Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 16
  • Ескіз
    Документ
    Ініціативна реконструкція занедбаних будівель як спосіб формування фондів житла для внутрішньо переміщених осіб
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Грень, Лариса Миколаївна; Сосіпатров, Артем Михайлович
    У статті наведено приклади лідерства представників інституцій громадянського суспільства, волонтерів, які в ініціативному порядку і в партисипативний спосіб реконструюють будівлі, допомагають поселити внутрішньо переміщених осіб, які постраждали внаслідок бойових дій, спричинених російською агресією. Доведено, що реконструкція наявних будинків є ефективним і швидким способом забезпечення внутрішньо переміщених осіб житлом. Наведено приклади реалізація проєктів Українського фонду соціальних інвестицій (УФСІ). Донорами проєкту в різні роки були уряди ФРН (KfW), Японії (JSDF), Швеції (SIDA), Великої Британії (DFID), Світовий банк, Європейський Союз, Фонд імені Чарльза Стюарта Мотта, Канадська агенція міжнародного розвитку, Міжнародний фонд «Відродження», Програма розвитку ООН щодо реконструкції наявних як житлових, так і нежитлових будівель з метою облаштування житла для внутрішньо переміщених осіб, що створює умови для плідної співпраці з іноземними донорами, продуктивного та прозорого залучення фінансових ресурсів.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичні підходи до дослідження політики щодо людей похилого віку
    (Видавництво Харківського регіонального інституту державного управління Національної академії державного управління при Президентові України "Магістр", 2021) Гаєвая, Олександра Валентинівна
    Систематизовано теоретичні підходи до стану людей похилого віку в суспільстві: теорію соціального визволення; теорію активності в літньому віці; доктрину природних прав і соціальної справедливості, доктрину правової держави і громадянського суспільства; доктрину солідарності. Проаналізовано еволюції теорій добробуту з метою пошуку найкращої моделі для практичного втілення в соціальну політику України. Визнано, що зародження і розвиток ідей добробуту забезпечує соціальний характер суспільних відносин людей похилого віку. Доведено, що застосування наукових теорій сприятиме виконанню державою комплексу соціально-захисних функцій, відповідальності уряду за забезпечення основних соціальних потреб громадян похилого віку. З’ясовано вплив теорії соціального страхування на модель соціального захисту людей похилого віку. Запропоновано поєднання трьох форм соціального страхування – (колективного, державного, змішаного), з метою створення синтетичної моделі соціального захисту людей похилого віку, де останні є агентами впливу публічної політики. Громадянське суспільство виступає ефективним механізмом побудови взаємовідносин на засадах демократичності, масового залучення до взаємодій практично всього населення, барометром соціального захисту всіх категорій населення.
  • Ескіз
    Документ
    Витоки держави загального добробуту
    (Гарантія, 2019) Гаєвая, Олександра Валентинівна; Перевалова, Людмила Вікторівна; Гаряєва, Ганна Михайлівна
    У статті розглядаються еволюції загальних теорій добробуту населення, опис і аналіз вже сформованих і функціонуючих різних моделей розподілу доходів у тому чи іншому суспільстві і головного організатора цього процесу – держави. Розглянуто історичні причини виникнення витоків добробуту, проаналізовано різноманітні точки зору видатних вчених на цю проблему у світі. Розкрито об'єктивний характер підвищення ролі держави в соціальній сфері індустріального суспільства, метою якого виступає не тільки боротьба з бідністю, а й підвищення рівня добробуту всього населення. У статті розширено і поглиблено знання про еволюцію загального добробуту населення. Доведено, що завдяки зусиллям із забезпечення добробуту, незважаючи на відмінності в історичному розвитку, системи соціального захисту більшості країн ЄС охоплюють майже всі соціальні ризики, такі як хвороба, старість, інвалідність, нещасні випадки на виробництві та ін. На прикладах наукових теорій представлені регулятори, якими є економічні, соціальні і правові інститути і механізми, для вивчення цього досвіду тими державами, які ще далекі від ефективного функціонування інституту обов'язкового соціального страхування і становлення розвиненого громадянського суспільства. Наявні сьогодні уявлення про індивідуальний добробут в конкретно-історичний період визначаються офіційними та науковими критеріями, нормами і нормативами такої соціально-економічної категорії, як якість життя. Доведено, що під «державою добробуту» розуміють комплекс економічних, фінансових, соціальних інститутів держави, що здійснює регулювання економічної та соціальної сфер з метою забезпечення повної зайнятості, високого рівня доходів і стабільних цін, а також реалізує програми соціальної допомоги вразливим верствам населення. Доведено, що в найбільш загальному сенсі "держава добробуту – це система політики, в якій відповідальність держави поширюється до відповідальності суспільства за добробут громадян, а її мета – надання всім членам суспільства юридичних, політичних, соціальних прав шляхом справедливого розподілу доходів".
  • Ескіз
    Документ
    Гражданское общество и факторы его развития
    (Національний юридичний університет ім. Ярослава Мудрого, 2019) Владленова, Илиана Викторовна
    В статье предпринята попытка историко-теоретической реконструкции понятия "гражданское общество". Гражданское общество является необходимым стимулом развития и процветания государства. Выделены факторы, которые способствуют развитию гражданского общества. Гражданское общество максимально раскрывает свой потенциал в плюралистическом, либерально-демократическом обществе. Степень развития гражданского общества зависит от социально-политических институтов, в которых оно развивается.
  • Ескіз
    Документ
    Лоббізм у політичній системі суспільства: плюси та мінуси
    (Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2019) Малявін, Євген Вікторович
    Проаналізовано світовий досвід розвитку такого соціально-політичного інституту як лобізм. Метою статті є аналіз специфіки функціонування лобізму в політичній системі суспільства, а також визначення природи позитивного й негативного впливу даного політичного інституту на взаємовідносини між соціальними групами у сучасній державі. Автором використані наступні методи дослідження: метод аналізу, соціологічний метод, історичний та метод порівняння. Зокрема, наводяться данні соціологічного дослідження щодо рівня участі громадян України у громадському житті. Історичний метод використовувався для огляду досвіду США, щодо лобістської діяльності. Метод порівняння, дозволив визначити головну перешкоду для поширення лобізму в українській практиці, мова йде про слабкість громадянського суспільства. Підводячи підсумок необхідно констатувати факт існування як позитивних так і негативних наслідків від лобістської діяльності, проте автором доводиться, що в умовах демократичного устрою саме лобізм здатен стати дієвим механізмом подолання корупції за умови розвинутого громадянського суспільства та правової держави.
  • Ескіз
    Документ
    Economic control by civil society: an institutional approach
    (ТОВ "Про Формат", 2018) Afanasieva, Maryna
    The mechanism of economic control by civil society has been suggested. This follows from the concept of sustainable development and the theory of systems, actualizes the interests of man and society and triggers processes for the self-realization of enterprises, including self-control. Publishing analytic information is considered to be a corrective procedure. It has been concluded that civil control should be a strengthening factor for social institutions and market.
  • Ескіз
    Документ
    Економічний контроль силами громадянського суспільства: інституціональний підхід
    (ТОВ "Про Формат", 2018) Афанасьєва, Марина Анатоліївна
    Запропоновано механізм економічного контролю силами громадянського суспільства, що випливає з концепції сталого розвитку та теорії систем і актуалізує інтереси людини і суспільства, запускає процеси самореалізації підприємств, включаючи самоконтроль; опублікування аналітичної інформації розглядається як коригуючий засіб. Зроблено висновок про те, що громадянський контроль може стати фактором, який зміцнює суспільні інститути та ринок.
  • Ескіз
    Документ
    Экономический контроль силами гражданского общества: институциональный подход
    (ООО "Про Формат", 2018) Афанасьева, Марина Анатольевна
    Предложен механизм экономического контроля силами гражданского общества, вытекающий из концепции устойчивого развития и теории систем и актуализирующий интересы человека и общества, запускающий процессы самореализации предприятий, включая самоконтроль; опубликование аналитической информации рассматривается как корректирующее средство. Сделан вывод о том, что гражданский контроль способен стать фактором, укрепляющим общественные институты и рынок.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасні умови взаємовідносин громадянського суспільства і правової держави
    (НТУ "ХПІ", 2018) Сємко, Михайло Олександрович; Вергун, Володимир Григорович; Шаблевська, Ірина Юріївна
    У статті розкривається поняття громадянського суспільства та визначаються умови для становлення громадянського суспільства в Україні.
  • Ескіз
    Документ
    Реалізація принципа народовладдя в сучасній Україні
    (НТУ "ХПІ", 2017) Перевалова, Людмила Вікторівна; Окладна, Марина Георгіївна
    Стаття присвячена проблемам реалізації конституційного принципу народовладдя в Україні. На думку автора, на сучасному етапі розвитку української держави такі інститути безпосередньої демократії як вибори, референдум, обговорення проектів законодавчих актів, звіти депутатів потребують свого реформування. Без включення громадян, усього суспільства в процес побудови громадянського суспільства та правової держави не можливо вирішити складні проблеми, що постають сьогодення перед країною. Якщо носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ, який здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування, отже виключно народові належить право визначати і змінювати конституційний лад в Україні. Це право не може бути узурповане державою, її органами або посадовими особами. На підставі різних соціологічних досліджень автор робить висновок, що тільки вільне волевиявлення народу, дійсний прояв важливого принципу "Народ є єдиним джерелом державної влади в Україні" буде сприяти розвитку української державності, оновленню та подальшому розвитку інститутів влади. Вибори, референдум, обговорення важливих державних рішень повинні стати невід’ємним, системообразуючим елементом механізму здійснення влади. Вони необхідні будь - якої країні, яка хоче існувати та розвиватися як демократична держава, уникаючи політичних криз, революційних подій та катаклізмів.