Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
6 результатів
Результати пошуку
Документ Классификация летательных аппаратов боевой и транспортной авиации с учетом радиолокационной заметности для концептуальных проработок летно-технических характетистик на ранних стадиях проектирования(НТУ "ХПИ", 2008) Украинец, Е. А.Разработаны классификационные признаки для учета характера изменения боевых действий летательных аппаратов военного назначения в связи с массовым поступлением на вооружение высокоточного оружия и использованием технологии уменьшения радиолокационной, тепловой, визуальной и акустической заметности. Классификационные признаки используются при оценке уровня радиолокационной заметности на начальных стадиях концептуальной проработки летательных аппаратов.Документ Статистический показатель рациональности аэродинамической компоновки органов управления истребителя для оценки влияния принимаемых конструктивно-компоновочных решений на эффективность поперечного управления(НТУ "ХПИ", 2011) Ковтонюк, И. Б.; Анипко, О. Б.; Иленко, Е. Ю.; Ковтонюк, Я. И.The brought analysis over of static index of rationality of aerodynamic arrangement of organs of lateral control for the different types of fighters. An index can be used for the estimation of aerodynamic arrangements of fighters, which are developed.Документ Статистический показатель рациональности аэродинамической компоновки органов поперечного управления самолета(НТУ "ХПИ", 2011) Ковтонюк, И. Б.Offered static index of rationality of aerodynamic arrangement of lateral controls management of airplane, which will allow to estimate influence of structurally layout decisions which are accepted on the early stages of planning, on efficiency of lateral control of airplane.Документ Обоснование требований к характеристикам маневренности, устойчивости и управляемости истребителей при перехвате малоскоростных целей(НТУ "ХПИ", 2010) Анипко, О. Б.; Ковтонюк, И. Б.Offered approach to the ground requirements to characteristics of maneuverability, stability and controllability of interceptors, at the intercept of littlespeed aims. Approach includes for itself the stages of analysis of interceptor as a difficult technical system, forming of rational parameters and characteristics of maneuverability, stability and controllability, and final stage of forming actually of requirements to characteristics of maneuve rability, stability and controllability of interceptor.Документ Комплексный подход по формированию технического облика силовой установки, интегрируемой в планер, при синтезе летательного аппарата(НТУ "ХПИ", 2009) Логинов, В. В.A comprehensive approach and methods for forming the technical appearance of the power device integrated into the frame in the course of military and transportation aircraft synthesis have been developed. A method to assess the technical excellence level for aircrafts by the degree of their efficiency has been developed. The article also describes solutions for real tasks emerging when the excellence level for aircrafts is substantiated by the degree of their efficiency. It also discloses the results of comprehensive analytical and experimental studies based on the developed research and methodic approach to the comprehensive method of parametric integration for major aircraft subsystems. The developed comprehensive approach makes it possible to forecast integrative properties of an aircraft at the early design stages and can be applied to other technical systems such as “mobile platform – power device.”Документ Показатель инфракрасной заметности боевых летательных аппаратов для оценки влияния конструктивно-компоновочных решений на заметность(НТУ "ХПИ", 2009) Анипко, О. Б.; Украинец, Е. А.The task of conformity of definite tactics-technical characteristics at the maximally possible descent of level of all types of viewing, including, infra-red stands before a developer during the multiple researches of arrange-ments of battle aircrafts. The index of infra- red viewing of battle aircrafts is developed for estimation of the structural-arrangement decisions accepted on the initial stage of the aircraft synthesis. The interconnection of radio- location and infra-red viewing is shown; analytical expression of connection of their indexes is got.