Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Методичні вказівки до виконання індивідуального завдання з курсу "Організація та управління в природоохоронній діяльності"(2022) Самойленко, Наталія Миколаївна; Філенко, Олеся Миколаївна; Баранова, Антоніна ОлегівнаОднією з умов забезпечення якісної охорони довкілля є ефективна організація та управління в природоохоронній діяльності, що здійснюється на різних рівнях і передбачає гармонійне поєднання потреб суспільства та екологічно безпечного використання природного середовища. Екологічне управління забезпечується реалізацією комплексних заходів з ефективного та раціонального використання природних ресурсів, попередження забруднення елементів довкілля, збереження та відновлення екосистем і ін. З урахуванням цього організація та управління в природоохоронній діяльності здійснюється за відповідними напрямками і об′єктами, що забезпечує досягнення головних та спеціальних цілей охорони довкілля та раціонального використання природних ресурсів. Метою підготовки реферату є формування і поглиблення у студентів знань з основних тем, що стосуються організації та управління в природоохоронній діяльності, вміння аналізувати літературні джерела, робити узагальнення та самостійні висновки.Документ Методичні вказівки до практичних робіт з курсу "Транскордонна екологічна безпека"(ФОП Панов А. М., 2023) Тихомирова, Тетяна Сергіївна; Шестопалов, Олексій Валерійович; Філенко, Олеся МиколаївнаІнтернаціональний характер проблем забруднення навколишнього природного середовища є загальновизнаним фактом. Для попередження забруднення свого природного середовища від сусідніх прикордонних держав кожна незалежна країна розробляє свій механізм дій. При цьому існують міжнародні угоди в сфері транскордонного забруднення, ратифікація та імплементація яких дозволяє кожній державі реалізовувати дієві механізми для попередження транскордонного забруднення, відшкодування збитків в разі виявлення таких фактів та запобігання таким порушенням у майбутньому. Для України є актуальним питання транскордонного забруднення атмосферного повітря та водних ресурсів, з огляду на географічне розташування країни та наявності сухопутних кордонів з 7ма країнами. Україна є як об’єктом транскордонного забруднення, так й в деяких випадках суб’єктом таких процесів. У даних методичних вказівках до практичних робіт студенти отримують навички роботи з юридичними нормативними документами в сфері транскордонної екологічної безпеки, навчаться створювати порівняльні таблиці щодо ратифікації та імплементації міжнародних норм у вітчизняне законодавче поле. Надані посилання на кожний нормативний документ. Також студенти набудуть вмінь опрацювання джерел екологічної інформації з метою отримання даних щодо транскордонних забруднень у країні на регіональних рівнях, регіональних та національних програм та їх фінансування щодо ліквідації наслідків транскордонного забруднення.Документ Методичні вказівки до практичних робіт "Розрахунок індексів забруднення навколишнього середовища"(Друкарня "Мадрид", 2021) Тихомирова, Тетяна Сергіївна; Шестопалов, Олексій Валерійович; Філенко, Олеся Миколаївна; Стаднік, Вероніка ЮріївнаДані методичні вказівки призначені для виконання практичних робіт з з розрахунку індеквсів забруднення навколишнього середовища при вивченні таких дисциплін як "Моніторинг довкілля", "Гідрологія", "Загальна екологія" студентами спеціальності "Екологія" усіх форм навчання та дисциплін "Техніка та технологія захисту атмосфери", "Техніка та технологія захисту водних ресурсів", "Моделювання та прогнозування стану довкілля" для студентів спеціальності "Технології захисту навколишнього середовища". Розрахунок індексів забруднення навколишнього середовища дає змогу визначити рівень забруднення атмосферного повітря, грунту та води різними хімічними речовинами та їх сполуками. Під час виконання цих лабораторних робіт студенти отримують навички роботи з таблицями та розрахунків, вміння аналізувати отриманні дані та робити висновки щодо стану навколишнього середовища окремих територій. У методичних вказівках розглянуті цілі практичних занять, наведено теоретичний матеріал, після чого запропонована форма звіту. Також в кінці кожної лабораторної роботи наведено список питань, відповівши на які, студент може самостійно оцінювати рівень засвоєння матеріалу.