Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
6 результатів
Результати пошуку
Документ Інформаційно-культурний простір закладу вищої освіти як сфера професійного становлення майбутніх фахівців(Видавничий дім "Гельветика", 2022) Вишківська, Ванда Болеславівна; Патлайчук, О. В.; Мирошниченко, Вікторія Марківна; Козлов, Євген ДмитровичУ статті здійснено аналіз підходів до визначення сутності та змістового наповнення понять «освітнє середовище», «культурно-освітнє середовище», «культурно-освітній простір», «інформаційно-освітнє середовище», «інформаційно-культурний простір». Доведено, що усі зазначені поняття взаємодіють між собою та забезпечують особистісний рух студента у процесі навчання, набуття ним культурної цілісності. Культурно-освітній простір розуміється як особливим чином організоване соціо-культурне та педагогічне середовище, що цілеспрямовано стимулює розвиток та саморозвиток кожного включеного до нього суб’єкта. Актуалізовано, що інформаційний простір як органічна складова культурно-освітнього простору може бути потрактований як сукупність об'єктів, що вступають в інформаційну взаємодію, а також технологій, які забезпечують цю взаємодію. Використання єдиного інформаційного простору забезпечує безперешкодну взаємодію між усіма учасниками інформаційного обміну. Інформаційний простір суспільства нерозривно пов'язаний із освітнім простором, що обумовило введення в науковий обіг поняття «інформаційно-освітній простір». Його складовою виступає «інформаційно-освітнє середовище», яке трактується як інтегральна педагогічна система, що об'єднує в собі необхідне методичне забезпечення та засоби управління навчальним процесом і забезпечує оволодіння суб'єктом навчання необхідним рівнем професійних компетенцій та особистісних характеристик. В сучасних умовах інформатизації особливої актуальності набуває педагогічний феномен «інформаційно-культурний простір», який виступає як відкрита педагогічна система, що має на меті організацію умов для гуманної цілеспрямованої взаємодії суб’єктів навчання з електронними інформаційно-освітніми ресурсами на користь їх особистісно-культурного розвитку, позитивної соціалізації та професійного становлення.Документ Дистанційне навчання як виклик часу: досвід е-навчання під час пандемії COVID-19(Приватна фірма "Колегіум", 2020) Сергеєва, Тетяна ВікторівнаПредставлений системний аналіз відповідей на виклики, що виникли у зв'язку з необхідністю переходу на дистанційне навчання під час карантину через COVID-19. Наведено стан на початок карантину і покрокова стратегія переходу згідно з етапами підготовки, узгодження правил, роботи з персоналом, технологічного забезпечення, планування навчального процесу, створення контенту, забезпечення якості. Представлено результати опитування, що виявили проблеми і можливі кроки їх подолання. Наведено інноваційну модель організації технологічного навчального середовища для якісної е-трансформації навчання.Документ Історична ретроспектива феномену лідерства у контексті підготовки майбутніх фахівців Державної служби з надзвичайних ситуацій(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Черкашин, Андрій ІвановичУ статті проведено дослідження історичної ретроспективи феномену лідерства вітчизняними та зарубіжними вченими у контексті підготовки майбутніх фахівців Державної служби з надзвичайних ситуацій. Зазначено, що формування лідерства у майбутніх фахівців у закладах вищої освіти із специфічними умовами навчання повинно відбуватися на основі вдосконалення системи діяльності Державної служби з надзвичайних ситуацій України, формування необхідного освітнього середовища, яке сприятиме вдосконаленню законодавчої бази, економічних механізмів цивільного захисту, розвитку лідерських якостей та вдосконаленню професійної підготовки майбутніх фахівців Державної служби з надзвичайних ситуацій України.Документ Ensuring psychological safety to develop students’ risk-based thinking of the specialty "Civil security"(Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2022) Yevtushenko, N. S.; Tverdokhliebova, Natalia; Mezentseva, I. O.Ukrainian society is exposed to external threats from the war with Russia, which negatively affects the plans, goals and quality of life, increases psychological tension and leads to a deterioration in the mental and social health of the population. This also applies to participants in the educational environment. The relevance of studying the state, experience, psychological and social capabilities of modern students is growing during the conduct of hostilities in Ukraine. Hence, the issue of psychological safety in the interaction of participants in the educational environment in distance and mixed forms of education becomes a priority. The process of forming risk-oriented thinking of students of a technical educational institution provides for training in understanding the phenomenon of risk-based thinking in the unity of three incarnations: a person himself determines what is acceptable for him, taking into account possible negative consequences, the presence of moral attitudes to preserve the life and health of people of social values of development social relations that exclude danger.Документ Формування психологічної безпеки студентів у сучасних умовах навчання(ФОП Жукова Ірина Віталіївна, 2022) Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна; Євтушенко, Наталія СергіївнаУкраїнське суспільство зазнає зовнішніх загроз від війни з Росією, що негативно відбивається на планах, цілях і якості життя, підвищує психологічну напруженість і призводить до погіршення психічного та соціального здоров'я населення. Це стосується і учасників освітнього середовища. Для розвитку особистісного потенціалу та здібностей людині важливо перебувати у безпечному та стабільному середовищі. Безпечна обстановка навколо особистості є найважливішою умовою її розвитку. Інститут освіти є психолого-педагогічним середовищем, де розбудовуються спеціально організовані умови для розвитку особи, включеної до просторово-предметного та соціального оточення, сутністю якої є сукупність комунікативних дій та взаємовідносин учасників навчально-виховного процесу. Актуальність вивчення стану, переживання, психологічних та соціальних можливостей сучасного студентства зростає за умов ведення воєнних дій в Україні. Звідси першочерговим стає питання психологічної безпеки у взаємодії учасників освітнього середовища за дистанційною та змішаною формами навчання. Важливо розробити програму психолого-педагогічного супроводу, яка б сприяла гармонійному розвитку особистості студента, задоволеності міжособистісними відносинами, відсутності напруженості, труднощів, порушень комунікації, розвитку почуття захищеності від зовнішніх негативних психологічних впливів. Під профілактикою розуміється науково обґрунтовані та своєчасні дії, спрямовані на запобігання можливим фізичним, психологічним чи соціокультурним колізіям; збереження, підтримання та захист нормального рівня життя та здоров'я студентів у воєнний час; сприяння у досягненні поставлених цілей та розкриття їх внутрішніх потенціалів.Документ The Internet As an Educational and Communicative Environment for Student Youth(Akademické sdružení MAGNANIMITAS, Czech Republic, 2022) Agalarova, Karina; Sorokina, Hanna; Uhrimova, Iryna; Kozlova, Olena; Sutula, Oksana; Turuta, OlenaIn modern society today, there is the process of general informatization, which is due to the action of certain “information trends”. The leading place in this process is occupied by the emergence and functioning of the global Internet. The rapid development of the global computer network Internet affects various areas of human life and activity. The Internet attracts the active research interest of humanities scientists: sociologists, psychologists, political scientists, economists, lawyers, philosophers. One should note a fairly wide range of humanitarian and scientific problems in the study of the Internet. The relevance of the chosen topic is associated with the rapid development of the Internet and its introduction into various spheres of human life, primarily as a means of mass communication, used, in particular, in the educational and communicative environment. The purpose of the study is to determine the features of the use of Internet channels for the formation and development of educational and communicative environment of student youth.