using Visual Mind Mapping. The practical significance of the article is the possibility of involving innovative technologies for learning a foreign language. The prospects of further research are to compare learning effectiveness using Visual Mind Mapping for junior and senior year students.
  • Ескіз
    Публікація
  • Ескіз
    Публікація
    Теоретико-методологічне обгрунтування засад стандартизації вимог до оформлення документів
    (Видавничий дім "Гельветика", 2023) Шокуров, Олександр Володимирович; Чернявська, Світлана Миколаївна; Сухоруков, Віктор Анатолійович
    Стаття присвячена теоретико-методологічному обґрунтуванню засад стандартизації вимог до оформлення документів. Мета роботи – визначення впливу стандартизації на вимоги до оформлення документів, зокрема, управлінського характеру. Дослідження базувалося на методологічній основі, яка включала широкий спектр загальнонаукових, спеціально-наукових та специфічних методів, що застосовувалися для вивчення проблематики задля досягнення поставленої мети. Важливим принципом, на якому акцентувалася увага, був принцип історизму (розвиток стандартизації як окремого інституту під впливом різноманітних факторів). Крім цього, дослідження базувалося на принципах об’єктивності та цілісності. Застосування комплексу наукових методів дозволило встановити досягнення та проблеми стандартизації в галузі керування документаційними процесами, а також розкрити перспективи новітніх досліджень. Робота зосереджена на важливості стандартизації процесу оформлення документів і її теоретичних основах. У статті розглядаються питання, пов'язані з раціоналізацією оформлення документів, уніфікацією та гармонізацією вимог до їх структури, зовнішнього вигляду та формату. Окремий блок інформації присвячений дослідженню систем електронного документообігу, їх ролі та функціональному призначенню у сучасному діловодстві. У статті також висвітлюється питання процедур контролю якості документів, включаючи відповідність стандартам та правилам. Наголошено, що стандартизація вимог до оформлення документів є важливим елементом ефективного документування, сприяє зрозумілості, зручності та обміну інформацією між різними структурними підрозділами організації. Зазначена стаття може бути корисною для фахівців з документування, стандартизації та управління якістю, а також для всіх, хто цікавиться питаннями організації документального обігу та вдосконалення процесів документації.
  • Ескіз
    Публікація
    Афіксоїди як продуктивний засіб інновативного словотвору української мови
    (2023) Чернявська, Світлана Миколаївна