Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 17
  • Ескіз
    Документ
    Способи творення термінів нанотехнологій
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Кримець, Оксана Михайлівна
    У статті розглядаються шляхи виникнення спеціальних назв нанотехнологій – запозичення та морфологічне термінотворення. Досліджено способи термінологічних запозичень – транслітерація, калькування, транслітерація + калькування, а також морфологічний спосіб утворення спеціальних назв нанотехнологій – афіксація, що відбувається шляхом приєднання префіксів та суфіксів латинської, давньогрецької та української мови. Встановлені найпоширеніші значення префіксів та суфіксів, які застосовуються для творення термінів досліджуваної галузі.
  • Ескіз
    Публікація
    The Nobel Prize in Literature: An Analysis of Success Stories and Development of Possible Recommendations
    (2024) Homon, Andrii; Cherniavska, Svitlana; Pysarska, Nataliia; Krymets, Oksana; Zaveriushchenko, Mykola
    The relevance of the research is determined by the interest of a wide readership in the criteria for selecting nominees and the choice of laureates of the Nobel Prize in Literature in the world, as well as the main factors that help to win. The purpose of this article is to study the creativity of writers and poets who received the award over the past three years from the viewpoint of national identity, language and its linguistic status, translation aspect, reception of creativity and influence on the world community, and readiness to solve global issues of humanity through their manifestation in texts. The methodological basis of the article is a theoretical and comparative approach to the linguistic analysis of the literary heritage of one author or another. This article points out the main issues that exist in the international community in determining the nominees and laureates of the Nobel Prize; it characterizes how national identity, the use of national language resources, and the presence or absence of translations of literary works influence the choice of the winner; it also considers how political and global processes can affect the selection of candidates, as well as how the main recommendations were formulated.
  • Ескіз
    Публікація
    Project-oriented teaching during learning ukrainian as a foreign languages: development of students' communication skills
    (Universidad de Carabobo, 2024) Bidenko, Larysa; Diachuk, Liudmyla; Ghahrodi, Halyna Lotfi; Krymets, Oksana; Cherniavska, Svitlana
    Perception of professional information is possible due to orientation to different sources that are related to foreign language learning. The study aims to determine the peculiarities of the development of communication skills of students through the use of project-oriented teaching of Ukrainian as a foreign language. Ensuring the development of the set purpose was possible due to the use of the methods of analysis, observation and estimated efficiency coefficient, effect level coefficient, Student’s coefficient. Project-oriented approaches to education, oriented to the development of communication skills were developed during the study. They were based on dubbing the disciplines in two languages, formation of theoretical language knowledge, and development of dialogue communication and writing skills. The most positive role of the selected project-oriented teaching was found using SWOT analysis. The practical significance of the work provides for the possibility of the use of developed approaches to studying Ukrainian as a foreign language for the possibility of obtaining communication skills. The perspective of the study will be oriented towards a comparison of the influence of project-oriented studying of students of different ages with consideration of their possibilities at the beginning.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки з курсу "Українська мова (професійного спрямування)"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мірошниченко, Денис Вікторович; Кримець, Оксана Михайлівна; Лухіна, Марина Юріївна
    Самостійна робота студента є основним засобом оволодіння навчальним матеріалом у час, вільний від обов’язкових навчальних занять. Навчальний час, відведений для самостійної роботи студента, регламентується робочим навчальним планом і становить не менше 1/3 та не більше 2/3 загального обсягу навчального часу студента, відведеного для вивчення дисципліни. Така робота спрямована на самостійне вивчення студентами окремих теоретичних положень навчальної дисципліни, формування в них умінь і навичок щодо практичного застосування теоретичних знань курсу й досконалого володіння українською літературною мовою у фаховій сфері. Зміст самостійної роботи студента з курсу «Українська мова» визначено робочою навчальною програмою дисципліни навчально-методичними матеріалами та завданнями.
  • Ескіз
    Документ
    Структура терміносполук у сфері нанотехнологій
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Кримець, Оксана Михайлівна
    У статті досліджено структуру спеціальних назв сфери нанотехнологій, що виникли в результаті аналітичного способу термінотворення. Розглянуто моделі дво-, три- та багатокомпонентних терміносполук, у яких поєднані слова різної частиномовної приналежності. Виявлено й схарактеризовано типи терміносполук, що мають найбільшу частотність та репрезентують різноманітні способи поєднання елементів. Установлено, що три- та багатокомпонентні терміносполуки є результатом ускладнення атрибутивних або іменникових словосполучень прикметниками, що звужують їхні значення.
  • Ескіз
    Документ
    Системна організація термінів на прикладі спеціальних назв нанотехнологій
    (Соціально-гуманітарна науково-творча майстерня "Новий курс", 2023) Кримець, Оксана Михайлівна; Лухіна, Марина Юріївна
    У статті схарактеризовано системність як одну з найважливіших ознак термінології, що виявляється як в плані словесного вираження, так і в плані поняттєвого наповнення спеціальних одиниць мови. На прикладі спеціальних назв нанотехнологій виявлено типи термінів за сферами поширення та продемонстровано їх зв'язок з термінами інших наукових та технічних галузей знань.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні рекомендації до самостійної роботи з курсу "Українська мова"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Кримець, Оксана Михайлівна; Лухіна, Марина Юріївна; Гомон, Андрій Михайлович
    Самостійна робота студента є основним засобом оволодіння навчальним матеріалом у час, вільний від обов’язкових навчальних занять. Навчальний час, відведений для самостійної роботи студента, регламентується робочим навчальним планом і становить не менше 1/3 та не більше 2/3 загального обсягу навчального часу студента, відведеного для вивчення дисципліни. Така робота спрямована на самостійне вивчення студентами окремих теоретичних положень навчальної дисципліни, формування в них умінь і навичок щодо практичного застосування теоретичних знань курсу й досконалого володіння українською літературною мовою у фаховій сфері.
  • Ескіз
    Публікація
    Українська мова як іноземна: початковий рівень
    (2022) Сабадир, Галина Іванівна; Чернявська, Світлана Миколаївна; Кримець, Оксана Михайлівна; Лухіна, Марина Юріївна; Дяченко, Олена Валеріївна
    У навчальному посібнику подано матеріал у форматі десяти уроків, кожен з яких містить граматичний, лексичний матеріал, передбачає роботу з текстами. До кожного уроку надано англо-український словник лексики. Посібник містить також тексти для самостійної роботи, довідник комунікативних висловів та граматику для повторення. У кінці розміщено короткий лінгвістичний словник. Для студентів вищих навчальних закладів, які вивчають дисципліну «Українська мова як іноземна».
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки з курсу "Українська мова (професійного спрямування)"
    (2022) Чернявська, Світлана Миколаївна; Кримець, Оксана Михайлівна; Немерцова, Олена Євгенівна ; Дяченко, Олена Валеріївна; Близнюк, Ольга Миколаївна; Масалітіна, Наталія Юріївна
    Важливе місце в підготовці спеціалістів у галузі біотехнології та біоінженерії посідає вивчення біологічної хімії. Це визначається бурхливим розвитком галузі в останні десятиріччя, що обумовлений революційними досягненнями саме в галузі біохімії, молекулярної біології, а також біотехнології. На їх основі почали інтенсивно розроблятися та впроваджуватися в промислове виробництво методи генетичної інженерії, що відкривають нові широкі горизонти у виробництві лікарських препаратів та продуктів харчування. Методичні вказівки включають теоретичні матеріали для підготовки студентів до практичних занять, алгоритм виконання лабораторної роботи, контрольні запитання, короткі методичні вказівки до роботи студентів на занятті, довідкову інформацію. Методичні вказівки укладені відповідно до програми з біохімії, екобіотехнології та відповідає вимогам державних стандартів вищої освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Шляхи формування термінології нанотехнологій
    (ФОП Андреєв К. В., 2022) Кримець, Оксана Михайлівна
    У роботі досліджено системну організацію термінології нанотехнологій та шляхи творення термінів. Установлено, що термінологія нанотехнологій є складною сукупністю термінів, має певні ієрархічні рівні, репрезентовані відповідними одиницями. Розглянуто спеціальні назви, залучені з інших наукових та технічних галузей, що у сфері нанотехнологій або не змінили свого значення, або в результаті лексико-семантичних перетворень звузили його чи отримали нове термінологічне значення. Визначено нанотехнологічні терміни, утворені морфологічним (за допомогою афіксів, шляхом осново- та словоскладання) та синтаксичним способами.