Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
5 результатів
Результати пошуку
Публікація Управління стратегіями комерціалізації інтелектуальних технологій(Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського", 2023) Маслак, Марія Володимирівна; Кобєлєва, Анна Валеріївна; Перерва, Петро ГригоровичУ статті розглянуто теоретико-методологічні засади формування та використання стратегій комерціалізації інтелектуальних технологій. Для практичного використання запропоновано шість базових стратегій, які знайшли найбільш широке використанні в практиці введенні в господарський обіг результатів інноваційної діяльності промислових підприємств. До таких стратегій авторами віднесено використання інтелектуальних технологій у власному виробництві; продаж прав власності; ліцензування; стратегічний альянс; спільне підприємство; створення виділеного підприємства. Розглянуто науково-методичну сутність кожної з пропонованих стратегій комерціалізації, сформовано блок-схему використання їх в практичній діяльності. Особливу увагу приділено розгляду стратегії комерціалізації інтелектуальних технологій з використанням виділених підприємств у формі спін-офф або спін-аут (spin-off / spin-out), що потребує окремого обговорення через відмінності у визначеннях.Публікація Commercialization of intellectual property objects in industrial enterprises(ТОВ "Консалтингово-видавнича компанія "Ділові перспективи", 2022) Pererva, P. G.; Maslak, M. V.Іntroducing the results of innovative activity into economic circulation is one of the essential characteristics of an effective industrial enterprise. Commercializing intellectual property objects involves coordinated production and commercial activity, adopting and implementing scientifically based decisions. This is necessary to successfully pass an intellectual product through all stages of its life cycle. The purpose of this study is to form market processes for commercializing intellectual property objects at industrial enterprises, finding the most effective option for their introduction into economic circulation. The theoretical investigation of the problem made it possible to identify and analyze various possible conceptual approaches to commercializing intellectual property in an industrial enterprise. Among them are market push, market pull, engineering, and reengineering commercialization models.Публікація Методологічні засади маркетингового забезпечення комерціалізації інтелектуальної власності(Одеський національний політехнічний університет, 2022) Перерва, Петро Григорович; Маслак, Марія Володимирівна; Кобєлєва, Анна ВалеріївнаРозглянуто теоретико-методологічні питання маркетингового забезпечення інтелектуальних технологій. Проведено дослідження сутності терміну «інтелектуальна власність» та на основі узагальнення існуючих пропозицій різних дослідників надано авторське визначення цієї дефініції. Категорію «інтелектуальна власність» запропоновано розуміти як систему відносин, що виникають у процесі створення та використання інтелектуального продукту, а також розподілу результатів цього використання. У цьому визначенні поєднані ключові складові системи відносин власності: права володіння, користування та розпорядження об'єктами власності, а також головна характеристика об'єктів – їхня приналежність до інтелектуального продукту. Основною складовою маркетингового забезпечення інтелектуально-інноваційних технологій визначено ступінь та ефективність їх комерціалізації.Публікація Economic determinants of intellectual property development in Ukraine(2021) Schwodiauer, Gerhard; Maslak, M. V.A detailed analysis of the negative trends in the development of intellectual property has been carried out, which create significant risks for Ukraine to lag behind technological leaders, reduce the independence and competitiveness of the economy, and devalue domestic investments in science and technology. The main ways of commercialization of intellectual property are determined: the use of intellectual property rights in one's own production; the introduction of rights to objects of intellectual property rights in the authorized capital of the enterprise; transfer (sale) of intellectual property rights. Emphasis is placed on the need to use as an objective criterion for determining the market value of an intellectual property object using the economic effect that the user of this property expects to receive within a certain period of time.Публікація Оцінювання ефективності трансферу технологій на підприємствах туризму та гостинності(Донецький національний технічний університет, 2019) Маслак, Марія Володимирівна; Ілляшенко, Сергій Миколайович; Долина, Ірина Володимирівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Глізнуца, Марина ЮріївнаМета роботи полягає у розробці теоретико-методичних основ економічної оцінки трансферу технологій на підприємства індустрії туризму. Об'єктом дослідження є процес комерціалізації інноваційних технологій на туристичних підприємствах. Методи досліджень. Для досягнення поставленої мети були виконані аналітичні дослідження с використанням методів статистичного аналізу та функціонального аналізу, експертних оцінок, групувань, порівняння. Результати. У статті визначено, що системи трансферу технологій на підприємствах туризму та гостинності, її функціонування та розвиток знаходиться під перманентним впливом факторів внутрішнього та зовнішнього середовища. Авторами визначено внутрішні та зовнішні фактори розвитку системи трансферу технологій. Доведено, що трансфер технологій в сфері туризму та гостинності забезпечує низку ефектів: підвищення інноваційної активності підприємства, підвищення прогресивності виробничо-технологічної бази, фінансова ефективність, інвестиційно-інноваційна ефективність, інноваційність персоналу, маркетингова, комунікативна та екологічна ефективність. Для оцінювання ефективності системи трансферу технологій в сфері туризму та гостинності на основі аналізу сучасних теоретичних і методичних джерел сформовано систему показників-індикаторів, об’єднаних за функціональними складовими. Наукова новизна. Удосконалено систему факторів, які в найбільшій мірі впливають на рівень економічної ефективності процесів трансферу технологій, до яких авторами віднесено: інноваційну активність, прогресивність виробничо-технологічної бази, фінансову забезпеченість, інвестиційно-інноваційна ефективність, маркетингову, комунікативну та екологічну складові. Практична значимість. Інноваційний розвиток суб'єктів бізнесу в в сфері туризму та гостинності та науково-обґрунтовані рекомендації по трансферу інноваційних технологій в даній сфері сприятиме досягненню конкурентних переваг, заснованих на регіональному історично-культурному і природно-ресурсному потенціалі, кваліфікованих кадрах, очікуваннях споживачів.