Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 13
  • Ескіз
    Документ
    Додаткове зміцнення ювелірного інструменту типу "шабер" з використанням тертя
    (Національний університет цивільного захисту України, 2022) Волков, Олег Олексійович; Краєвська, Ж. В.; Васильченко, О. В.; Ганніченко, Т. А.; Михайлова, Л. С.
  • Ескіз
    Документ
    Вибір та застосування оптимального методу інженерії поверхні для відновлення властивостей елементів прокатного обладнання після некоректно проведеного процесу поверхневого шліфування
    (Національний університет цивільного захисту України, 2023) Волков, Олег Олексійович; Субботіна, Валерія Валеріївна; Краєвська, Ж. В.; Васильченко, О. В.
  • Ескіз
    Документ
    Чисельне та експериментальне дослідження конічного з'єднання лопатки роторної машини
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Мартиненко, Володимир Геннадійович
    В роботі представлене експериментальне та чисельне дослідження конічного кріплення хвоста алюмінієвої лопатки вентилятора головного провітрювання шахти, що засновується на випробуваннях спрощеної натурної моделі з відкинутим пером та її подальшому скінченно-елементному аналізі. Розрахункова модель враховує пружнопластичні властивості матеріалів та нелінійні контакти із тертям. Запропоноване з'єднання складається з алюмінієвого конічного хвоста лопатки, двох сталевих фіксаторів із аналогічними конічними поверхнями та двох сталевих болтів, які поєднують фіксатори навколо хвоста. Попередня затяжка болтів дозволяє зафіксувати лопатку в ненавантаженому стані у гнізді та запобігти її небажані повороти. Така затяжка враховується в скінченно-елементному аналізі за допомогою визначення з дотриманням спеціальних правил осьової сили преднатягу болтів. За допомогою гідравлічного пресу, що діє на нижню поверхню хвоста лопатки, імітується вплив відцентрового навантаження на конічне з'єднання з боку пера лопатки. Нелінійний статичний аналіз пружнопластичної поведінки конструкції дозволяє визначити руйнівні навантаження, що спричиняють розрив болтів із подальшим роз'єднанням фіксаторів та вильотом лопатки із посадочного гнізда. Графіки еквівалентних за Мізесом напружень свідчать про те, що максимальні напруження досягаються в робочій частині болтів, що повністю відповідає характеру руйнування конструкції при досягненні максимального еквівалентного навантаження на неї. Експериментальне дослідження підтверджує коректність визначення контактних напружень в місці конічної посадки. Відповідність результатів статичного аналізу результатам натурного експерименту дає можливість зробити висновок про коректність проведеного скінченно-елементного моделювання. Це дозволяє використовувати розроблену постановку задачі для визначення міцності конструкцій вентиляторів із конічними з'єднаннями лопаток без виконання попередніх експериментальних досліджень. Окрім того, розроблена методика може бути поширена на більший круг конічних та циліндричних з'єднань завдяки простоті підходу та універсальності постановки нелінійної скінченно-елементної задачі, що моделює конструкції із попередньо навантаженими чи затягнутими елементами.
  • Ескіз
    Документ
    Надійність в автомобіле- і тракторобудуванні
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2015) Самородов, Вадим Борисович; Краснокутський, Володимир Миколайович; Мандрика, Володимир Ростиславович
    Висвітлено питання забезпечення надійності автомобілів і тракторів під час прое-ктування, виготовлення, експлуатації та ремонту. Розглянуто взаємопов’язаний комплекс питань з тертя та спрацювання, причини зміни технічного стану самохідних машин і фізики відмов. Подано загальні відомості з теорії ймовірності та математичної статистики, а також математичний апарат оцінки показників надійності. Наведено приклади розв’язання задач з надійності самохідних машин. Призначено для студентів вищих навчальних закладів, що навчаються за напря-мами "Машинобудування" та "Автомобільний транспорт".
  • Ескіз
    Документ
    Рівняння руху системи «візок – вантаж»
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2013) Григоров, Отто Володимирович; Окунь, Антон Олександрович
  • Ескіз
    Документ
    Механо-фізико-хімічне моделювання процесу руйнування поверхні деталі у вільному абразивному середовищі
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Міцик, А. В.; Федорович, Володимир Олексійович; Грабченко, Анатолій Іванович
    Представлено аналіз явищ в зоні зіткнення гранул робочого середовища з поверхнею деталей. Відзначено, що гранули абразиву, які виступають зі зв’язки зернами, проникають в оброблювану поверхню деталі. Зазначено, що контакт абразивної гранули з поверхнею деталі здійснюється в межах площадок малої величини, які визначаються силою зіткнення, кількістю і станом активних зерен, рівнем їх закріплення, розмірами та фізико-механічними властивостями матеріалу деталі. Розглянуто поведінку одиничної гранули, що переміщується відносно оброблюваної деталі. Виділено основні види впливу абразивного зерна на оброблювану поверхню. Встановлено параметри режиму обробки, які визначають характер фізико-механічних процесів взаємодії одиничної гранули й оброблюваної деталі. Розглянуто відмінності методу віброабразивної обробки від відомих оздоблювально-зачищувальних методів. Наведено механізм руйнування матеріалу деталі та представлені етапи механо-фізико-хімічного моделювання процесу віброабразивної обробки.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження аномально низького тертя та зношування в трибосистемах
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Трошін, О. М.; Киркач, Борис Миколайович
  • Ескіз
    Документ
    Зубчаста прямозуба циліндрична передача
    (ДП "Український інститут промислової власності", 2014) Ковальов, Віктор Дмитрович; Клочко, Олександр Олександрович; Кравченко, Дмитро Олександрович; Кане, Марк Моісєєвіч; Кірєєв, Євген Миколайович
    Зубчаста прямозуба циліндрична передача вміщує ведуче та ведене колеса з мастильною рідиною між ними, причому в зоні контакту евольвентних поверхонь прямозубих циліндричних коліс поверхня ведучого прямозубого циліндричного зубчастого колеса має що найменше два спеціальні гідродинамічні кармани на відстані 0,3 модуля від точки входу в зачеплення до точки виходу із зачеплення і на відстані 0,3 модуля від точок переходу тертя-кочення в тертя ковзання та мастильну рідину в пружно-нестискуваному стані.
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання динамічного руйнування інтерфейсу поміж шарами композиційного матеріалу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2014) Бурлаєнко, Вячеслав Миколайович; Морачковський, Олег Костянтинович
  • Ескіз
    Документ
    Визначення зони стійкої роботи двигуна з ротором, що котиться
    (НТУ "ХПІ", 2015) Дунєв, Олексій Олександрович; Єгоров, Борис Олексійович; Щукін, Ігор Сергійович