Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
5 результатів
Результати пошуку
Документ Застосування основних принципів коннективізму в сучасному освітньому процесі(European Conference, 2024) Сергіна, Світлана ВолодимирівнаУ статті розглянуто основні принципи коннективізму як теорії навчання та проаналізовано можливості застосування цих принципів у сучасному освітньому процесі з використанням цифрових технологій. Встановлено, що в теорії коннективізму чільне місце посідає поняття мережі, яке характеризує знання як потік інформації, що проходить через мережі людей та артефактів. Соціальні мережі є засобом комунікації, співпраці та творчого самовираження, а викладач – експериментатором, який надає студентам свободу дій і заохочує їх до ефективного використання цифрових технологій. Автор робить висновок, що, хоча коннективізм є популярним трендом у викладанні, він потребує подальшого впровадження та тестування. Звичайно, не можна заперечувати той факт, що однієї теорії коннективізму може бути недостатньо для навчання в мережах з використанням інформаційних технологій, оскільки викладач і надалі відіграватиме важливу роль у спрямуванні та контролі навчального процесу і оцінюванні знань, набутих студентами.Документ Парадигмальні зміни у сучасній філософії освіти(Інститут вищої освіти Національної Академії педагогічних наук України, 2018) Дольська, Ольга ОлексіївнаСтаття продовжує традицію роздумів про педагогічну раціональність. Аналізується наявність двох її рівнів – змістовного та формально-функціонального, обґрунтовується їх значення для дидактики. Демонструється їхня реалізація в стратегіях освіти. У статті йдеться про більш уважне ставлення до формально-функціонального рівня при формуванні дидактики в новій парадигмі освіти – освіти інформаційного суспільства з використанням можливостей Інтернету. Дається огляд інтернет-ресурсів, аналізується поява терміну "відкриті освітні ресурси", проглядається хронологія ідеї їх впровадження в освітні практики. Відштовхуючись від кращих психолого-педагогічних концепцій останніх десятиліть, наголошується на необхідності формування нових педагогічних стратегій. Аналізується теорія, яка пристосована до умов роботи у кіберпросторі, – коннективізм (connectivism). Вона зростає на ґрунті нового розуміння і можливостей цифрових навчальних матеріалів, які якісно відрізняються від традиційних навчальних матеріалів своєю можливістю керувати ними. Автори теорії ставлять завдання включати себе (викладач/учень/студент) в систему мережі, активно використовуючи усі можливі її інструменти і створюючи навколо себе групи за інтересами. На прикладах трендів сучасності підкреслюється значення цієї теорії для нових форм навчання і нових компетенцій у вигляді навичок роботи з інформацією. Також наголос ставиться на неформальних формах навчання і підкреслюється зростання тенденції до надання різноманітного навчального контексту представникам різних поколінь. Аналізуються практики та можливості інформаційно-комунікативних форм навчання: від дистанційних курсів та відкритих он-лайн курсів до практики Відкритих університетів.Документ Теоретичні та практичні рекомендації до створення дистанційного курсу(Мелітопольський державний педагогічний університет ім. Богдана Хмельницького, 2017) Дольська, Ольга ОлексіївнаСучасний світ вимагає звернення викладачів до сучасних техніко-технологічних можливостей нового типу реальності – віртуальної. Дистанційний курс сприяє формуванню нового типу освітнього простору, де будуть поєднуватися технічні й нетехнічні вміння викладача й слухача. Створення дистанційного курсу потребує достатньо ґрунтовної підготовки, яка має синтезувати в собі ознайомлення із сучасними інформаційно-технологічними можливостями, когнітивними й педагогічними концепціями.Документ До методології створення дистанційних курсів: філософський аналіз когнітивно-педагогічних концепцій і таксономії Б. Блума(Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2017) Дольська, Ольга ОлексіївнаВ статті проаналізовано сучасні підходи когнітивно-педагогічного характеру. Цей ряд доповнюється коннективізмом – теорією навчання у цифрову епоху. Саме до неї звертаються при створенні дистанційних курсів. Пропонується таксономію Б. Блума, на яку спираються при створенні дистанційних курсів, розглянути крізь призму компетенцій нової парадигми освіти – парадигми розуміння.Документ Педагогічні аспекти відкритого дистанційного навчання(КП "Міськдрук", 2013) Андрєєв, Олександр Олександрович; Бугайчук, Костянтин Леонідович; Каліненко, Наталя Олексіївна; Колгатін, Олександр Генадійович; Кухаренко, Володимир Миколайович; Люлькун, Ніна Ананьївна; Ляхоцька, Лариса Леонідівна; Сиротенко, Ніна Гаврилівна; Твердохлєбова, Наталя ЄвгеніївнаУ монографії розкриті педагогічні аспекти відкритого дистанційного навчання, обґрунтовується поява нової педагогічної науки – електронна педагогіка, адекватної інформаційному суспільству. Досліджуються теоретичні положення педагогічної культури викладача, психолого-педагогічні та акмеологічні підходи в дистанційному навчанні, розроблені науково-практичні рекомендації щодо застосування сучасних ІТ-технологій в освіті. Дане наукове видання призначене для керівників освіти, науково-педагогічних і педагогічних працівників вищих навчальних закладів, аспірантів та докторантів.