Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичні основи розуміння поняття "образ тіла" у психологічній науці
    (Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2023) Остапенко, Олександра Володимирівна; Ляшенко, Олексій
    Мета. У статті здійснюється теоретичний аналіз основ розуміння поняття «образ тіла» у психологічній науці. Складний психологічний конструкт, який називається образом тіла охоплює такі аспекти, як сприйняття, почуття, думки та переживання, що стосуються власного тіла. За допомогою методів теоретичного аналізу (аналіз, порівняння та узагальнення) проведено огляд теорій різних науковців, що внесли свій вклад у розуміння цього поняття в психологічній науці. Значна увага зосереджується на аналізі досліджуваного феномена у таких підходах як когнітивний, психоаналітичний та гуманістичний. Визначено, що когнітивний підхід вивчає особливості того, як люди обробляють інформацію про своє тіло, психоаналітичний підхід досліджує рівень психіки, на якому розвиваються усвідомлене уявлення про власне тіло, а гуманістичний підхід пропонує самоактуалізацію та трансцендентність відповідно своєї тілесності. Розглядається взаємозв’зок образу тіла з самоідентичністю, самооцінкою та соціальною адаптацією особистості, розкриваються наслідки його викривлення або спотворення. Доведено, що існує ризик розвитку різних психічних та фізичних проблем, таких як депресія, тривожність та розлади харчової поведінки, в процесі яких у людини формується негативний образ тіла. У статті підкреслюється важливість урахування складної взаємодії психологічних, соціальних та культурних факторів при формуванні нашого сприйняття та відношення до свого тіла. Автори додають свій внесок у розвиток досліджень з цієї теми, яка має велике значення для практичної психології та допомоги людям, які стикаються з проблемами сприйняття та прийняття свого фізичного Я. Проведене теоретичне дослідження є корисним для науковців, студентів, практикуючих психологів та психотерапевтів. Воно дозволяє отримати загальне уявлення про особливості дослідження поняття «образ тіла» у психологічній науці, ознайомитись з науковими доробками вітчизняних та зарубіжних вчених, присвячених вивченню заявленої проблематики та визначити, які виклики стоять перед психологами. Отже, інформація надана у статті допоможе краще зрозуміти розвиток психологічної науки в контексті проблеми тілесності.
  • Ескіз
    Документ
    Інформаційне суспільство: закритість або доступність інформації?
    (УАН ТОВ "НВП "ВІР", 2009) Владленова, Іліана Вікторівна
    Стрімкий розвиток інформаційних технологій впливає на самі різні галузі життєдіяльності людини, а також дозволяє знаходити великий об’єм інформації, ознайомитися з результатами наукових досліджень. Проте, не можна говорити про повну відкритість і доступність інформації. Інформація стає доступною за певних навичках роботи з інформаційними технологіями, наявністю професійної підготовки, знання іноземних мов та інше.
  • Ескіз
    Документ
    Сприйняття правової відповідальності психолога крізь компонент життєстійкості у вимірі професійно-особистісної самовизначеності
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Гура, Тетяна Віталіївна; Жукова, А. І.
    У статті проаналізовано сприйняття професійних прав і обов’язків психолога та персональну професійну відповідальність за правильність та адекватність використання діагностичних методів та засобів. Розкрито, що свідомість практикуючого психолога відображає індивідуальну систему цінностей його як особистості. Виявлено, що життєстійкість практикуючих психологів формується протягом становлення професійної самовизначеності, коли психологи обирають, чим і як займатися – це визначається як компонент контролю, і відчувають, що отримують важливий досвід у всьому, що з ними відбувається – компонент залученості.
  • Ескіз
    Публікація
    Створення методологічної бази в аспекті інтеграційної концепції комунікативно-інтенційної моделі
    (Планер, 2019) Полянська, Ірина Валентинівна; Хрипунова, Аліна Леонідівна; Чернявська, Світлана Миколаївна; Шокуров, Олександр Володимирович
    У статті йдеться про кореляцію, тобто відповідність інноваційної педагогічної технології – комунікативно-інтенційної моделі (КІМ) як нової біозбалансованої освіти (НБЕО) – та її методологічної бази. Автори статті розробляють, досліджують та впроваджують КІМ як НБЕО протягом останніх декількох років на кафедрі української, російської мов та прикладної лінгвістики Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут». З’ясовано вживання термінологічного словосполучення «Методологічна база» в межах КІМ як НБЕО. Ця стаття та надрукування новітнього комплексу з трьох методичних та одного навчального посібника розв’язують суперечку між концептуально інноваційним проєктом КІМ як НБЕО та неактуальною методологічною базою (а саме: укладання навчальних посібників і підручників, розроблення навчально-методичного забезпечення дисциплін), що й досі створюються за принципами пануючої кризової адміністративної традиційної лівопівкульної освіти (ТЛО). Стаття містить дві схеми, які наочно й чітко відбивають основний механізм створення новітньої методологічної бази моделі. Автори статті обґрунтовують концептуальні принципи створення методологічної бази КІМ як НБЕО; з’ясовують їх втілення та безпосередній зв’язок із основними параметрами моделі. Докладно проаналізовано шість основних параметрів КІМ, а саме: нетривіальні підходи в розв’язанні проблем; тотальну інтеграційну концепцію; комунікаційність як екзистенційну категорію; інтенційність як категорію, яка з’єднує мислення та мовлення; усвідомленість як базову категорію, що з’єднує всі параметри в єдину цілісну модель; розроблений основоположний метод творчого реагування, що виявляється як мета та як засіб в навчальному процесі. А також визначено, які принципи створення нової методологічної бази надає кожний з параметрів. Наведено приклади втілення цих принципів з надрукованих методичних та навчальних посібників.
  • Ескіз
    Документ
    Гендерні особливості сприйняття дефініції "любов" у юнацькому віці
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Черкашин, Андрій Іванович; Головко, Дар’я
    В статті вказується, що любов була і залишається основною рушійною силою розвитку особистості та сім'ї. При розумінні любові необхідно закладати правильний сенс в її розуміння. В наукових дослідженнях любов розуміється як форма взаємин між людьми, яка потребує інтимності та близькості. Наголошується, що найбільш сенситивним періодом становлення позитивного ставлення особистості до кохання є юнацький вік. Вказується, що спостерігається така тенденція, що любов в уявленні людей є рідкісним явищем, адже люди помилково сприймають псевдо-любов за справжню. Зазначається, що любов - це обдуманий вибір, який повинен спонукати людину до створення гармонійних відносин з іншими.
  • Ескіз
    Документ
    Multimedia products in impressions economics
    (Eurasian Social Sciences Association, 2016) Pushkar, Oleksandr; Kurbatova (Tataryntseva), Yuliia
    The external factors influencing the perception were selected by generalization method: the concept of the project; structure and navigation; quality of content; technical equipment; and of internal factors: the value of the user; perception; type of perception. The essence of creating a multimedia product is the transfer of ideas embedded by developer. Authors have developed a classification of user ideas perception on the basis of perception time and emergence of ideas zones. In the article it is purposed to make the decisions on the interactivity necessity based on user activity analysis and purpose of multimedia product developer.
  • Ескіз
    Документ