Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
9 результатів
Результати пошуку
Документ Multiphysics Models of Innovative Actuators of LV and MV Vacuum Circuit Breakers(Technischen Universität Graz, Austria, 2020) Baida, Evgeniy Ivanovich; Vyrovets, S. V.; Pantelyat, Michael G.; Clemens, MarkusДокумент The basic algorithm of the all-speed governor with electronic control and its hardware implementation(Łukasiewicz Instytut Technologii Eksploatacji, 2018) Prokhorenko, Andriy; Samoilenko, Dmytro; Orlinski, Piotr; Wojs, Marcin K.; Kravchenko, Serhii; Talanin, DmytroThe article considers the results of theoretical and experimental studies devoted to the creation of an electronic control system of fuel injection in diesel engines. The method of synthesis of the algorithm for all-speed electronic governor is described. The functional scheme used for the fuel delivery system control based on the microcontroller, the HEINZMANN electric servo actuator, and the BOSCH high pressure fuel pump has been developed and practically implemented. The experimentally obtained static characteristics of the automatic control system under various governor settings are given.Документ Subsystem of positioning the actuator for an electronic diesel control syste(Łukasiewicz Instytut Technologii Eksploatacji, 2018) Prokhorenko, Andriy; Samoilenko, Dmytro; Orlinski, Piotr; Bednarski, Mateusz; Kravchenko, Serhii; Karyagin, IgorThe authors proposed the concept of the synthesis of the algorithm for the electronic diesel controller (EDC), based on the analogy with the operation of a mechanical spring-lever governor of direct action. The system of automatic positioning using HEINZMANN StG 6-02V actuator is developed and practically implemented. A preliminary tuning of the electronic PID controller was performed, which ensured the operation of the actuator with a-periodic transients at a high speed. The present work is a part of the project on the creation of an electronically controlled fuel delivery system for the transport diesel.Документ Investigations of the dynamics of a bistable electromagnet with improved characteristics for medium voltage vacuum circuit breakers(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Baida, Evgeniy Ivanovich; Klymenko, Boris Vladimirovich; Vyrovets, S. V.; Pantelyat, Michael G.; Clemens, M.Introduction. Currently, for switching medium voltage circuits, vacuum circuit breakers are widely used, which have good arcing properties and high breaking capacity. One of the problems of creating the drive mechanism of such apparatus is the need to ensure the absence of contact welding when a through current of a short circuit of a given duration flows through them, which is achieved due to a certain amount of contact pressure. One of the problems arising in the design of circuit breakers is the need to fix the mechanism with a mechanical lock, which should hold the mechanism securely. This leads to significant specific mechanical loads, which in turn reduces the reliability of the circuit breaker. One way to solve these problems is to create a drive based on monostable or bistable electromagnetic actuators with highly coercive permanent magnets, which provide reliable fixation of the position of the contacts. Purpose. Investigation of the improved design of a bistable electromagnetic actuator based on permanent magnets of a medium voltage vacuum circuit breaker. Methods. Theoretical and experimental research and comparative analysis of existing and developed electromagnetic actuators. Conclusions. A new design of an electromagnetic bistable actuator with reduced overall dimensions is developed and tested. The electromechanical characteristics of the actuator correspond to the technical specifications, which is confirmed by both theoretical and experimental studies. The proposed actuator can be used as a drive mechanism for medium voltage vacuum circuit breakers.Документ Дослідження перехідних процесів в новому напівпровідниковому пристрої форсованого керування моностабільним електромагнітом вакуумного контактора(НТУ "ХПІ", 2019) Король, Олена Геннадіївна; Клименко, Борис Володимирович; Єресько, Олександр В'ячеславовичПроведено аналіз недоліків існуючих систем форсованого керування з пусковими і утримуючими обмотками, в яких застосовуються розмикальні внутрішні контакти керування, які комутують великі пускові струми. Аналіз зумовив пошук нових технічних рішень пов'язаних з підвищенням надійності таких систем за рахунок виключення зазначених контактів керування. Запропоновано новий напівпровідниковий пристрій форсованого керування моностабільним електромагнітом вакуумного контактора, в якому замість ненадійного внутрішньому контакту керування застосована нескладна електронна схема. Проведено експериментальне дослідження особливостей функціонування нового напівпровідникового пристрою форсованого керування моностабільним електромагнітом вакуумного контактора КВТн-250/1,14 виробництва компанії "Електродинаміка". Було проведено дві серії дослідів: перша серія дослідів була проведена для напівпровідникової системи форсованого керування, в якій відсутній замикальний внутрішній контакт керування, а друга серія дослідів – для системи форсованого керування в якій був наявний замикальний контакт який комутує незначний струм у колі керування. Були отримані осцилограми струму і напруги в пусковій та утримуючій обмотках при різних значеннях напруги U= 220, 180, 150 В та при живленні від джерела постійної напруги, а потім від джерела змінної напруги. Зроблені висновки та рекомендовано в новому напівпровідниковому пристрої форсованого керування моностабільним електромагнітом вакуумного контактора застосовувати замикальний внутрішній контакт керування, якій спрацює в момент закінчення переміщення рухомої частини ще до моменту спрацьовування пристрою керування, що не дозволить протіканню великого пускового струму через пускові обмотки. Новий напівпровідниковий пристрій форсованого керування моностабільним електромагнітом застосовується в продукції компанії "Електродинаміка" та успішно експлуатується з жовтня 2017 року і дотепер на декількох підприємствах гірничо-видобувної галузі (шахти, ГЗК).Документ Управление процессом приготовления сахарного сиропа при производстве кваса(НТУ "ХПИ", 2015) Литвиненко, Евгения Игоревна; Быканов, Сергей Николаевич; Литвиненко, Александр Александрович; Бабкина, И. В.Разработана функциональная схема управления процессом получения сахарного сиропа при производстве кваса, рассмотрены различные структуры контуров регулирования. Рекомендован выбор современных средств контроля и управления, которые позволяют проводить процесс приготовления сахарного сиропа при оптимальных параметрах и получать продукт высокого качества. Представлена технология производства сахарного сиропа, способы его получения и специальное технологическое оборудование.Документ Диагностика технического уровня силовых приводов клетей листовых станов горячей прокатки(НТУ "ХПИ", 2014) Музыкин, Юрий Дмитриевич; Татьков, В. В.; Путноки, А. Ю.; Москаленко, П. П.Рассмотрены вопросы диагностирования технического уровня силовых приводов. предложено оценивать суммарный износ во всех кинематических парах, участвующих в передаче крутящего момента от электродвигателя к рабочим валкам клети, фиксируя люфт при реверсе механического привода без нагрузки. Предложен способ мониторинга изменения суммарного зазора за счет использования лазерного прибора «Leica DISTO» A6. Способ позволяет устанавливать остаточный ресурс работы механической системы.Документ Математические модели подключения бистабильных поляризованных актуаторов к источникам энергии(НТУ "ХПИ", 2012) Байда, Евгений ИвановичРассмотрены математические модели электрических схем подключения актуатора вакуумного выключателя к источникам электрической энергии. Предложена схема подключения двух катушек актуатора и проанализированы результаты ее работы.Документ Сравнение электромеханических показателей индукционно-динамического и электромагнитного двигателей(НТУ "ХПИ", 2014) Болюх, Владимир Федорович; Олексенко, Сергей ВладимировичПроведено сравнение электромеханических показателей индукционно-динамического двигателя и электромагнитного двигателя, предназначенных для работы в качестве актуатора электрических коммутационных аппаратов. Для сравнения выбраны двигатели с одинаковыми массогабаритными параметрами при использовании емкостного накопителя энергии и электронной системы, формирующей апериодический импульс тока. Показаны преимущества индукционно-динамического двигателя по скоростным показателям по отношению к электромагнитному двигателю.