Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
22 результатів
Результати пошуку
Документ Методичні вказівки до виконання курсової роботи з дисципліни "Безпека в надзвичайних ситуаціях"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Вамболь, Сергій Олександрович; Мезенцева, Ірина Олександрівна; Вамболь, Віола Владиславівна; Кузьменко, Олена ОлексіївнаНавчальна дисципліна “Безпека в надзвичайних ситуаціях” забезпечує формування таких компетентностей: вирішення складних проблем інноваційного характеру й приймання продуктивних рішень у разі дії небезпеки різного генезису. Предметом вивчення навчальної дисципліни є інженерно-технічні, законодавчі, нормативно-правові, соціально-економічні та санітарно-гігієнічні основи, необхідні для виконання майбутніми фахівцями професійних обов’язків у напряму забезпечення заходів, спрямованих на адекватні дії у разі техногенної та природної небезпеки, проведення оцінки рівнів ризику, завчасне реагування на загрозу виникнення надзвичайної ситуації на основі даних моніторингу, експертизи, досліджень та прогнозів щодо можливого перебігу подій з метою недопущення їх переростання у надзвичайну ситуацію або пом’якшення її можливих наслідків з урахуванням особливостей майбутньої професії.Документ Методичні вказівки до виконання самостійної роботи по дисципліні "Безпека виробничих процесів і устаткування. Вимоги безпеки до технологічних процесів машинобудівних підприємств". Частина 2(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мезенцева, Ірина Олександрівна; Вамболь, Сергій Олександрович; Кузьменко, Олена ОлексіївнаМетодичні вказівки створені для можливості ознайомлення студентів із обов’язковим освітнім компонентом, який викладається у 7-му семестрі у рамках підготовки першого (бакалаврського) кваліфікаційного рівня зі спеціальності 263 «Цивільна безпека», освітньо-професійна програма «Охорона праці». Це необхідно для того, щоб студент самостійно міг оволодіти питаннями дисципліни, які не розглядаються у рамках аудиторних занять. У методичних вказівках надані мета, об’єкт, предмет, задачі курсу, компетенції та результати навчання, які студент отримає в результаті вивчення даного курсу. Безпека виробничих процесів та устаткування обумовлює рівень професійних захворювань та виробничого травматизму в галузі машинобудування. На підприємствах машинобудівного профілю використовуються різні види технологічного обладнання, яке застосовується у певних технологічних процесах. Повністю безпечних виробництв не існує, тому важливо надати студентам теоретичні знання та практичні навички щодо питань безпеки виробничого обладнання та технологічних процесів у галузі машинобудування.Документ Методичні вказівки до виконання самостійної роботи по дисципліні "Безпека виробничих процесів і устаткування. Організаційні та технічні заходи безпеки трудового процесу". Частина 1(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мезенцева, Ірина Олександрівна; Вамболь, Сергій ОлександровичМетодичні вказівки створені для можливості ознайомлення студентів із обов’язковим освітнім компонентом, який викладається у 6-му семестрі у рамках підготовки першого (бакалаврського) кваліфікаційного рівня зі спеціальності 263 «Цивільна безпека», освітньо-професійної програми «Охорона праці». Це необхідно для того, щоб студент самостійно міг оволодіти питаннями дисципліни, які не розглядаються у рамках аудиторних занять. У методичних вказівках надані мета, об’єкт, предмет, задачі курсу, компетентності та результати навчання, які студент отримає в результаті вивчення даного компоненту. Безпека виробничих процесів та устаткування обумовлює рівень професійних захворювань та виробничого травматизму в галузі машинобудування. На підприємствах машинобудівного профілю використовуються різні види технологічного обладнання, яке застосовується у певних технологічних процесах. Повністю безпечних виробництв не існує, тому важливо надати студентам теоретичні знання та практичні навички щодо питань безпеки виробничого обладнання та технологічних процесів у галузі машинобудування.Документ Зниження виробничого травматизму як шлях вирішення проблеми дефіциту кадрів і зменшення ризиків в енергетиці(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кузьменко, Олена Олексіївна; Мезенцева, Ірина Олександрівна; Вамболь, Сергій Олександрович; Мезенцев, Сергій МиколайовичЕнергетична безпека ‒ пріоритетний напрям розвитку економіки і вагома складова національної безпеки держави. Серед внутрішніх загроз енергетичній безпеці фахівці вказують на вади ринку, деградацію техніки і відсталість технологій, недосконалість управління, кадрові проблеми та інше. Однією з причин виникнення дефіциту кваліфікованого персоналу є виробничий травматизм. В роботі проведено порівняльний аналіз даних за період з 2015 по 2023 рік щодо рівня виробничого травматизму в різних галузях економіки і причин нещасних випадків. Встановлено факт різкого зростання загальної кількості страхових нещасних випадків у 2021–2022 роках тільки в двох галузях ‒ сфері охорони здоров’я і сфері постачання електроенергії і газу. В інших галузях економіки число випадків виробничого травматизму у порівнянні з 2015 роком зменшилося. Найбільша кількість нещасних випадків зі смертельними наслідками в енергетичній галузі припадає на ураження електричним струмом персоналу під час технічного обслуговування та ремонту електроустановок. Як показали проведені дослідження, в останні роки суттєво зросла кількість нещасних випадків не тільки з техногенних причин, що пояснювалося пандемією корона вірусної інфекції, але й з організаційних. Серед організаційних причин на перших місцях стоять порушення трудової дисципліни ‒ невиконання вимог інструкцій з охорони праці, невиконання посадових обов’язків, порушення технологічного процесу. Тому розробка пропозицій з удосконалення системи управління охороною праці і трудових взаємовідносин в енергетичній галузі є актуальною задачею. Запропоновані заходи щодо зниження рівня травматизму з організаційних причин в стресових умовах масових невиходів персоналу на роботу внаслідок хвороби чи в період воєнних дій.Документ Priority direction of education of foreign students studying in the specialty "Civil security"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024-05-22) Vambol, S. O.; Yevtushenko, N. S.; Liu, YujunThe development of international cooperation with foreign educational institutions and organizations in the field of science and education is one of the priority areas of work of the National Technical University of NTU "KhPI". The Department Occupational and Environmental Safety of the National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute" trains foreign students in the preparation of bachelor's and master's degrees in the specialty 263 – "Civil Safety" from the educational program – Occupational Safety. Foreigners from different countries (China, Congo, Israel, Turkmenistan, Azerbaijan) studied and are studying at the department. Education of foreign citizens is also carried out in English. The study program meets modern international standards of higher education.Документ Methodical instructions for independent work "Assessment of the situation in case of destruction of buildings and structures. Part 2"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Vambol, S. O.; Mezentseva, I. O.; Ilyinska, O. I.; Yevtushenko, N. S.These methodological instructions are intended for the independent work of students studying the discipline "Technological and ecological safety in the conditions of industrial and economic activity" in order to clarify the methodology for calculating the assessment of the situation in case of destruction of buildings and structures. According to the study and work plans of the specialty 263, the educational program of the II (master's) level of higher education "Occupational safety", as part of the study of the mandatory professional discipline "Technogenetic-ecological safety in the conditions of industrial and economic activity", students are expected to independently perform the calculation task. Methodical instructions contain practical tasks that will help students to master the modern problems of emergency situations. Independent work of students of higher education is a form of organization of the educational process, which ensures their mastery of educational material in the time free from compulsory educational classes. The existence of this form of organization of the educational process in institutions of higher education is provided for by the Law of Ukraine "On Higher Education" (Article 50). The content of the independent work of a student of higher education in the academic discipline "Technogenetic-ecological safety in the conditions of industrial and economic activity" is determined by its program, these methodical instructions for independent work, tasks and instructions of the teacher.Документ Methodical instructions for independent work "Assessment of the situation in the event of an accident on water objects. Part 1"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Vambol, S. O.; Mezentseva, I. O.; Ilyinska, O. I.; Yevtushenko, N. S.These methodological instructions are intended for the independent work of students studying the discipline "Technological and ecological safety in the conditions of industrial and economic activity" in order to clarify the methodology for calculating the assessment of the situation in the event of an accident on water bodies. According to the study and work plans of the specialty 263, the educational program of the II (master's) level of higher education "Occupational safety", as part of the study of the mandatory professional discipline "Technogenetic-ecological safety in the conditions of industrial and economic activity", students are expected to independently perform the calculation task. Methodical instructions contain practical tasks that will help students to master the modern problems of emergency situations. Independent work of students of higher education is a form of organization of the educational process, which ensures their mastery of educational material in the time free from compulsory educational classes. The existence of this form of organization of the educational process in institutions of higher education is provided for by the Law of Ukraine "On Higher Education" (Article 50). The content of the independent work of a student of higher education in the academic discipline "Technogenetic-ecological safety in the conditions of industrial and economic activity" is determined by its program, these methodical instructions for independent work, tasks and instructions of the teacher.Документ Methodical instructions for independent work "Calculations of dangerous zones, protective fences and safety devices"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Mezentseva, I. O.; Vambol, S. O.; Yevtushenko, S. O.; Ilyinska, O. I.Each dangerous production factor has two main characteristics - the zone of action, which is called dangerous, and the time of action. A dangerous zone is a space in which a dangerous and (or) harmful production factor is likely to affect an employee. During work at height, the area located below the work platform is considered a dangerous zone; during the operation of lifting machines (electric hoist, crane beam), the dangerous zone is determined by the distance of the possible departure of the load in the event of a break in one of the slings. Permanent danger zones exist or arise in chain, belt or gear transmissions, when processing parts on lathes, circular saws and sharpening machines, near cutting tools, working bodies of many machines, near presses, pneumatic and hydraulic hammers, stamping machines, under machines and platforms , lifted using a hydraulic or other lifting system. The dimensions of the dangerous zone in space can be constant (the zone between the rollers, the belt and the pulley) and variable (the cutting zone when changing the mode and nature of processing, changing the cutting tool, etc.). The presence of a dangerous zone can be caused by the danger of electric shock, as well as the impact of thermal, electromagnetic and ionizing radiation, noise, vibration, ultrasound, harmful vapors and gases, dust, the possibility of injury by flying particles of the material, tool, the flight of the processed part, etc. 5 When designing and operating technological equipment, it is necessary to provide for the use of devices that either exclude the possibility of human contact with the dangerous zone, or reduce this danger.Документ Методичні вказівки до практичного заняття "Кодування нормативно-правових документів з охорони праці"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кузьменко, Олена Олексіївна; Мезенцева, Ірина Олександрівна; Вамболь, Сергій ОлександровичМета роботи − ознайомитися з системами кодування нормативно-правової документації в сфері охорони праці.Документ Методичні вказівки до практичного заняття "Ідентифікація шкідливих і небезпечних факторів на робочих місцях машинобудівного підприємства"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кузьменко, Олена Олексіївна; Мезенцева, Ірина Олександрівна; Вамболь, Сергій ОлександровичМета роботи: навчитися ідентифікувати (визначати) шкідливі та небезпечні фактори виробничого середовища для різних робочих місць машинобудівних підприємств і класифікувати їх за природою дії.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »