Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 19
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічна акме-технологія формування відповідальності професіоналів-лідерів у процесі професійної підготовки
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Дубініна, Оксана Миколаївна; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Середа, Наталія Вікторівна
    Стаття присвячена проблемі формування відповідальності професіоналів-лідерів в процесі підготовки в університеті. Автори бачать вирішення цієї проблеми шляхом розробки спеціальної педагогічної акме-технології. В роботі представлені характеристики структурних компонентів запропонованої технології (концептуальної, змістовної, процесуальних частин і програмно-методичного забезпечення). В ході дослідження визначено педагогічні умови формування відповідальності професіоналів-лідерів. Проаналізовано результати проведеного дослідження по встановленню впливу блоків факторів на сформованість відповідальності майбутніх професіоналів-лідерів в процесі підготовки в університеті.
  • Ескіз
    Документ
    Позиціонування університету на ринку освітніх послуг
    (Полтавський університет економіки і торгівлі, 2024) Мирошник, Тетяна Олександрівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    Доведено, що державне регулювання сфери освітніх послуг надає прямий вплив на стратегію ринкового позиціонування вищих навчальних закладів Обгрунтовано, що в усьому світі держава фінансує освіту насамперед у напрямі її фундаменталізації та гуманізації. Крім того, держава надає гарантії довгострокових інвестицій інших суб'єктів у цю сферу, застосовує податкові пільги та інші форми регулювання ринку освітніх послуг
  • Ескіз
    Документ
    Study of factors of influence and principles of university brand formation
    (Baltija Publishing, Riga, Latvia, 2024) Pererva, P. G.; Myroshnyk, T. O.
    Досліджено сутність бренду університету та визначено його складові. Запропоновано визначати бренд університету як відому і популярну марку конкретного навчального закладу, від якої споживачі очікують відповідну якість освітніх послуг. Встановлено, що рівень пізнаваності університетського бренду як сукупності його різних властивостей та характеристик (історії, традицій, репутації, інформації про освітній заклад, візуальних компонентів і таке ін.) досить високий у представників ключових груп стейкхолдерів – щодо потенційних абітурієнтів, їхніх батьків, представників організацій партнерів університету, студентів, викладачів тощо. Визначено, що на ефективність бренду університету впливає досить велика кількість об’єктивних та суб’єктивних факторів. Поведено дослідження найбільш важливих з них, обґрунтовано їх склад та очікувані результати впливу на силу бренду та ефективність його використання. Доведено, що бренд університету повинен формуватися у єдності вербальних та візуальних чинників-ідентифікаторів.
  • Ескіз
    Публікація
    Університети як елементи інфраструктури ринку знань і інноваційної інфраструктури
    (Візаві, 2024) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна
    Розкрита роль університетів як елементів інфраструктури ринку знань і, одночасно, елементів інноваційної інфраструктури.
  • Ескіз
    Документ
    Соціальний простір у науковому дискурсі
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Розова, Олена Володимирівна
    У статті розкривається сутність поняття «соціальний простір» і аналізуються основні напрямки наукового дискурсу з цього напрямку. На основі проведеного аналізу виявлено, що соціальний простір являє собою логічно мислимий ідеальний об'єкт (конструкт), який включає події та дії, процеси та відносини, пов'язані з соціальною практикою. Доводиться, що соціальний простір має активну, діяльну сутність і є феноменом, який формується за рахунок впливу багатьох чинників: політичних, економічних, культурних тощо. Визначається, що в умовах особливого ставлення українського суспільства до університетської освіти, що формує стратегію формування суспільної свідомості, важливо визначити позицію університету в соціальному просторі. Крім того, для сучасного вітчизняного вишу, який функціонує в різних соціальних підпросторах: інформаційному, науковому, освітньому, культурному і т.д. вельми істотним є не тільки визначення його позиції в соціальному просторі, а й вплив на цю позицію за допомогою прес-служби університету.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості функціонування пресс-служби університету в інформаційному просторі
    (Видавничий дім "Гельветика", 2021) Розова, Олена Володимирівна
    У статті зазначено, що в сучасних умовах університети зобов’язані позиціонувати себе в інформаційному просторі, щоб забезпечити комунікацію із цільовою аудиторією (абітурієнтами, партнерами та стейкхолдерами). Сконцентровано увагу на особливостях функціонування пресслужби університету. Зазначено, що для реалізації своїх завдань університету потрібні певні інструменти, зокрема технології паблік рілейшнз. У статті наголошується на тому, що пресслужба є активним суб’єктом формування інформаційного простору. Зазначено, що основними робочими майданчиками пресслужби є новини й анонси на офіційному сайті та соціальні мережі. Підкреслено, що одним із важливих завдань пресслужби є створення яскравого, привабливого контенту, орієнтованого на формування позитивного образу. Зазначено, що університет через пресслужбу транслює в суспільство актуальну інформацію про свої яскраві події, освітні, наукові й культурні досягнення, інновації, конкурси, гранти, різні проєкти, стажування, студентську активність, діяльність керівництва. Авторка акцентує на тому, що тактичними завданнями пресслужби є підготовка пресрелізів, організація пресконференцій, брифінгів та оперативних коментарів для засобів масової інформації, зйомка відео, фотоконтент, моніторинг публікацій, організація інтерв’ю, інших виступів у газетах, пресклубах, теле- й радіопроєктах. Підкреслюється, що пресслужби повинні займатися не тільки поточними, щоденними проблемами, а й довготривалим плануванням і прогнозуванням. Зазначено, що в умовах відкритого суспільства пресслужба під час організації своєї діяльності повинна вибудувати інтерактивний тип комунікації. Аргументовано, що університет за допомогою пресслужби реалізує ідеологічні завдання. Підкреслено, що пресслужба університету повинна розробляти інформаційну стратегію закладу вищої освіти, орієнтуватися на різну аудиторію, аналізувати інформаційний контент, працювати з негативною інформацією. Зазначено, що пресслужба є активним суб’єктом формування інформаційного простору.
  • Ескіз
    Документ
    Щодо подальшого розвитку університетів та ролі освіти у підприємництві
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Савченко, Ольга Ігорівна; Побережний, Роман Олегович; Верютіна, Вікторія Юріївна
    У статті продемонстровано підходи до розвитку підприємницьких якостей для активізації інноваційної діяльності та цілеспрямованого розвитку інноваційного потенціалу України на основі європейського досвіду. Публікація присвячена особливостям формування підприємницьких, дослідницьких та комунікативних навичок у студентської спільноти відповідно до потреб малого та середнього бізнесу. Класично було так, що університети створювали базові знання, а підприємства та науково-дослідні інститути переводили прикладні "ноу-хау" у практичні рішення. У статті представлено порівняльний аналіз міжнародних освітніх програм. Показано приклади успішних результатів проєктів ERASMUS+. Наголошується, що фундаментальні дослідження можуть проводитися лише за підтримки держави та промисловості, яка також робить свій внесок. 3GU не є комерційним підприємством, у якого головна мета – це максимізація прибутку. Це не технологічне підприємство з освітньою програмою, а створення надійної освітньої екосистеми. Підкреслюється необхідність забезпечення відповідних умов для розвитку підприємницької освіти, що поширюється на різні дисципліни та пронизує різні сфери університетських програм. Вивчається та демонструється, як глобальна співпраця може сприяти підприємницькій освіті, описується досвід як викладачів, науковців так і лідерів думок. Обговорюється ефективність прийняття управлінських рішень та визначається необхідність використання проактивного підходу. За таких умов місія університету залишається незмінною та спрямована на створення нових знань, робить освіту частиною процесу створення таких знань, що відповідає сьогоднішньому контексту.
  • Ескіз
    Документ
    Digitalization as a direction of innovative development of Ukrainian universities in the conditions of technological transformations
    (Український державний хіміко-технологічний університет, 2023) Illiashenko, Sergii; Shypulina, Yuliia; Illiashenko, Nataliia; Golysheva, Ievgeniia
    The article is devoted to determining the prospects of digitalization as a direction of innovative development of Ukrainian universities in the conditions of technological transformations to solve the problems caused by them in the market of scientific and educational services, as well as to develop on this basis, an approach to the justification of relevant, innovative projects. The motivational reasons for the digitalization of the university as a way of its response to technological transformations are outlined and systematized according to the areas of activity. The prerequisites and specifics of the accelerated digitization of Ukrainian universities in the conditions of quarantine restrictions of COVID-19 and war and post-war recovery are determined. An analysis of the practice of using digital technologies in the educational process of some departments of universities in the North-East of Ukraine, operating in the front-line zone, was carried out. The authors clarified the digital structure of the university and the scheme of interaction of its subsystems in the digital economy in the conditions of technological transformations. In particular, in terms of determining the characteristics of external and internal channels of information and knowledge, the interaction initiates innovative changes in the university's activities through digitalization. An approach to the analysis and substantiation of the expediency of the implementation of innovative development projects of the university has been developed depending on the level of its readiness for digitalization. The authors formed a system of indicators for its evaluation, by analogy with the Network Readiness Index, which characterizes various aspects of the university's digital readiness to implement innovative development projects. In particular: technological, human, and managerial aspects of digital readiness, as well as its expected effectiveness (usefulness). The obtained results develop the principles of innovation management in the field of higher education, in terms of the development and justification of the approach to the management of digitalization of the university, as a prerequisite for its innovative development in the conditions of technological transformations and the formation of the digital economy.
  • Ескіз
    Документ
    The idea of the university in modern challenges
    (Право, 2023) Dolska, Olga; Dyshkant, Tetiana
    The article, exploring the genesis of the idea of the university, reveals how its value bases and mission have changed over time. The fate of the university as a social institution is inextricably linked with society and bears the imprint of the transformations taking place in the social environment. In relation to the university in the modern world, the existence of a serious crisis is universally stated and, as shown in the article, it is associated with the processes of globalization, the establishment of market fundamentalism and postmodern culture.
  • Ескіз
    Публікація
    Цифрові комунікації викладачів і студентів в навчальному процесі в умовах війни
    (ФОП Панов А. М., 2023) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Шипуліна, Юлія Сергіївна
    Викладено результати досліджень практики застосування цифрових комунікаційних технологій викладачів і студентів в навчальному процесі університету в умовах війни.