Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Механизм газожидкостного взаимодействия в системе аммиак – диоксид углерода – вода
    (Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського, 2021) Цейтлин, Моисей Абрамович; Райко, Валентина Федоровна
    З позиції плівкової теорії масопередачі проведено аналіз механізму газорідинної взаємодії в системі NH₃–CO₂–H₂O. Отримано систему кінетичних рівнянь, що повністю описують транспорт компонентів газу в рідину. Експериментальне дослідження абсорбції в зазначеній системі дозволило отримати підтвердження адекватності знайденого математичного опису процесу і отримати кореляції для кінетичних коефіцієнтів абсорбції.
  • Ескіз
    Документ
    Урахування шкідливої дії діоксиду вуглецю при комплексній оцінці витрати палива і токсичності відпрацьованих газів дизельних двигунів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Парсаданов, Ігор Володимирович; Рикова, Інна Віталіївна
    За останні десятиріччя дослідження процесів згоряння в двигунах внутрішнього згоряння, додаткова обробка відпрацьованих газів привели до скорочення шкідливих викидів (оксиду азоту NOx, незгорілих вуглеводнів СnНm, оксиду вуглецю СО і твердих частинок ТЧ). Однак особисту занепокоєність у науковців і міжнародної спільноти викликає збільшення при експлуатації енергетичних установок викиду в навколишнє середовище діоксиду вуглецю СО₂, що сприяє підвищенню "парникового ефекту". Для визначення ефективних технічних рішень із удосконалення дизельних двигунів з метою зниження витрати палива та викидів шкідливих речовин з відпрацьованими на кафедрі двигунів внутрішнього згоряння Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" запропонований безрозмірний комплексний критерій паливної економічності і токсичності відпрацьованих газів, який надає інформацію щодо економічної і екологічної досконалості дизельних двигунів. Проте цей критерій не враховує дію на навколишнє середовище викидів СО₂. В роботі розглянуті умови урахування шкідливої дії СО₂ з використанням методу комплексної оцінки витрати палива і токсичності відпрацьованих газів. Масовий викид СО₂ для кожного режиму роботи дизельного визначається, якщо відомі елементарний склад палива, його молекулярна маса, теплота згоряння і витрата, склад і витрата повітря, а також параметри навколишнього середовища. Для забезпечення об'єктивної оцінки дії СО₂, що викидається із ВГ дизелів, на людину і навколишнє середовище необхідно впроваджувати відповідні поправки, які характеризують його показник відносної агресивності. В першу чергу, це поправка, що враховує дію СО₂ на різні реципієнти, крім людини, та поправка, що враховує можливість накопичення речовини в компонентах навколишнього середовища та в ланцюгах живлення, а також надходження його в організм людини неінгаляційним шляхом. Для обґрунтуванням і впровадження введення таких поправок необхідний об’єктивний науковий підхід, що враховує усі складові щодо визначення негативного впливу СО₂ на людину і навколишнє середовище: парниковий ефект, зміна клімату як при безпосередньому впливі, так і довгостроковій перспективі.
  • Ескіз
    Документ
    Математическое моделирование равновесия пар-жидкость в системе NH₃–CO₂–H₂O
    (Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського", 2016) Цейтлин, Моисей Абрамович; Райко, Валентина Федоровна
    Приведены результаты разработки эмпирических уравнений для расчета параметров равновесия газ-жидкость в системе NH₃–CO₂–H₂O при давлениях ниже атмосферного и концентрациях NH₃ и CO₂ в жидкости в диапазоне их растворимости в воде. В частности, получены формулы для расчета равновесного давления аммиака, диоксида углерода и водяного пара, а также температуры кипения раствора под атмосферным давлением.
  • Ескіз
    Документ
    Антропогенно-экологические факторы глобального потепления климата
    (НТУ "ХПИ", 2013) Канило, П. М.; Соловей, В. В.; Сарапина, М. В.
    Рассмотрены основные антропогенно-экологические факторы, приведшие к росту содержания диоксида углерода в тропосфере и соответствующему глобальному потеплению климата. Показано, что в значительной степени это связано с деградацией и разрушением наземных и океанических фотосинтезирующих систем вследствие уничтожения лесных массивов, загрязнения биосферы супертоксикантами, покрытия поверхности мирового океана нефтяной пленкой и т. д.
  • Ескіз
    Документ
    Оптимальные условия реализации сверхкритических циклов холодильных машин и тепловых насосов
    (Украинская ассоциация производителей технических газов "УА-СИГМА", 2011) Братута, Эдуард Георгиевич; Шерстюк, А. В.; Харлампиди, Д. Х.
    Проведён анализ влияния режимных параметров и эффектов их взаимодействия на энергетическую эффективность холодильных машин и тепловых насосов, работающих по сверхкритическому циклу с диоксидом углерода (хладагентом R744). Установлена нелинейная связь между параметрами сверхкритического цикла. Определены максимальные и минимальные температурные границы сверхкритического цикла. Предложены новые регрессионные зависимости для нахождения максимального холодильного коэффициента и оптимального давления нагнетания в сверхкритическом цикле.