Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 14
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення поршня дизеля з об'ємно-плівковим сумішоутворенням
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Пильов, Вячеслав Володимирович; Пильова, Тетяна Кузьмівна
  • Ескіз
    Публікація
    Методика визначення порогу повзучості матеріалу поршня для оцінки параметричної надійності його бічної поверхні
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Ліньков, Олег Юрійович; Пильов, Вячеслав Володимирович; Ликов, Сергій Валентинович; Пильов, Володимир Олександрович
    Постійне підвищення питомої потужності двигунів призводить до роботи матеріалів, що утворюють камеру згоряння, на межі їх міцності та зменшення надійності конструкцій двигунів. Передбачення надійної роботи елементів конструкції двигуна стає все більш актуальним і вимагає наявності відповідних методик для такої оцінки. За найбільш показовий елемент камери згоряння взято поршень. Він працює при значних термічних навантаженнях і саме його поверхні можуть працювати на межі призначених показників надійності. Аналіз публікацій показав актуальність поставленої задачі через зафіксовані випадки втрати параметричної надійності поршня з цілого ряду причин. Для забезпечення параметричної надійності бічної поверхні поршня під час проектування необхідно застосовувати додатковий критерій, якій повинен враховувати значення порогу повзучості матеріалу в продовж експлуатації. В роботі відмічена специфічність багатьох матеріалів – незначна тривалість першої стадії повзучості – їх зміцнення. В дослідженні розглянуто схему деформування критичної зони юбки поршня при визначенні порогу повзучості матеріалу за традиційною методикою та при врахуванні факту наявності стадії повзучості початкового зміцнення матеріалу. Встановлено відмінності результатів при врахуванні властивостей незміцненого та зміцненого поршневого алюмінієвого сплаву АК12М2МгН внаслідок повзучості. Показано, що результати досліджень щодо порогу повзучості незміцненого алюмінієвого сплаву слід враховувати в оцінках параметричної надійності бокової поверхні поршнів форсованих за потужністю двигунів. Саме для цієї зони межа повзучості матеріалу найбільше відрізняється для зміцненого і незміцненого матеріалу. Наступний напрям робіт пов'язано з визначенням порогу повзучості інших матеріалів та застосування отриманих даних в критерії параметричної надійності.
  • Ескіз
    Публікація
    Концептуальні положення щодо забезпечення надійності поршнів форсованих дизелів протягом заданого ресурсу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Марченко, Андрій Петрович; Ліньков, Олег Юрійович; Пильов, Вячеслав Володимирович; Ликов, Сергій Валентинович; Аріан, Расул; Пильов, Володимир Олександрович
    Проектування сучасних енергетичних установок передбачає проведення розрахункових досліджень щодо відповідності конструкції закладеним параметрам надійності та забезпечення ресурсу. Проте трапляються випадки, коли конструкція, яка за розрахунками є працездатною, в експлуатації виходить з ладу навіть не наблизившись до межі свого ресурсу, а інколи – ще безпосередньо на початку експлуатації. Такі випадки трапляються через те, що матеріали, задіяні в конструкції, працюють на межі своєї міцності, а інколи і перетинаючи її. Ці факти пов'язані з постійним підвищенням потужності енергетичних установок. Таким чином, стає необхідним доповнення відомих моделей з врахування комплексу факторів, що впливають на фізичну і параметричну надійність конструкції. В роботі проведено аналіз публікацій та поставлено задачі дослідження, проаналізовано основні проблеми втрати фізичної і параметричної надійності поршня, як одного з найбільш термонавантажених елементів конструкції дизеля, проаналізовано термонапружений стан характерних критичних зон поршня, показано шляхи забезпечення надійності поршнів через корегування температурного стану конструкцій. За результатами аналізу проведено удосконалення моделі прогнозування надійності теплонапружених зон деталей циліндро-поршневої групи, запропоновано відповідну схему інтегрованого програмного комплексу та сформульовано вимоги щодо його застосування. В основу підходу покладено застосування критерію фізичної надійності конструкцій та двох критеріїв їх параметричної надійності – від зношення пар тертя та не перевищення межі повзучості матеріалу. Проведена робота дозволяє отримати конструкцію, що буде гарантовано відповідати вимогам з фізичної та параметричної надійності. Також показано необхідність подальшого напряму робіт в напряму розширення відомостей щодо властивостей матеріалів, які застосовують в конструкціях.
  • Ескіз
    Документ
    Підходи щодо підвищення паливної економічності двигунів внутрішнього згоряння бронетанкового озброєння та автомобільної техніки
    (Харківський університет Повітряних Сил ім. Івана Кожедуба, 2016) Каракуркчі, Ганна Володимирівна; Сахненко, Микола Дмитрович; Ведь, Марина Віталіївна; Горохівський, Андрій Сергійович; Щокін, В. М.
    У статті проаналізовано сучасні підходи щодо підвищення паливної економічності двигунів внутрішнього згоряння, проведено огляд конструкційних матеріалів поршневої групи ДВЗ основних зразків бронетанкового озброєння та автомобільної техніки. Зроблено висновок про перспективність використання для інтенсифікації горіння палива і зменшення кількості токсичних викидів оксидних каталізаторівна основі перехідних металів (кобальту, мангану), одержаних методом плазмово-електролітичного оксидування на конструкційних матеріалах поршневої групи ДВЗ, зокрема високолегованих сплавах алюмінію з кремнієм АК12М2МгН (АЛ25).
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення методики прогнозування ресурсної міцності поршнів в САПР
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Аріан, Расул
  • Ескіз
    Документ
    Експериментальне дослідження температурного стану поршня в перехідних процесах навантаження дизеля
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Мордвінцева, Ірина Олександрівна; Клименко, Олександр Миколайович; Кравченко, Сергій Сергійович; Пильов, Володимир Олександрович
  • Ескіз
    Документ
    Комплексна оцінка паливно-екологічних показників дизеля при використанні каталітичних покриттів
    (НТУ "ХПІ", 2017) Хижняк, Володимир Олександрович; Парсаданов, Ігор Володимирович
  • Ескіз
    Документ
    Вплив залишкових напруг на деформацію поверхонь гільз циліндрів
    (НТУ "ХПІ", 2015) Дегтярьов, Роман Олексійович; Шишенко, Леонід Опанасович
  • Ескіз
    Документ
    Исследование пусков двигателя с повышенным противодавлением на выпуске
    (НТУ "ХПИ", 2011) Вакуленко, В. В.; Возгрин, Ю. В.; Иванов, Ю. П.; Кузьминский, В. А.; Лазурко, А. В.
    В статье проведено теоретическое и экспериментальное исследование пусков двигателя с повышенным противодавлением на выпуске, в частности при преодолении танком водной преграды по дну. По результатам исследований могут быть определены оптимальные пути для разработки и последующих исследований конструктивных мер улучшения пусковых характеристик двигателя с повышенным противодавлением на выпуске.
  • Ескіз
    Документ
    Релаксационный гидравлический амортизатор
    (НТУ "ХПИ", 2011) Белов, В. К.; Подгорный, М. В.
    Представлена конструкция телескопического гидравлического амортизатора релаксационного типа, определены его параметры и приведены расчетные характеристики.