Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 12
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни "Загальна екологія"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Бабенко, Володимир Миколайович; Тихомирова, Тетяна Сергіївна; Сакун, Антоніна Олегівна
    Технології захисту навколишнього середовища це комплекс сучасних універсальних знань, які потрібно застосувати у сферах діяльності людини, що пов’язаній не тільки з екологією, а і з промисловістю, техногенною безпекою та охороною праці. Об’єктом дисципліни є технології захисту навколишнього середовища, що забезпечують природоохоронні та екологічні параметри технологічних процесів, розглядають принципи та розроблення нових технологій захисту навколишнього середовища, можливості існуючих методів та правил що засновуються на застосування чинної законодавчої та нормативної бази природокористування та екології. Хоча екологія, як наука це досить молода галузь знання, а її розвиток почався лише в другій половині двадцятого сторіччя, сам розвиток ідей занурюється в VI сторіччя до нашої ери. У XX столітті, в сучасній науці виник термін моніторинг (екологічний моніторинг) для визначення системи повторних цілеспрямованих спостережень за одним або більше елементами навколишнього природного середовища в просторі і часі. І вже після цього, з’явився напрям «Екологічний моніторинг», саме як комплекс науково обґрунтованих програмами спостережень, оцінок, прогнозів і розроблюваних на їх основі рекомендацій та варіантів управлінських рішень, необхідних і достатніх для забезпечення управління станом навколишнього природного середовища та екологічною безпекою. А створювати екологічну безпеку можна завдяки технологіям захисту навколишнього середовища.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни "Загальна екологія"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Бабенко, Володимир Миколайович; Тихомирова, Тетяна Сергіївна; Сакун, Антоніна Олегівна
    Екологія як наука це досить молода галузь знання, її фактичний розвиток почався лише в другій половині двадцятого сторіччя, хоча розвиток ідей занурюється в VI сторіччя до нашої ери. По сучасний класифікації становлення та розвиток екології має вісім етапів, де кожен з них відіграє свою роль. Перший з яких відображав примітивні знання та їх накопичення. Другий був вже в античні часи не тільки з накопиченням даних, а і з першими роботами рослин і тварин з дійсно філософським підходом, де від "колиски всіх наук" відокремлювались прикладні дисципліни. Третій етап – як продовження зборуінформації на сьогодні можна було б назвати "моніторинговим накопиченням", коли знання вже оброблялись та систематизувались і це було як раз в "епоху Відродження". Четвертий етап припадає на кінець XVIII – та початок XIX століття і базується на великих географічних та ботанічних відкриттях, коли з’явилось розуміння, що таке дія екологічних факторів у природі. П’ятий етап характеризувався у XIX столітті вивченням взаємозв’язків в природних комплексах. Шостий етап мав рамки з 1866 до 1936 року та мав напрям на вивчення природних зв’язків видів що постійно перебудовуються стосовно до зміни факторів середовища, з’являються самі терміни "екологія", "екологічна ніша", "поліморфізм" та інші, чому сприяло формування концепції біоценозів які фактично пов’язані між собою. Сьомий етап – це вже більш сучасний підхід, що відображає системний підхід до вивчення та досліджень процесів матеріально-енергетичного обміну з застосуванням математичного моделювання. І нарешті останній восьмий етап з так званою "екологізацією" екологічних наук, з розумінням формування біогеоценозів, зв’язком антропогенних факторів в природі та розвитком методів екологічного моніторингу.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до організації самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни "Біологічні методи очистки стічних вод та переробки відходів"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Зінченко, Марія Георгіївна; Тихомирова, Тетяна Сергіївна
    Інтеграція України до загальноєвропейського науково-освітнього простору вимагає ґрунтовного реформування вітчизняної вищої технічної школи, переходу до принципово нових форм викладання природничих, та технічних дисциплін. Концепція модернізації сучасної української вищої освіти передбачає підготовку кваліфікованих, компетентних фахівців на рівні світових стандартів, соціально й професійно мобільних, конкурентоспроможних на вітчизняному, європейському і світовому ринках праці. Важлива роль в оволодінні студентами знаннями з курсу «Біологічні методи очистки стічних вод та переробки відходів» належить самостійній роботі, яка поступово стає однією з провідних форм навчання. Кредитно-модульна система організації навчального процесу, насамперед, базується на самостійній пізнавальній діяльності студентів, стимулює проблемний, дискусійний характер навчання, підвищує творчу активність студентів у процесі оволодіння професійними й загальноосвітніми знаннями. Головна мета самостійної пізнавальної діяльності студентів – навчитися індивідуально здобувати, оновлювати та поповнювати знання, плідно використовувати їх під час навчання та в подальшій професійній діяльності. Самостійна робота студентів базується на принципах розвиваючого навчання, відбувається без безпосередньої участі викладача, але під його керівництвом. У процесі самостійної роботи реалізується основна функція навчального процесу – одержання студентом максимального обсягу знань, їх закріплення і перетворення у стійкі вміння і навички. Завдяки самостійній роботі студенти набувають також здатність: більш чітко й усвідомлено проявляти мотивацію й цілеспрямованість у набутті знань; виховувати в собі самоорганізованість, самоконтроль та інші особистісні якості; заповнювати «інформаційний вакуум» необхідними науковими знаннями; позбавитися від так званого «явища вторинної неграмотності», зокрема, невміння осмислено читати, аналізувати отриману інформацію, робити власні висновки; формувати професійну компетентність; набувати навичок самостійної роботи для майбутньої професійної діяльності: брати на себе відповідальність, самостійно вирішувати проблеми, знаходити конструктивні рішення, виходити з кризових ситуацій Головною умовою успішного виконання самостійної роботи є ретельне планування і контроль з боку викладачів, тому що плідність самостійної роботи студентів – це, насамперед, результат постійної взаємодії студента та педагога - керівника. Саме тому пріоритетна мета викладача – не просто ретранслювати знання, а й стимулювати дослідницьку і пізнавальну активність студентів. Кредитно-модульна система виключає наявність готових відповідей, надає перевагу різноманітним формам самостійної роботи, які унеможливлюють механічне заучування студентами фактичного матеріалу або поверхове знайомство із історичними подіями та процесами. Для отримання позитивної оцінки студент повинен не просто продемонструвати володіння певним обсягом знань, а й уміти розв’язувати наукові проблеми, аналізувати і систематизувати їх, знаходити оригінальні рішення на підставі самостійно здобутої інформації, формулювати і відстоювати власну точку зору. Дані методичні вказівки визначають роль та місце самостійної роботи у курсі «Біологічні методи очистки стічних вод та переробки відходів», знайомлять з формами та організацією цієї роботи.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження екологічних наслідків споживання текстильних виробів з магазинів типу "секонд-хенд"
    (Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, 2023) Тихомирова, Тетяна Сергіївна; Крючкова, Валерія В.
    В основу статті покладено дослідження питань поширення тенденції вторинного споживання предметів одягу, а також соціально-економічні й екологічні аспекти цього явища. Відповідно до дослідження джерел інформації встановлено передумови започаткування ринку вживаних товарів різного типу. Метою роботи є дослідження індустрії секонд-хенду як глобального явища, орієнтованого на свідоме споживання. Зазначається, що на сучасному етапі існування суспільства продаж уживаного одягу представлений як велика галузь, що включає величезні магазини цього напряму, спеціалізовані ринки, а також велику кількість зайнятих у цій сфері людей. Аналіз джерел інформації доводить, що сучасний секонд-хенд уже не є гуманітарною допомогою, а являє собою сертифікований товар, який обробляється, сортується, упаковується та продається. Розглянуто можливі варіанти потрапляння вживаних речей на прилавки магазинів мережі секонд-хенду. Окрім того, предметом досліджень стали бренди одягу, які здебільшого формують загальний об’єм секонд-хенду. Розглянуто сучасний стан ринку вживаного одягу, установлено лідерів серед імпортерів і експортерів даної продукції. Як наслідок установлено, що Україна посідає одне з найперших місць серед імпортерів уживаного одягу, який завозиться здебільшого із країн Європейського Союзу. За основу дослідження взяті опитування українців щодо споживання товарів секонд-хенд, соціально-еконо мічні причини цього процесу. На основі зібраних даних установлено, що повторне споживання предметів одягу вирішує проблему малозабезпечених верств населення, має популярність серед еколого-орієнтованого населення, вирішує проблему з накопичення текстильних відходів, але здебільшого у країнах-експортерах. Важливим момен том у дослідженні є визначення стану поводження з текстильними відходами в Україні, можливі перспективи вирішення проблеми. Результати дослідження можуть бути корисними для використання з метою еколого-просвітницької діяльності й інформування населення про раціональне споживання та накопичення текстильних відходів.
  • Ескіз
    Документ
    Перспективи використання ГІС-технологій для забезпечення екологічної безпеки урбанізованих територій на прикладі дитячих ігрових майданчиків
    (Національний університет цивільного захисту України, 2022) Стаднік, Вероніка Юріївна; Тихомирова, Тетяна Сергіївна
  • Ескіз
    Документ
    Очікувані зміни у морфологічному складі ТПВ за умов воєнних дій в Україні
    (Одеський державний екологічний університет, 2022) Стогній, Д. С.; Тихомирова, Тетяна Сергіївна
  • Ескіз
    Документ
    Екологічні проблеми від щільної та точкової забудови міст
    (ФОП Яроченко Яніна Володимирівна, 2022) Дяченко, О. О.; Тихомирова, Тетяна Сергіївна
  • Ескіз
    Документ
    Екологічна освіта в громадах як запорука їх економічного розвитку
    (Миколаївський національний аграрний університет, 2022) Тихомирова, Тетяна Сергіївна
  • Ескіз
    Документ
    Іноземний досвід з охорони природних комплексів
    (Одеський державний екологічний університет, 2023) Соркіна, Діана Костянтинівна; Тихомирова, Тетяна Сергіївна
  • Ескіз
    Документ
    Перспективи реалізації регіональних планів управління відходами після закінчення воєнних дій в Україні
    (Національний університет "Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка", 2022) Тихомирова, Тетяна Сергіївна