Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Конспект лекцій з дисципліни "Автотехнічна експертиза"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Островерх, Олександр Олегович
    Останні роки характеризуються як період бурхливого розвитку транспорту. У сучасних умовах транспорт виконує не лише роль засобу перевезення пасажирів і вантажів. Транспортна система перетворилася на складову частину загального прогресу людства, залучаючи народи і країни до найбільш сучасних досягнень цивілізації в різноманітних галузях. Цього процесу набуває свій розвиток і в Україні, яка поряд з іншими європейськими державами має чималу і розвинену транспортну систему, пов’язану з багатьма країнами світу. Цю систему складають повітряний, морський, річковий, залізничний, автомобільний, магістрально-трубопровідний транспорт, метрополітени, розвинена мережа міського і позаміського електричного транспорту. Автомобіль є засобом підвищеної небезпеки. В світі дорожньо-транспортних подій (далі - ДТП) щорічно гинуть сотні тисяч і отримують поранення мільйони людей, завдається величезного матеріального збитку економіці.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичних робіт з навчальної дисципліни "Технічна експлуатація автомобілів, автотехнічна експертиза та ресурсозбереження"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Островерх, Олександр Олегович
    Дані методичні вказівки призначені для виконання практичних робіт і поліпшення самостійного навчання студентів з навчальної дисципліни «Технічна експлуатація автомобілів, автотехнічна експертиза та ресурсозбереження» для студентів денної та заочної форми навчання за спеціальністю 274 «Автомобільний транспорт» Поданий матеріал міститься в 4 практичних роботах, які охоплюють основні види робіт з експлуатації автомобілів, автотехнічної експертизи та ресурсозбереження. З кожної теми робота містить список рекомендованої літератури, контрольні запитання та рисунки для кращого засвоєння матеріалу при самостійному вивчені студентами. Звіт з практичних робіт оформляється згідно з правилами: 1. Титульний аркуш оформляється відповідно до додатка А. 2. Звіт повинен містити наступні розділи:  завдання на виконання практичної роботи;  мета виконання практичної роботи;  порядок виконання практичної роботи;  висновки.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до лабораторних робіт з навчальної дисципліни "Технічна експлуатація автомобілів, автотехнічна експертиза та ресурсозбереження"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Агапов, Олег Миколайович; Островерх, Олександр Олегович
    Дані методичні вказівки призначені для виконання лабораторних робіт і поліпшення самостійного навчання студентів з навчальної дисципліни «Технічна експлуатація автомобілів, автотехнічна експертиза та ресурсозбереження» для студентів денної та заочної форми навчання за спеціальністю 274 «Автомобільний транспорт». Поданий матеріал міститься в 8 лабораторних роботах, які охоплюють основні види робіт з експлуатації автомобілів, автотехнічної експертизи та ресурсозбереження. З кожної теми робота містить список рекомендованої літератури, контрольні запитання та рисунки для кращого засвоєння матеріалу при самостійному вивчені студентами.
  • Ескіз
    Документ
    Двопотокова гідрооб'ємна механічна трансмісія транспортного засобу
    (Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, 2020) Самородов, Вадим Борисович; Мандрика, Володимир Ростиславович; Островерх, Олександр Олегович; Селевич, Сергій Геннадійович
    Двопотокова гідрооб'ємна механічна трансмісія транспортного засобу містить двигун, планетарний механізм, гідрооб'ємну передачу, механічну коробку передач, лебідку, колеса, причому крутний момент від двигуна передається через вхідний вал водила планетарного механізму, епіциклічна шестірня якого через шестерні та вхідний вал з'єднана з гідронасосом, а сонячна шестірня через вихідний вал та шестерні з'єднана з вихідним валом гідромотора, муфту вмикання, при переміщенні якої крутний момент передається на вихідні вали механічної коробки передач, що з'єднані з колесами та лебідкою. Додатково трансмісія містить реверсний редуктор, вхід муфти перемикання якого з'єднаний з вихідним валом сонячної шестірні планетарного механізму, а вихід в залежності від її перемикання змінює крутний момент на протилежний, який передається на вхід муфти вмикання механічної коробки передач і далі, на вихідні вали механічної коробки передач, що з'єднані з колесами та лебідкою.
  • Ескіз
    Документ
    Static study of the most loaded elements of the differential "ELocker" when it is locked
    (ISMA University of Applied Sciences, 2021) Ostroverkh, O. O.
    Currently, the world has created a large number of programs and software packages that implement the finite element method (FEM). It is the most common method of solving a wide range of scientific and engineering problems. This is due to the simplicity of the concepts of FEM, its inherent logic and efficiency of application. SOLIDWORKS, namely its COSMOS Works Designer module, has been selected as a software package for design and research. The developed and researched model became a rotary plate of a differential with lock "ELocker". The conducted researches allowed to determine the characteristic stress concentrators on the working surface of the rotary plate. According to the results of the calculation, the maximum displacement and deformation equivalent, as well as the minimum strength factor were determined. The temperature regime of loading does not cause fears.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження застосування аксіально-поршневих компресорів в автомобільних системах кондиціювання
    (Видавничий дім "Гельветика", 2020) Островерх, Олександр Олегович
    Компресори кліматичних установок – це нагнітачі витиснювального типу, для змащення яких використовується спеціальне холодильне масло, половина якого залишається в компресорі, а решта розподіляється по всьому контуру холодоагенту. На вході компресор всмоктує через випарник холодильний газоподібний холодоагент із низьким тиском і далі нагнітає його в контур високого тиску. Газоподібний стан холодоагенту "технічно необхідний" для компресора, оскільки рідкий холодоагент можна стиснути, що призвело б до руйнування компресора. У зв’язку з тим, що в сучасних автомобілях застосовуються нерегульовані компресори, які не володіють великим терміном служби, як модернізація пропонується застосування аксіально-поршневого компресора з обертовим похилим диском. Обертання його приводного валу за допомогою похилого диска перетворюється на зворотно-поступальний рух поршнів у циліндрах. Залежно від конструктивного виконання може бути від 3 до 10 поршнів, які рухаються паралельно з приводним валом. Кожному поршню відповідає впускний клапан, який відкривається відповідно до такту роботи компресора. Кліматична установка розраховується на максимальну частоту обертання компресора. Продуктивність компресора визначається швидкістю обертання колінчастого валу, що становить від 0 до 6000 об./хв. У ході дослідження аксіально-поршневого компресора був виконаний розрахунок міцності полого поршня, застосовуваного в запропонованому компресорі з похилою шайбою, за допомогою програмного середовища КОМПАС 3D V16. Як розрахункова програма застосовано систему APM FEM ("Автоматичне Проектування Машин"), яка являє собою інтегрований в КОМПАС-3D інструмент для підготовки і подальшого кінцево-елементного аналізу тривимірної твердотільної моделі. Матеріал застосований при розрахунку сталь та алюміній. Підведені підсумки за розрахунковими даними поршня зі сплаву алюмінію і сталі. Одним з переваг алюмінієвого поршня є зменшена у два рази маса, що тягне за собою зменшення інерційних мас. За міцності обидва поршня знаходяться в межах допустимих норм, але у сталі коефіцієнт запасу по міцності практично в два рази вище. У результаті ми отримуємо два різних поршня придатних для застосування в аксіально-поршневому компресорі із похилою шайбою в системі кондиціювання автомобіля.
  • Ескіз
    Документ
    Статичне дослідження елементів самоблокувального диференціалу підвищеного тертя з метою збільшення його надійності і експлуатаційних характеристик
    (Видавничий дім "Гельветика", 2021) Островерх, Олександр Олегович; Агапов, Олег Миколайович; Зінченко, Олена Іванівна; Леоненко, О. М.
    Диференціал – це механізм трансмісії автомобіля, що розподіляє підведений до нього крутний момент між вихідними валами і забезпечує їх обертання з різними кутовими швидкостями, що необхідно для маневрування автомобіля.
  • Ескіз
    Документ
    Investigation of dynamic loading of tractors with volumetric hydraulic drive
    (Видавничий дім "Гельветика", 2020) Mandryka, Volodymyr Rostyslavovych; Krasnokutskyi, Volodymyr Mykolaiovych; Ostroverkh, O. O.
    The processes that occur in the transmissions of tractor units and self-propelled agricultural machines under various modes of movement and in the process of regulation are characterized by complex dependencies that are studied analytically or experimentally. Various methods are known for obtaining mathematical models. One of them is the classical direct description method. Another is the use of passive and active methods of regression analysis. It is rational to use both methods, the combination of which makes it possible to obtain the necessary mathematical model. Volumetric hydraulic drive (OGP) is increasingly used in transmissions of modern tractors and self-propelled agricultural machines. The presented article discusses the mathematical description of axial piston hydraulic machines. A study of transient processes was carried out and their assessment was carried out to determine the loads arising in the transmission of the machine with a stepwise change in the load, the gear ratio of the OGP and constant fuel supply when the unit is accelerated from a standstill. The unit acceleration mode was studied while driving on plowing and during transport operations for the following parameters and such initial conditions: rotation speed of the hydraulic motor shaft and engine shaft; torque on the motor shaft; hook load; pressure in the OGP pressure line. The dynamic characteristics of hydraulic machines, fluid leaks and its elastic properties, as well as variable values of the hydraulic drive efficiency are taken into account. The simulation results are compared with experimental studies. The objects of research were: a model of a caterpillar tractor T-150E with independent full-flow OGP of the left and right sides; mock-up of a wheeled r oot harvester with independent OGP sides of the rear driving wheels. Depending on the operating modes with unsteady motion, the following control options are possible, providing high performance at a certain level of dynamic loads, or minimum dynamic loads when the time factor is not prevalent. Optimal control is also promising when additional parameters are included in the goal function.