Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
2 результатів
Результати пошуку
Документ Професійно-особиснісний саморозвиток майбутніх інженерів у процесі навчання: сутність і механізми(Інститут психології ім. Г. С. Костюка, 2020) Михайличенко, Валентина Євдокимівна; Гура, Тетяна Віталіївна; Галущак, Ірина ВолодимирівнаВ статті розглянуто сутність професійно-особиснісного саморозвитку (ПОС) і необхідність формування готовності студентів до нього в процесі навчання у ЗВО. Визначено головні механізми цілеспрямованого впливу людини на саму себе: самопізнання, самовизначення, самоосвіта, самоконтроль, саморегуляція, самовиховання, самостійна робота. Приведено результати першого етапу педагогічного експерименту по формуванню готовності до ПОС. Показано більш високий рівень студентів експериментальної групи, що є результатом їх цілеспрямованої самостійної роботи і педагічно-психологічного супроводу викладачами кафедри. В статті звернена увага на низьку психологічну готовність майбутніх інженерів та недостатню розробленість інноваційних педагогічних технологій, які сприятимуть формуванню у студентів готовності до ПОС.Документ Психологічна готовність: сутність, зміст і способи активізації(Запорізький національний університет, 2019) Гура, Тетяна Віталіївна; Михайличенко, Валентина ЄвдокимівнаУ статті проаналізовано сутність, зміст психологічної готовності майбутніх фахівців і необхідність її формування під час навчання у вузі. Особлива увага приділена психологічній готовності як стану та стійкій характеристиці особистості, що проявляється і формується в процесі діяльності і є складником особистості. Автори підкреслюють, що психологічна готовність активізує пізнавальні процеси, ціннісно-мотиваційне ставлення до майбутньої професійної діяльності, процес самоусвідомлення і особистісний потенціал майбутніх фахівців, сприяє узгодженню завдань з досвідом, майстерністю, вольовими та іншими якостями особистості, забезпечує можливість ефективної взаємодії з іншими людьми. В статті розглянуто структуру і фізіологічний механізм функціонування психологічної готовності. В статті запропоновані способи активізації особистісного потенціалу майбутніх фахівців, який розкривається та розвивається в процесі навчання у вузі. Однак, в технічних вузах України в останні роки вивчення дисципліни психологічної спрямованості вкрай обмежене, що негативно впливає на процес навчання і його результати.