Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Публікація
    Економічне оцінювання ефективності комерційних можливостей інтелектуальної власності та промислових інновацій
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Череп, Алла Василівна; Фонарьова, Тетяна Анатоліївна; Косенко, Олександра Петрівна
    Стаття присвячена дослідженню існуючих підходів до економічного оцінювання ефективності комерційних можливостей інтелектуальної власності та промислових інновацій у виробничо-комерційній діяльності промислових підприємств. Визначено та обґрунтовано найбільш важливі групи показників, що характеризують ефективність комерційних можливостей інтелектуальної власності та промислових інновацій. До цих груп віднесено: показники, що характеризують ринкові характеристики інтелектуальної власності (показник цільового призначення ринку, показник перспектив (розвитку) ринку, індикатор позиціонування інтелектуальної технології на ринку); вартісні характеристики, що відображають реальні витрати розробників, і споживачів інтелектуальної власності; комерційні характеристики, що відображають споживчу цінність інтелектуальної технології для потенційного використання; патентно- правові характеристики інтелектуальної власності та промислових інновацій що відображають патентну чистоту об'єкта інтелектуальної власності, охорону виключних прав на нього, неможливість (або в крайньому випадку - значну складність) копіювання та підробки. Детально розглянуто застосовувані нині методи оцінки ефективності використання комерційних можливостей інтелектуальної власності та промислових інновацій, які засновані на співвідношенні результатів і витрат, тобто. на зіставленні отриманого ефекту та витрат. Доведена доцільність перевірки отриманих значень економічної ефективності, а також організації жорсткого контролю за витрачанням коштів та дотриманням запланованих термінів.
  • Ескіз
    Документ
    Economic evaluation of low-voltage devices
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023-08-25) Havrys, Oleksandr M.; Havrys, Olha O.
    Modern electrical products represent an extremely powerful industry and a dynamically developing market. Currently, there is a positive trend in the market, in particular for low-voltage devices, so an important aspect is to conduct a correct economic assessment of the efficiency of low-voltage devices. Literary sources are analyzed and it is revealed that, despite the significant amount of scientific research and publications, in scientific workson economic design, insufficient attention is paid to the study of real conditions and operating modes of products. Related works focus on developing numerical methods for solving the problem, and the usage conditions are usually taken as given. Data are presented on the actual use of the main parameters of automatic and push-button switches in the main conditions and modes of their use on the equipment of machine-building enterprises. Similar data were also obtained in metallurgy. In addition, a more in-depth study is required of the practical use of the main indicators of purpose and reliability, analysis of operating costs in specific conditions of use and features of economic assessment. The purpose of the study is to analyze issues of improving methods for economic evaluation of one of the most common types of electrical products -low voltage devices. Studies have been carried out on the actual use of indicators of purpose and durability, operating costs for scheduled and unscheduled repairs in real modes and operating conditions, losses due to failures. Improved indicators and criteria for economic evaluation are proposed. The possibilities of using both traditional economic assessment based on reduced costs, as well as economic assessment and criteria for choosing rational levels based on indicators more often used in modern conditions, including NPV, PI, IRR, PP, are considered. When solving the problem of economic justification for choosing a rational number of versions of devices, several main stages are identified. Among them is the choice of economic indicator and criterion.
  • Ескіз
    Публікація
    Економічна оцінка інтелектуальних продуктів на засадах маркетингової концепції життєвого циклу
    (Національний університет "Одеська політехніка", 2023) Перерва, Петро Григорович; Маслак, Марія Володимирівна
    У статті розглянуто теоретико-методичні питання визначення економічного ефекту від процесів створення та використання об’єктів інтелектуальної власності. Сформовано та обґрунтовано види економічних ефектів, що можуть виникати в процесі проведення економічної оцінки об’єктів інтелектуальної власності, які тісно корелюють з точністю та об’єктивністю здійснюваної оцінки. Вперше запропоновано методичний підхід до оцінки результативності інноваційної діяльності підприємств на засадах маркетингової концепції життєвого циклі інтелектуального продукту. Зроблено висновок про те, що весь життєвий цикл об’єкта інтелектуальної власності з точки зору оцінки ефективності його створення та споживання (в складі інноваційного товару або при частковому або повному відчужені) доцільно розбити на 9 стадій. Визначення ефекту життєвого циклу інтелектуального продукту в найбільш ефективному вигляді рекомендується робити в тому випадку, коли в інноваційному процесі задіяне тільки одне підприємство, яке є одночасно і розробником і споживачем інтелектуального продукту.
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження методичних підходів до економічної оцінки інтелектуальної власності
    (Національний університет "Одеська політехніка", 2023) Маслак, Марія Володимирівна; Перерва, Петро Григорович
    У статті розглянуто як національні, так і міжнародні методи економічної оцінки об’єктів інтелектуальної власності, що представляють комплекс взаємопов’язаних норм і правил, які визначають поняття та принципи оцінки. Перша група включає в себе методи та методичні рекомендації засновані на вартісному оцінювання витрат на створення інтелектуальних об’єктів та доходів від їх споживання. Друга група включає в себе методи та методичні рекомендації, у яких оцінка інтелектуально-інноваційної діяльності розглядається з позицій ефективності інвестицій в інтелектуально-інноваційні проекти. Третя група методів оцінювання ефективності інтелектуальних продуктів використовується в тісному взаємозв’язку з видом ефекту, який можливо отримати при споживанні інтелектуальної власності. Четверта група методів оцінює ефективність інтелектуальних продуктів передбачає проведення відповідних розрахунків на окремих стадіях їх життєвого циклу.
  • Ескіз
    Публікація
    Economic evaluation of digital marketing management at the enterprise
    (ПП "Технологічний Центр", 2022) Tataryntseva (Kurbatova), Yu. L.; Pushkar, Oleksandr; Druhova, Olena; Osypova, Svitlana; Makarenko, Anastasiya B.; Mordovtsev, Oleksandr
    The meaning of the “digital marketing management” concept that takes into account the role of customer impressions and emotional response as prerequisites for activating targeted actions is clarified. It is proved in the paper that one of the most important criteria of digital marketing management effectiveness is the formation of user impressions. The issues of digital marketing management evaluation are generalized. It was found that modern methods of economic evaluation do not take into account the emotional component of content perception. It is proposed to introduce qualitative evaluation of impressions along with quantitative methods of digital marketing management. Digital marketing formats are systematized according to the ability to track customer feedback after interacting with a particular format. It was found that the most popular formats of digital marketing in 2021 were those that take feedback into account. In particular, companies spend their budgets for SMM – 75 %, banner advertising – 71 %, and for sharing they mostly choose social networks: Facebook – 88 %, Instagram – 78 %, Google – 75 % and YouTube – 71 %. Methodical recommendations to substantiate the economic evaluation of digital marketing management are proposed. Based on the concept of impression economy, the method of assessing the impressions of users by reviewing their reactions on social networks is analyzed. SWOT analysis of user impressions is made, and it is proposed to choose digital content, which is more emotional. The proposed methodological recommendations reflect the results of the effectiveness of digital marketing management both in quantitative (assessment of absolute and relative indicators) and qualitative forms (assessment of impressions).
  • Ескіз
    Документ
    Сучасні методики інвестиційного проектування та застосування програмних продуктів з позиції методики фінансово-економічної оцінки проекту
    (НТУ "ХПІ", 2017) Крамськой, Дмитро Юрійович
    Узагальнено теоретичні положення та практичний досвід проектного аналізу. Проведений аналіз наявних методик розробки інвестиційних проектів і визначено придатність існуючих методик інвестиційного проектування до сучасних умов української економіки. Зроблено оцінку сучасних програмних продуктів які є допоміжним інструментом при розробці інвестиційних проектів. Аналіз методик розробки інвестиційних проектів показав те, що кожна з методик відображає суть тієї чи іншої економічної системи.
  • Ескіз
    Документ
    Практичні аспекти визначення ефективності розробок електротехнічної продукції
    (НТУ "ХПІ", 2016) Александров, Віталій Володимирович
    В статті приділена увага практичним аспектам оцінки економічної ефективності розробок електротехнічної продукції. Розглянуто існуючі проблеми практичного застосування існуючих теоретичних методик оцінки ефективності на етапі відбору до виробництва нової техніки. На основі практичного досвіду розрахунків економічної ефективності виробів запропоновано для попередньої оцінки ухвалення рішення про виробництво застосовувати розрахунки показників економічного ефекту у виробника, економічного ефекту у споживача та дисконтовані показники економічної ефективності.
  • Ескіз
    Документ
    Methods of Choosing an Optimal Portfolio of Projects
    (University of Miskolc, 2016) Yakovlev, A.; Chernenko, M.
    This paper presents an analysis of existing methods for a portfolio of project optimization. The necessity for their improvement is shown. It is suggested to assess the portfolio of projects on the basis of the amount in the difference between the results and costs during development and implementation of selected projects and the losses caused by non-implementation or delayed implementation of projects that were not included in the portfolio. Consideration of capital and current costs components are required for the portfolio of projects efficiency calculation. An optimization model for a portfolio of projects is developed. Consideration of social and economic factors that contribute the integral assessment of the portfolio of project and methods for their calculation are proposed.
  • Ескіз
    Документ
    Методичне забезпечення економічної оцінки інноваційних процесів енергогенеруючих підприємств
    (НТУ "ХПІ", 2012) Віхляєва, Наталія Володимирівна
    У статті досліджені проблеми методичного забезпечення оцінки економічної ефективності інноваційної діяльності енергогенеруючих підприємств. Проаналізовані чинники, що впливають на інноваційні процеси та методи їх економічної оцінки.
  • Ескіз
    Публікація
    Визначення ціни інвестиційних та інформаційних ресурсів як об’єктів інтелектуальної власності на енергетичних підприємствах
    (НТУ "ХПІ", 2012) Перерва, Петро Григорович; Косенко, Олександра Петрівна; Ковальов, Євген Володимирович; Гуревічов, Маркс Михайлович
    Розроблено методичні рекомендації до оцінки інвестиційних та інформаційних ресурсів енергетичних підприємств. Надано пропозиції по пріоритетному використанню конкретного методу в умовах енергетичного виробництва. Проведено апробації наведених розробок на енергетичних підприємствах Харківського регіону.