Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційні підходи до методики навчання української мови
    (Видавничий дім "Гельветика", 2024) Гомон, Андрій Михайлович; Терещенко, Любов Яківна; Чеботарьова, Світлана
    Стаття присвячена дослідженню новаторських підходів до викладання української мови в закладах освіти України. Актуальність дослідження зумовлена змінами в суспільстві, технологічним розвитком та глобалізацією, які ставлять перед освітою завдання адаптації та вдосконалення методик навчання. Мета статті – розроблення шляхів вирішення проблем, пов’язаних із впровадженням новаторських підходів до методики викладання української мови в закладах освіти України. Для досягнення мети в процесі дослідження було вирішено низку завдань: визначено сутність поняття «інновації» в контексті освіти; проаналізовано традиційні та інноваційні підходи до методики навчання української мови; окреслено проблеми впровадження інноваційних підходів в закладах освіти нашої держави та запропоновано шляхи їх вирішення. В ході дослідження використано загальнонаукові методи пізнання: індукції та дедукції, аналізу та синтезу, асоціації та аналогії. За результатами дослідження встановлено, що традиційні методи навчання довели свою ефективність, однак сучасний освітній ландшафт вимагає інтеграції інноваційних підходів до методики навчання української мови, які включають інтерактивний метод навчання, метод рольових ігор, ігрових технологій, проєктного, синхронного та асинхронного навчання, застосування сучасних технічних засобів, інтернет-ресурсів та онлайн-платформ. Заклади освіти України поступово впроваджують новітні методики викладання української мови, проте цей процес стикається з низкою перешкод. Серед них – недостатня підготовка викладачів, небажання впроваджувати інноваційні методики викладання, обмеженість технологічних ресурсів, брак чітких методичних рекомендацій для викладачів щодо впровадження ефективних інноваційних підходів, а також обмеженість фінансових ресурсів. Вирішення цих проблем потребує цілеспрямованих ініціатив, що включають підготовку викладачів, створення сприятливої атмосфери для сприйняття змін, розширення технологічних можливостей, надання чітких рекомендацій щодо інноваційних практик та виділення фінансової підтримки для сприяння впровадженню новітніх методик викладання. Практичне значення дослідження полягає в наданні вчителям та іншим педагогічним працівникам, що займаються викладанням української мови, інформації щодо ефективних інноваційних методик викладання, які сприятимуть поліпшенню якості навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Motivation as an incentive to study the Ukrainian language in non-language higher educational institutions
    (Видавничий дім "Гельветика", 2021) Kryvolapova, O. V.
  • Ескіз
    Документ
    Екстралінгвальні чинники й семантична динаміка терміна
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2016) Кримець, Оксана Михайлівна
    У статті розглянуто проблему семантичної динаміки терміна під впливом екстралінгвальних чинників. Досліджено зміни, що відбулися у спеціальній науковій картині світу політології, наслідком яких є трансформація семантичної структури терміна, поява нових спеціальних значень, нейтралізація оцінно-експресивних компонентів, а також звуження або розширення значень. Обґрунтовано вплив соціальних змін на творення та розвиток політологічної термінології.
  • Ескіз
    Документ
    Багатозначність термінів як результат реінтеграції наукового знання
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2017) Кримець, Оксана Михайлівна
    Досліджено процес реінтеграції наукового знання, результатом якого є виникнення нових значень термінів. Розглянуто семантичні перетворення, які відбуваються під час переосмислення вихідного значення. Доведено, що підґрунтям означених процесів є сема-мотиватор, яка може займати ядерне або периферійне місце у структурах вихідного й похідного значень. Виокремлено наукові галузі, що мотивують семантичні процеси перетворення наявних термінів і появу нових термінологічних значень.
  • Ескіз
    Документ
    The interactive technologies of study Ukrainian as a foreign language: structural analysis
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Shleneva, M. G.
    At the present stage of integration process Ukrainian higher education institutions go through the difficult period of reforming. According to the new "Education law", modern higher education institutions will have the system reconstructions of educational process and transition to the modernized educational approach both for Ukrainian and foreign students. Thus, the idea of practical orientation of Ukrainian as a foreign language is approved in activity of language departments. First of all it is necessary to teach foreign students to read, to write, to speak Ukrainian and also to work independently with textbook. The basis issue of all educational transformations should be understanding of foreign student’s capacities and forecasting of personality development requirements in the conditions of adaptation. That’s why on a practical classes of Ukrainian as a foreign language the teacher of higher education institution is faced by a difficult task: to teach students to listen, to perceive, to remember a studying material, to develop the creative potential. The developing purposes have to be defined according to a concrete studying material and provide students with knowledge, practical skills, requirements to perform educational tasks creatively and qualitatively.
  • Ескіз
    Документ
    Погляди митрополита Антонія (Храповицького) щодо проблеми "українізації" православної церкви (1917-1920 рр.)
    (НТУ "ХПІ", 2014) Телуха, Світлана Степанівна
    В статті проаналізовано погляди і судження відомого церковного діяча та богослова митрополита Антонія (Храповицького) щодо "українізації". Обґрунтовано позицію Владики щодо вживання української мови на державному рівні. Вказано на особливості сприйняття митрополитом Антонієм української мови в церковному житті. Висвітлено негативне відношення Антонія (Храповицького) до будь-яких спроб проникнення української мови в церковне богослужіння та вказане підґрунтя подібних його суджень.