Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
22 результатів
Результати пошуку
Публікація Аналіз параметрів приводу здвоєного зчеплення зі зменшеними енерговитратами на керування(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Сергієнко, Микола Єгорович; Калінін, Павло Миколайович; Гасанов, Магомедємін Ісамагомедович; Павлова, Наталія Миколаївна; Свідло, Віталій Сергійович; Окунь, Антон ОлександровичСвітова тенденція покращення трансмісій транспортних та тягових засобів пов’язана з використанням роботизованих преселективних коробок переключення передач, важливим вузлом якої є фрикційне зчеплення. Проведений огляд існуючих конструкцій та аналіз концепцій розвитку зчеплень дозволяє визначитись з напрямками їх вдосконалення, зокрема, вдосконаленням сухих здвоєних зчеплень, що є предметом дослідження у даній роботі. Істотним недоліком існуючих конструкцій здвоєних зчеплень є використання додаткових спеціальних (переважно гідравлічних або комбінованих) систем для включення-виключення в роботу фрикційних пар, що збільшує вартість конструкції, витрати енергії на керування та ускладнює конструкцію, обслуговування та ремонт. Запропонована конструкція приводу керування оригінального сухого здвоєного зчеплення передбачає використання важільного механізму із застосуванням поворотних упорів, які виконані у вигляді пересувних кареток з роликами, що забезпечує перемикання зчеплень за короткий час та практично без розриву потоку потужності і, відповідно, покращує динаміку розгону транспортних засобів, спрощує конструкцію зчеплення та зменшує енерговитрати на його керування як в процесі початку руху машини, так і при переключенні передач. Розроблено математичну модель запропонованого приводу зчеплення, на основі якої змодельоване роботу механізму керування і проаналізовано вплив його окремих конструктивних параметрів на якісні показники роботи приводу зчеплення, зокрема, на кінематичні характеристики приводу, діапазони кінематичних та силових передаточних чисел приводу, силову взаємодію ланок механізму, потужність виконуючого пристрою при включенні кожного зчеплення. Встановлено, що на перемикання зчеплень потрібні менші енерговитрати, що переміщення елементів механізму неоднакове, а сила стиснення фрикційних пар при включенні першого і другого зчеплень відрізняються. З результатами моделювання підтверджено, що запропонована оригінальна важільна конструкція механізму керування зчепленнями є ефективною. Отримані результати дозволяють обґрунтовано визначати параметри зчеплення, проте вибір оптимально-раціональних параметрів механізму його керування потребує проведення подальших досліджень, для проведення яких розроблено відповідні методика, алгоритм пошуку та їх програмна реалізація.Документ Розробка технологічної концепції проектування процесів кування з урахуванням впливу режиму деформування на якість поковок(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Чухліб, Віталій Леонідович; Ашкелянець, Антон Володимирович; Губський, Сергій Олександрович; Петров, Олександр Васильович; Дуванський, Олександр Миколайович; Палієнко, Володимир Олексійович; Окунь, Антон ОлександровичОкреслені основні напрями досліджень, які полягають у застосуванні і створенні нових підходів щодо розробки і вдосконалення технологічних процесів кування з отриманням поковок прогнозованої якості, що засновані на визначенні нерівномірності деформації та поздовжньої кривизни при зміні напряму деформування при виконанні операцій осаджування та протягування. Розроблений метод прогнозування об'ємної нерівномірності деформації в процесах гарячого деформування на основі теоретичного визначення зони максимальної нерівномірності деформації в перерізі поковки та пов'язаної з нею поздовжньої кривизни. Раніше вказаний підхід щодо прогнозування об'ємної нерівномірності деформації металу при куванні був невідомий. Це дає можливість оцінювати і визначати раціональні режими деформації при куванні для одержання необхідних властивостей виробів. З використанням розробленого методу можливо проведення дослідження нових схем кування валів та дисків і встановлені поля розподілу нерівномірності деформації в об'ємі заготовок, які дозволяють встановити раціональні режими кування і забезпечать підвищення рівномірності розподілу механічних властивостей виробів та зниження викривлення поковки. При застосуванні запропонованого методу розроблені нові технологічні процеси виготовлення поковок.Документ Методичні вказівки до виконання лабораторних і практичних робіт з курсу "Основи моделювання процесів в обробці тиском"(2021) Окунь, Антон Олександрович; Губський, Сергій Олександрович; Чухліб, Віталій Леонідович; Ашкелянець, Антон Володимирович; Юрченко, Олександр АнатолійовичМетодичні вказівки призначені для студентів освітньої програми "Прикладна механіка" і допоможуть їм оволодіти знаннями і навичками з курсу "Основи моделювання процесів в обробці тиском". У роботі надані алгоритми побудови твердотільних моделей в системі автоматизованого проектування, що допоможуть студентам при виконанні лабораторних та практичних робіт з курсу "Основи моделювання процесів в обробці тиском". Широке впровадження систем автоматизованого проектування (САПР) або CAD-систем (computer aided design) у всі сфери промислової розробки продукції є довершеним фактом. За останні десятиліття системи автоматизованого проектування пройшли шлях від простих систем двовимірної побудови і розробки креслення до програмних продуктів, які містять підтримку повного циклу розробки виробу. На сьогодні для підвищення якості розробок обов’язковою умовою є використання об’ємних тривимірних 3D моделей як основного елемента проектування. Тривимірна модель містить повний опис фізичних властивостей об’єкта (об’єм, момент інерції, характеристики матеріалів), що дає можливість розробнику максимально наблизити комп’ютерну модель до реального виробу. Система автоматизованого проектування SolidWorks є інтегрованим середовищем тривимірного параметричного моделювання, яка використовує традиційний інтерфейс операційних систем сімейства Microsoft Windows. SolidWorks містить повний цикл моделювання: від представлення тривимірних моделей деталей і складань, оформлення двовимірних креслень до розрахунку механічних, теплових, електромагнітних та інших характеристик методами комп’ютерного моделювання і створення фотореалістичних зображень об’єктів. Викладений матеріал не є повним описом об’єктів проектування SolidWorks, містить методики ефективного використання інструментів на основі прикладів і завдань. Метою методичних вказівок є надання студентам інформації щодо побудови об’ємних твердотільних моделей в системі автоматизованого проектування. Оскільки програма SolidWorks 2019 англомовна, назви команд на рисунках та в тексті наведено на англійській мові.Документ Планування експерименту(2021) Кузьменко, Віктор Іванович; Окунь, Антон ОлександровичМетодичні вказівки "Планування експерименту" для студентів освітньої програми "Прикладна механіка" висвітлюють розділ курсів "Основи наукових досліджень" та "Сучасні методи наукових досліджень в обробці тиском" і призначені для виконання самостійної роботи студентами денної та заочної форми навчання. У даному виданні встановлено правила, необхідні для обґрунтованого вибору контрольованих параметрів при розробці та вдосконаленні діючих технологічних процесів в машинобудуванні і приладобудуванні на основі методів планування експерименту. Впровадження статистичних методів планування експерименту дозволяє в значній мірі виключити інтуїтивний підхід, замінити його науково обґрунтованою програмою проведення експериментального дослідження, що включає об’єктивну оцінку результатів експерименту на всіх послідовних етапах дослідження. Основне завдання дослідження при плануванні експерименту – оптимізація, що полягає в знаходженні сукупності варійованих факторів, при яких обрана цільова функція (параметр оптимізації) набуває екстремального значення, розв’язується оптимальним чином. При цьому здійснюється мінімальна кількість дослідів, що дозволяє зробити на кожному етапі надійну статистичну оцінку. Навіть при неповному знанні механізму досліджуваного процесу спрямованим експериментом можна отримати математичну модель, що включає найбільш значущі фактори технологічного процесу незалежно від їх фізичної природи. Така модель може бути з успіхом застосована для знаходження необхідних режимів роботи процесу і керування ним. Мета даної методики – застосування на практиці майбутніми інженерами-технологами методів планування експериментів для отримання лінійної математичної моделі при визначенні контрольованих параметрів складних технологічних процесів. Завдання вибору контрольованих параметрів складається у визначенні значимих чинників, які визначають хід технологічного процесу, з метою подальшого систематичного контролю. При вирішенні поставленого завдання необхідні такі умови: – рішення повинні мати певні обмеження, оскільки вони допускають оптимізацію тільки одного параметра деталі, складальної одиниці або процесу; – процес повинен бути заданий безліччю факторів; – кожен фактор повинен бути керованим; – результати дослідів повинні відтворюватися; – досліди рівноцінні, тобто різницею у вартості можна знехтувати; – математична модель заздалегідь невідома. За даною методикою можуть бути вирішені завдання з числом факторів від 2 до 31. Для побудови математичних моделей застосовують повний або дробовий факторний план експерименту, що володіє оптимальною матрицею планування.Документ Методичні вказівки до виконання лабораторних і практичних робіт з курсів "Технології та обладнання для виробництва гнутих профілів" та "Виробництво гнутих профілів"(2021) Губський, Сергій Олександрович; Чухліб, Віталій Леонідович; Окунь, Антон Олександрович; Ашкелянець, Антон Володимирович; Юрченко, Олександр АнатолійовичМетодичні вказівки призначені для студентів освітньої програми "Прикладна механіка" і допоможуть їм оволодіти знаннями і навичками з курсів "Технології та обладнання для виробництва гнутих профілів" та "Виробництво гнутих профілів". У роботі надані методики розрахунку ширини заготовки для виготовлення профілю та розрахунок калібрування валків. Дані методики студенти будуть використовувати при виконанні лабораторних і практичних робіт з курсів "Технології та обладнання для виробництва гнутих профілів" та "Виробництво гнутих профілів". Метою методичних вказівок є надання студентам інформації щодо методики розрахунку ширини заготовки для виготовлення профілю та розрахунок калібрування валків.Документ Методичні вказівки до виконання лабораторних і практичних робіт з курсу "Автоматизація та роботизація ковальсько-штампувального обладнання"(2021) Губський, Сергій Олександрович; Чухліб, Віталій Леонідович; Окунь, Антон Олександрович; Ашкелянець, Антон Володимирович; Юрченко, Олександр АнатолійовичМетодичні вказівки призначені для студентів освітньої програми "Прикладна механіка" і допоможуть їм оволодіти знаннями і навичками з курсу "Автоматизація та роботизація ковальсько-штампувального обладнання". У роботі дана програмна та апаратна реалізація керування мікроконтролером. Дані навики студенти будуть використовувати при виконанні лабораторних і практичних робіт з курсу "Автоматизація та роботизація ковальсько-штампувального обладнання". Метою методичних вказівок є надання студентам інформації щодо програмної та апаратної реалізації керування мікроконтролером.Документ Формалізовані підходи до визначення числа технологічних переходів при виробництві гнутих профілів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Чухліб, Віталій Леонідович; Губський, Сергій Олександрович; Окунь, Антон ОлександровичУ статті розглядаються формалізовані підходи до визначення числа технологічних переходів при виробництві гнутих профілів. Аналізуються фактори, що впливають на кількість переходів при розробці схеми профілювання, вказано на неоднозначність, наприклад, фактору товщина металу. Дані фактори розділено на підгрупи: геометрія, матеріал, інші операції на лінії, характеристика стана. Розглядаються критерії вибору кута підгинання за технологічний перехід профілювання. Проаналізовано вісім різних методів визначення числа переходів профілювання. Узагальнюється інформація, виділяються критерії порівняння, що дозволяє виділити найбільш оптимальні формалізовані підходи до визначення числа технологічних переходів при профілюванні, що базуються на емпіричних підходах. Вказується на необхідність застосування автоматизації даних розрахунків та застосування набутого емпіричного досвіду в машинному навчанні.Документ Кабельний кран(ДП "Український інститут промислової власності", 2014) Григоров, Отто Володимирович; Окунь, Антон Олександрович; Губський, Сергій Олександрович; Стрижак, Всеволод Вікторович; Лось, Євген ОлександровичВинахід належить до підйомно-транспортної техніки, яка застосовується у будівництві та промисловості та займає важливе місце серед машин, призначених для обслуговування складних виробничих і будівельних комплексів, відкритих гірських видобувань та великих складів, як основний підйомно-транспортний засіб. Кабельний кран складається з двох опор, між якими натягнуто несучий канат для переміщення кранового візка із захватним органом, електродвигунів та редукторів, встановлених на опорах. Кожна опора оснащена ходовим гвинтом, який має можливість приведення у обертальний рух за допомогою електродвигуна та редуктора, напрямною та повзуном, що встановлений з можливістю переміщення в напрямній та взаємодії з гвинтом, при цьому до повзунів опор за допомогою муфт закріплено кінці несучого каната для переміщення кранового візка під дією власної ваги за рахунок розміщення повзунів в опорах на різній висоті. Технічний результат полягає у зменшенні енерго- та ресурсовитрат, а також зниженні собівартості крана за рахунок усунення механізму пересування візка (не використовується тяговий канат), усунення підтримок та механізму підіймання вантажу. Переміщення вантажу здійснюється за рахунок сили тяжіння вантажу.Документ Кабельний кран(ДП "Український інститут промислової власності", 2013) Григоров, Отто Володимирович; Окунь, Антон Олександрович; Губський, Сергій Олександрович; Стрижак, Всеволод Вікторович; Лось, Євген ОлександровичКабельний кран складається з опор, несучого канату, кранового візка із захватним органом, електродвигунів та редукторів, встановлених на опорах. Опори мають ходові гвинти та напрямні.Документ Інерційний пристрій для визначення кінематичних параметрів мостового крана(ДП "Український інститут промислової власності", 2013) Григоров, Отто Володимирович; Стрижак, Всеволод Вікторович; Окунь, Антон Олександрович; Зайцев, Юрій Іванович; Цебренко, Максим В'ячеславовичІнерційний пристрій для визначення кінематичних параметрів мостового крана, що містить герконові реле крайнього лівого, крайнього правого і середнього положення візка крана, закріплені на головній балці крана, і магніт, який встановлений на візку крана, а герконові реле підключені до блока точних координат візка крана, який приєднаний до реверсивного лічильника положення візка крана та компаратора, крім того додатково обладнаний герконовими реле крайнього лівого, крайнього правого і середнього положення моста крана, закріпленими на трасі крана, і магнітом, який встановлений на кінцевій балці крана, а герконові реле підключені до блока точних координат моста крана, підключеного до реверсивного лічильника положення моста крана та компаратора, також обладнаний датчиком руху візка, який складається з двох акселерометрів, кожен з яких підключений до фільтрів високої частоти, виходи яких поєднані з дисплеєм та двома електронними інтеграторами, на входи яких підключений таймер, при цьому вихід першого електронного інтегратора підключений до двох реверсивних лічильників, входи яких підключені до зовнішньої системи керування краном, а виходи реверсивних лічильників підключені до дисплея і входу другого електронного інтегратора, який своїм виходом підключений до двох реверсивних лічильників положення візка та моста крана, виходи яких приєднані до дисплея та компаратора, причому вихід компаратора підключений до цих же реверсивних лічильників положення візка та моста крана, крім того виходи блоків точних координат візка та моста крана підключені до відповідних реверсивних лічильників положення візка та моста крана та компаратора, а на їх входи підключені герконові реле крайнього лівого, крайнього правого і середнього положення візка крана та герконові реле крайнього лівого, крайнього правого і середнього положення моста крана.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »