Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Перспективи застосування високотемпературних надпровідників в електротехнічному обладнанні(2021) Шевченко, Валентина Володимирівна; Шайда, Віктор Петрович; Шилкова, Лариса ВасилівнаДисципліна "Перспективи застосування надпровідності в електромеханіці" дозволяє студентам-магістрантам одержати теоретичні знання в галузі надпровідності (НП), теоретичні та практичні знання в області використання низько- та високотемпературних НП для електротехнічного обладнання (електричних машин і трансформаторів). Для вивчення дисципліни необхідні знання з загальних курсів фізики, теоретичних основ електротехніки, електричних машин, технології виготовлення та діагностики електричних машин і трансформаторів, нормативних документів з обслуговування електрообладнання (ЕО). Під час вивчення дисципліни розглядаються основні положення теорії надпровідності, типи та технологія виготовлення НП; теорій, що пояснюють механізм надпровідності; досягнення світової науки і практики в створенні НП різних типів; технології виготовлення НП; області використання НП різних типів в електромеханіці; основні конструктивні рішення і особливості надпровідникових елементів електрообладнання, турбогенераторів (ТГ) та інших типів електричних машин. Методичні вказівки містять контрольні питання до розділів курсу "Перспективи застосування надпровідності в електромеханіці", назви тем індивідуальних завдань, методичні вказівки і теоретичні дані, які можна використовувати для виконання цих завдань, а також перелік літературних джерел, необхідних для вивчення дисципліни та виконання роботи. У методичних вказівках та в контрольних завданнях використовуються скорочення: ЕМ – електрична машина; ЕО – електрообладнання; НП – надпровідник; НТНП – низькотемпературний надпровідник; ВТНП – високотемпературний над-провідник; БКШ – теорія надпровідності Бардіна – Купера – Шріффера (теорія куперівських пар); ТГ – турбогенератор. Навчальним планом дисципліни "Перспективи застосування надпровідності в електромеханіці" передбачені лекції та самостійна робота з виконання індивідуального завдання. Вивчення курсу закінчується заліком. При виконанні контрольного завдання з дисципліни "Перспективи застосування надпровідності в електромеханіці" потрібно в письмовому вигляді виконати завдання відповідно до варіанта, який для студентів денного навчання слід вибрати за номером у списку журналу академічної групи, а для студентів заочної форми – згідно шифру з залікової книжки. Приклад оформлення титульного аркуша завдань наведено в Додатку А.Документ Експериментальне порівняння методів ідентифікації моменту інерції якоря двигуна постійного струму(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Шайда, Віктор Петрович; Юр'єва, Олена ЮріївнаЗнання величини моменту інерції якоря двигуна необхідно для ефективного управління електроприводом. Зазвичай цю величину споживач отримує з заводського каталогу або габаритного кресленика. Зазвичай використовують спрощені способи визначення момента інерції, які дають значну похибку. Тому застосовують експериментальні методи, що дають більш наближені до дійсності результати. Виконано експериментальну оцінку точності визначення (ідентифікації) моменту інерції якоря двигуна постійного струму типу 4ПНЖ200М методами спадного вантажу і вільного вибігу. Дослідження виконувалося на випробувальній станції підприємства виробника вказаного двигуна. Встановлено відмінність результатів експериментального розрахунку від каталожних даних двигуна постійного струму, що вказує на некоректність довідкової інформації. Отримані результати не дають остаточно визначити, який з методів найкраще, виходячи з критерію точності. Це спонукає до подальшого проведення досліджень проблеми ідентифікації параметрів двигуна постійного струму. Незважаючи на те, що експериментальні методи вільного вибігу і спадного вантажу широко відомі, тонкощі їх використання будуть цікаві як дослідникам так і виробникам двигунів постійного струму. Величина моменту інерції якоря двигуна постійного струму може також використовуватися для оцінки динамічності двигунів однакової потужності, але різних виробників.Документ Пропозиції щодо модернізації систем пожежної безпеки українських АЕС(Донецький національний технічний університет, 2019) Шевченко, Валентина Володимирівна; Шевченко, Олександр Сергійович; Шайда, Віктор ПетровичАналіз систем пожежної безпеки українських АЕС вказує на необхідність модернізації як систем виявлення пожеж, так і засобів пожежогасіння. Відштовхуючись від російського та японського досвіду, необхідно розробити і розмістити на українських АЕС мобільних пожежних роботів. Це допоможе виявляти та припиняти пожежі на більш ранніх стадіях, збереже майно від знищення і людські життя.