Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Віртуальний лабораторний практикум з теорії електричних кіл
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Гетьман, Андрій Володимирович; Костюков, Іван Олександрович; Кубрик, Борис Іванович; Борисенко, Анатолій Миколайович; Литвиненко, Світлана Анатоліївна
    Посібник містить основну інформацію, необхідну для роботи в середовищі моделювання Multisim, необхідний теоретичний матеріал та інструкції щодо виконання 15 лабораторних робіт дисциплін "Теоретичні основи електротехніки", "Теорія електричних і магнітних кіл", "Теорія електричних та електронних кіл", "Теорія електричних кіл", "Теорія електромагнітних кіл", "Основи електротехніки та електроніки", "Електротехніка". Для студентів електротехнічних та комп'ютерних спеціальностей.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз перехідних процесів в лінійних електричних колах
    (2023) Кубрик, Борис Іванович; Гетьман, Андрій Володимирович; Борисенко, Анатолій Миколайович; Литвиненко, Світлана Анатоліївна
    Посібник містить теоретичні матеріали з теми «Аналіз перехідних процесів в лінійних колах» дисциплін «Теоретичні основи електротехніки», «Теорія електричних і магнітних кіл», «Теорія електричних кіл», «Теорія електромагнітних кіл», «Основи електротехніки та електроніки». Викладені основні принципи класичного, часового, операторного та спектрального методів аналізу і наведені приклади їх практичного використання для кіл першого і другого порядку за постійного, синусоїдального та імпульсного впливу. Для студентів електротехнічних та комп’ютерних спеціальностей.
  • Ескіз
    Документ
    Аналізування частотних характеристик системи керування процесами подачі палива у циліндри силового агрегату
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Борисенко, Анатолій Миколайович; Єнікєєв, Олександр Фанилович; Захаренков, Дмитро Юрійович; Зиков, Ігор Семенович
    Запропоновано ідею моніторингу ідентичності циліндрових потужностей двигуна внутрішнього згоряння в умовах неповної інформації та на її основі побудовано комп’ютерну систему. Як вхідну інформацію використано сигнал миттєвої швидкості обертання колінчастого вала силового агрегату. При розробці архітектури апаратних засобів використано форсунки з п’єзоелектричними виконавчими механізмами, принцип безпосереднього цифрового керування, а також принцип керування зі зворотним зв’язком за станом флуктуацій швидкості обертання колінчастого вала. Як математичний апарат при аналізі структурної схеми комп’ютерної системи програмного керування процесами подачі палива та повітря у циліндри силового агрегату використано перетворення Лапласа. Побудовано математичні моделі компонентів апаратних засобів керування процесами подачі палив-повітряної суміші та у результаті аналізу структурної схеми комп’ютерної системи отримано передавальну функцію. Із використанням можливостей програмного середовища Matlab отримано перехідну та імпульсну перехідну характеристики системи, побудовано годограф Найквіста та встановлено логарифмічні амплітудно-частотні характеристики апаратних засобів. Встановлено, що частотні характеристики математичної моделі комп’ютерної системи мають необхідні динамічні характеристики. Методом розкладання на прості дроби отримано вираз дискретної передавальної функції, коефіцієнти статечних поліномів якої встановлено за допомогою методу визначників та обчислювальних можливостей програмного середовища Mathcad. На основі дискретної передавальної функції побудовано схему комп’ютерного моделювання процесу обробляння апаратними засобами сигналу миттєвої швидкості обертання колінчастого вала. Комп’ютерним моделюванням отримано вихідний сигнал, у результаті аналізу якого встановлено швидкодію апаратних засобів обробляння вхідної інформації.
  • Ескіз
    Документ
    Исследование способов коррекции скоростных характеристик топливных насосов за счет дросселирования на всасывании
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Борисенко, Анатолий Николаевич; Сергиенко, Николай Егорович; Агапов, Олег Николаевич; Медведев, Николай Григорьевич
    Проанализирована возможность применения систем топливоподачи с дросселированием на всасывании. Показана возможность за счет выбора конструктивно-регулировочных параметров влиять, в достаточно широких пределах, на вид скоростных характеристик. Преимущества систем с дросселированием на всасывании проявляются в полной мере, если осуществлять дросселирование не изменением давления подкачки топлива, а изменением времени-сечения всасывающих органов, поэтому при выборе конструкции регулирующего органа необходимо обеспечить следующие условия: максимальной проходной площади должен соответствовать возможно больший ход рейки, а минимальная проходная площадь по своим размерам (ширина и высота) должна лежать вне зоны неустойчивого течения через нее топлива. Предложенная конструкция топливного насоса отличается от обычных наличием на плунжере дозирующей щели и соответствующей канавки во втулке насоса. Поворот плунжера рейкой вызывает увеличение или уменьшение длины щели, выходящей в канавку, и тем самым меняется проходная площадь, степень наполнения надплунжерного пространства топливом, а следовательно, и цикловая подача. Скоростные характеристики опытного топливного насоса, снятые по всему ходу рейки, показывают их существенные улучшения. Это позволяет сравнительно просто обеспечить скоростную характеристику, соответствующую внешней характеристике дизеля с повышенным запасом по крутящему моменту. Результаты экспериментов (прямолинейность регулировочных характеристики, достаточно большой ход рейки) подтвердили потенциальные возможности рассматриваемого насоса в обеспечении требуемой неравномерности топливоподачи при использовании его на многоцилиндровых дизелях. Результаты обработки эксперимента, проведенного во всем рабочем диапазоне оборотов и нагрузок, показали, что колебание максимального давления топлива от цикла к циклу не превышает 1 МПа.