Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
5 результатів
Результати пошуку
Документ Methodological instructions for the organization of the business game "Design Bureau"(National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute", 2024) Zinchenko, O. I.; Serikov, V. I.; Bondarenko, O. V.; Konovalenko, O. Ye.In accordance with the modern requirements of higher education, the implementation of the educational process should include classes in interactive and active forms. The implementation of interactive forms of education is one of the most important directions for improving student training in modern universities. Using interactive approaches is the most effective way to promote students' learning. Therefore, the main methodological innovations today are associated with the use of interactive learning methods, in which students are included in the studied situation, which prompts them to take active efforts, experience a state of success and motivate their behavior in a certain way. The educational process, based on the use of interactive learning methods, is organized with taking into account the involvement of all students in the group without exception in the learning process. Joint activity means that everyone makes their own special individual contribution, in the course of work there is an exchange of knowledge, ideas, methods activity. Interactive methods are based on the principles of interaction, student activity, reliance on group experience, mandatory feedback, which encourages learning participants to independent search.Документ The concept of gamification and statistical analysis of existing mobile applications on international business(Ужгородський національний університет, 2019) Shyriaieva, N. V.; Rohozna, Valeriia; Adamkevych, AntoanellaThe article considers the genesis of gamification and its implementation in the educational process. The essence of gamification experience, its role at the present time, and the perspectives of its adaptation for the students are discovered. The growing tendency of gamification popularization is analyzed based on data of Google Scholar. The authors suggest gamification as a tool to infuse ordinary activities with principles of engagement based on the gaming idea. The essence of applying of gamification in educational process for the motivation of students is proved. In the practical part of the research 100 existing mobile applications regarding the business activity and international business sphere are analyzed based on the data of Google Play. The founded applications and games are investigated by their availability according to prices, types, developers by countries and recommended age for users. The authors consider the frequency of functions of applications to reveal the most used types of mobile applications with the prospect of creation the most appropriate application for studying. The authors put forward some of applications for the detailed research to identify their specific features and aspects. At the final point the structure and content of an appropriate application according to the vision of authors are proposed.Документ Інноваційні педагогічні технології формування професіоналізму майбутнього соціального працівника в процесі фахової підготовки(НТУ "ХПІ", 2016) Сизикова, Валерія СергіївнаСтаття присвячена проблемі впровадження та використання інноваційних педагогічних технологій в систему професійної підготовки майбутніх соціальних працівників. Розкрито значення та схарактеризовано сутність інноваційних технологій. Розглядаються основні види професійних знань та групи базових умінь і навичок, які формуються у соціальних працівників у процесі вузівської освіти.Документ Концепція латерального мисленні Е. Боно як основа активізації творчої діяльності майбутніх інженерів-педагогів(НТУ "ХПІ", 2014) Штефан, Людмила ВолодимирівнаУ статті розглянуто підходи до адаптації концепції латерального мислення Е. Боно в процесі професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів в умовах впровадження інноваційних технологій. Серед методів цієї концепції подано такі, як методи: "Плюс – мінус – цікаво"; "Наслідки і результат"; "Альтернативи, можливості, вибір", "Цілі, напрями, задачі", "Шість капелюхів мислення". Їх використання в процесі організації навчальних тренінгів, ділових ігор, вирішення кейсів сприяє активізації творчої діяльності студентів.Документ Управленческая подготовка как компонент профессионального образования студентов факультета психологии: инновационные технологии(НТУ "ХПИ", 2014) Ланских, М. В.В статье рассматриваются особенности управленческой подготовки студентов факультета психологии НИУ "БелГУ". Организация такой подготовки подразумевает использование на лекционных, семинарских и практических занятиях инновационных педагогических технологий, которые позволяют выявлять и развивать у будущих специалистов творческие способности, интуитивное мышление, оригинальные способы действия в различных ситуациях и обучать их рациональному использованию полученных знаний, умений и навыков в будущей профессиональной деятельности.