Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання індивідуальних завдань з дисципліни "Основи проєктування систем автоматизації"
    (2023) Дзевочко, Олександр Михайлович; Подустов, Михайло Олексійович; Бабіченко, Анатолій Костянтинович; Дзевочко, Альона Ігорівна
    Проєктування систем автоматизації, що складаються із взаємозалежних різних елементів, являє собою досить складне інженерне завдання з можливістю розв’язання поставленого завдання різними методами. Вибір оптимального методу розв’язання поставленого завдання залежить від вимог, висунутих замовником, можливостей проєктувальника, елементної бази й складності проєктованої системи. Тому детальний план проєктування автоматизованої системи не може мати універсальний характер. У кожному конкретному випадку доводиться вирішувати зовсім конкретні завдання. Проте можливо визначити загальний порядок проєктування для того, щоб проєктувальник автоматизованої системи сам міг конкретизувати деякі етапи роботи виходячи з конкретних умов, заданих йому в технічному завданні. Методичні вказівки ставлять за мету підвищити якість виконання та рівень знань і самостійності у вирішенні технічних завдань студентів денної та заочної форми навчання за спеціальністю 174 – “ Автоматизація, комп’ютерно- інтегровані технології та робототехніка ”. Основним завданням даних робіт є закріпленням знань студентів по даній дисципліні й розвиток у них навичок проєктування систем автоматизації, самостійності в роботі з технічною літературою й даними Інтернету а також державними й галузевими стандартами, каталогами заводів-виготовлювачів, довідковою літературою, базами даних сайтів заводів-виготовлювачів і фірм постачальників. В методичних вказівках наведено порядок виконання розрахунково-графічних робіт з дисципліни “Основи проєктування систем автоматизації”. Розглянута послідовність складання пояснювальних записок та графічного матеріалу до РГР з прикладами та поясненнями.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки для проведення лабораторних занять з курсу "Комп'ютерні мережі". Частина 2
    (ТОВ "Видавництво "Підручник НТУ "ХПІ", 2015) Подустов, Михайло Олексійович; Лисаченко, Ігор Григорович; Лобойко, Вячеслав Олексійович; Шутинський, Олексій Григорович
    Ці методичні вказівки розроблені для проведення лабораторного практикуму зі студентами денної та заочної форм навчання за напрямом «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» з дисципліни «Комп’ютерні мережі». Видання є продовженням першої частини методичних вказівок до лабораторного практикуму, в якому вивчались основи побудови та використання послідовних інтерфейсів. Методичні вказівки містять необхідні теоретичні відомості для ознайомлення зі стандартами на інтерфейс Ethernet, який є апаратною основою побудови комп’ютеризованих систем управління технологічними процесами. Під час виконання лабораторного практикуму студенти вивчають основи використання протоколу TCP/IP в мережі Ethernet. Також у лабораторному практикумі розглянуті протокол HTTP та основні принципи реалізації WEB-технологій в контролерах, які все частіше використовують для дистанційного моніторингу і диспетчеризації автономних технологічних об’єктів. Виконання лабораторного практикуму дозволяє студентам більш ефективно засвоїти в подальшому теорію і практику застосування промислових мереж та програмних засобів доступу до даних в ПЛК. Як апаратне забезпечення в лабораторному практикумі використані програмовані логічні контролери (ПЛК) виробництва компанії «ВО ОВЕН» (Україна) та FESTO (Німеччина), а також мережне обладнання для створення локальної мережі. Програмне забезпечення для виконання лабораторного практикуму потрібно для розроблення прикладного програмного забезпечення. Це середовище CoDeSys V2.3 для програмування контролерів ПЛК150 ОВЕН і SoftPLC PLCWinNT та середовище FST 4.10 – для програмування контролерів FC34 FESTO.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки для проведення лабораторних занять з курсу "Комп'ютерні мережі". Частина 1
    (ТОВ "Видавництво "Підручник НТУ "ХПІ", 2015) Подустов, Михайло Олексійович; Лисаченко, Ігор Григорович; Лобойко, Вячеслав Олексійович; Шутинський, Олексій Григорович
    Ці методичні вказівки розроблені для проведення лабораторного практикуму зі студентами денної та заочної форм навчання за напрямом «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» з дисципліни «Комп’ютерні мережі». Методичні вказівки вміщують необхідні теоретичні відомості для ознайомлення зі стандартами на послідовні інтерфейси RS 232 та RS-485, які є апаратною основою побудови комп’ютеризованих систем управління технологічними процесами. Також у лабораторному практикумі розглянуто основні принципи використання AT-команд для управління модемами (GSM-модемами), які все частіше використовують для дистанційного управління автономними технологічними об’єктами. Виконання лабораторного практикуму дозволяє студентам більш ефективно засвоїти в подальшому теорію та практику застосування промислових мереж. Як апаратне забезпечення в лабораторному практикумі використані звичайні персональні комп’ютери (ПК), програмовані логічні контролери (ПЛК) виробництва компанії «ВО ОВЕН» (Україна) 100-ї серії, GSM-модеми TC-35 UART/RS-232 виробництва компанії Siemens AG (Німеччина) та обладнання для з’єднання пристроїв: кабелі та конвертери інтерфейсів. Програмне забезпечення для виконання лабораторного практикуму потрібно для прослуховування СОМ-портів ПК та для створення проектів з управляючими програмами. Це відповідно утиліта HyperTerminal, яка входить до складу операційних систем Windows від Microsoft Corp., прикладна програма COM Port Toolkit для прослуховування інтерфейсів ПК та середовище CoDeSys V2.3 для програмування ПЛК.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання курсового проекту з дисципліни "Проектування, монтаж і експлуатація систем автоматизації"
    (2020) Подустов, Михайло Олексійович; Дзевочко, Олександр Михайлович; Mourad, Aouati; Ворожбіян, Роман Михайлович; Кравченко, Яна Олегівна
    В умовах науково-технічного прогресу ставляться високі вимоги до освітньої та професійної підготовки студентів. Курсовий проект з дисципліни "Проектування, монтаж і експлуатація систем автоматизації", що викладається студентам, які навчаються за освітньо-професійною програмою другого (магістерського) рівня вищої освіти з галузі знань 15 "Автоматизація та приладобудування" зі спеціальності 151 "Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології", сприяє прояву творчих здібностей, розвиненню самостійного прийняття рішень у вирішенні та впровадженні технічних задач галузі. Подані методичні вказівки можуть бути використані студентами та викладачами під час виконання дипломних робіт магістрів, викладачами під час навчального процесу на практичних заняттях, а також консультантами та рецензентами. Методичні вказівки укладені на підставі діючих ДСТУ, ГОСТів та СТВУЗ-ХПІ і керівних матеріалів з урахуванням досвіду курсового проектування на кафедрі "Автоматизації технологічних систем та екологічного моніторингу" допоможуть студентам технічно грамотно виконати даний курсовий проект, що складається із звіту та графічного матеріалу.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійного (дистанційного) засвоєння навчальної дисципліни "Програмне забезпечення промислових контролерів"
    (2021) Лисаченко, Ігор Григорович; Подустов, Михайло Олексійович; Бабіченко, Анатолій Костянтинович; Дзевочко, Альона Ігорівна
    Методичні вказівки розроблені як допомога до самостійного (дистанційного) вивчення навчальної дисципліни "Програмне забезпечення промислових контролерів" студентами денної та заочної (дистанційної) форм навчання за спеціальністю 151 – "Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології". В методичних вказівках наведені вимоги стандарту вищої освіти першого рівня підготовки (бакалавра) за вказаною спеціальністю. Вказівки містять необхідні відомості про порядок вивчення навчальної дисципліни, вимоги до знань та вмінь студентів, розподіл навчального часу, форму, види та порядок проведення занять, змістовні модулі, перелік питань та практичних завдань до модулів та іспиту, варіанти індивідуальних завдань та перелік питань для самостійного контролю. Зважаючи на мету видання, методичні вказівки не містять теоретичних відомостей, тобто, вони лише вказують студенту про порядок засвоєння дисципліни. Отже, здобувачу вищої освіти необхідно використовувати додаткові інформаційні матеріали та інші друковані видання, тобто, курс лекцій, методичні вказівки до виконання лабораторних робіт та індивідуального домашнього завдання. Посилання на джерела інформації наведені у списку літератури.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійного (дистанційного) засвоєння навчальної дисципліни "Програмне забезпечення АСУ та КІСУ" (комп’ютерно-інтегровані технології у виробництві та SCADA-системи)
    (2021) Лисаченко, Ігор Григорович; Подустов, Михайло Олексійович; Бабіченко, Анатолій Костянтинович; Дзевочко, Альона Ігорівна
    Методичні вказівки розроблені як допомога до самостійного засвоєння навчальної дисципліни "Програмне забезпечення АСУ та КІСУ" студентами денної та заочної (дистанційної) форм навчання за освітньою програмою 15 – "Автоматизація та приладобудування" та за спеціальністю 151 – "Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології". В методичних вказівках наведені вимоги стандарту вищої освіти другого рівня підготовки (магістра) за вказаною спеціальністю. Вони містять відомості про порядок вивчення дисципліни, вимоги до знань та вмінь студентів, розподіл навчального часу, форми та порядок проведення занять, змістовні модулі, перелік питань та практичних завдань до модулів та іспиту, варіанти індивідуальних завдань та перелік питань для самостійного контролю. Зважаючи на мету видання, методичні вказівки не містять теоретичних відомостей, тобто вони лише вказують студенту про порядок засвоєння дисципліни. Отже, при цьому необхідне використання додаткових матеріалів, тобто курсу лекцій, методичних вказівок до виконання лабораторних робіт та домашнього завдання. Посилання на джерела інформації наведені у списку літератури.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійного (дистанційного) засвоєння навчальної дисципліни "Розподілені системи управління"
    (2021) Лисаченко, Ігор Григорович; Подустов, Михайло Олексійович; Бабіченко, Анатолій Костянтинович; Дзевочко, Альона Ігорівна
    Методичні вказівки розроблені як допомога до самостійного засвоєння навчальної дисципліни "Розподілені системи управління" студентами денної та заочної (дистанційної) форм навчання за освітньою програмою 15 – "Автоматизація та приладобудування" та за спеціальністю 151 – "Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології". В методичних вказівках наведені вимоги стандарту вищої освіти другого рівня підготовки (магістра) за вказаною спеціальністю. Вони містять необхідні відомості про порядок вивчення навчальної дисципліни, вимоги до знань та вмінь студентів, розподіл навчального часу, форму, види та порядок проведення занять, змістовні модулі, перелік питань та практичних завдань до модулів та іспиту, варіанти індивідуальних завдань та перелік питань для самостійного контролю. Зважаючи на мету видання, методичні вказівки не містять теоретичних відомостей, тобто, вони лише вказують студенту про порядок засвоєння дисципліни. Отже, здобувачу вищої освіти необхідно використовувати додаткові інформаційні матеріали та інші друковані видання, тобто, курс лекцій, методичні вказівки до виконання лабораторних робіт та індивідуального домашнього завдання. Посилання на джерела інформації наведені у списку літератури.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до лабораторних робіт з курсу "Екологічна безпека та екологічний аудит"
    (ФОП Петров В. В., 2021) Подустов, Михайло Олексійович; Гапоченко, Світлана Дмитрівна; Пугановський, Олег Валентинович; Деменкова, Світлана Дмитрівна
    Сучасний стан екологічної безпеки вимагає частого контролю за забрудненнями. Особливо це стосується промислових регіонів та мегаполісів. Наразі приладобудівна галузь пропонує велику кількість засобів для періодичного та безперервного контролю. Ці засоби умовно поділяють на аналізатори рідини, газоаналізатори та лічильники випромінювання. Принципи роботи приладів різних виробників базуються на тих самих же фізичних принципах, але відрізняються технічними показниками. Методичні вказівки призначені для отримання практичних навичок при вивченні методів та приладів, що використовуються для визначення екологічних показників навколишнього середовища. Лабораторний практикум рекомендується проводити у два етапи. На першому занятті студенти знайомляться з конструкцією приладу, основними функціями та інструкцією з експлуатації. Друге заняття відведено для проведення вимірів і оформлення звіту. При проведенні занять використовуються сучасні прилади екологічного моніторингу стану повітря і газового середовища TESTO, забруднення водойм – фотометр NOVA, включено засоби і методи оцінення радіоактивного забруднення за допомогою газорозрядних лічильників.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до лабораторних робіт з курсу "Системи екологічного моніторингу та аудиту"
    (ФОП Петров В. В., 2021) Подустов, Михайло Олексійович; Пугановський, Олег Валентинович; Деменкова, Світлана Дмитрівна
    Методичні вказівки призначені для отримання практичних навичок при вивченні спеціальних приладів, що використовуються для визначення концентрації газоподібних та розчинних речовин. Такі прилади є основою систем екологічного моніторингу та аудиту. Під час занять студенти освоюють методики використання приладів для визначення забрудненості природного середовища, рідких і газоподібних викидів підприємств та концентрації шкідливих речовин у робочих та побутових приміщеннях. Лабораторні роботи передбачають вивчення фізико-хімічних методів та апаратної реалізації засобів екологічного контролю а також методів проведення екологічного аудиту об’єктів господарювання та природних об’єктів. До методичних вказівок включено сучасні прилади вимірювання складу рідин і газів. Прилади "TESTO" та "MSI" призначені для вимірювання концентрації шкідливих речовин у димових викидах підприємств, технологічних колодязях та загазованих приміщеннях. Спектрофотометричні прилади "Nova" призначені для вимірювання розчинних сполук у технологічних рідинах і природних водоймах. Біологічне споживання кисню, що характеризує загальне забруднення води, вимірюється приладами "OxiTop". Таким чином при виконанні лабораторного практикуму студенти набувають базових навичок у використанні сучасних приладів для вимірювання спеціальних показників технологічних процесів, екологічних та якісних показників.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки для проведення лабораторних робіт з навчальної дисципліни "Розподілені системи управління"
    (2020) Лисаченко, Ігор Григорович; Подустов, Михайло Олексійович; Бабіченко, Анатолій Костянтинович; Дзевочко, Альона Ігорівна
    Методичні вказівки вміщують необхідну інформацію для проведення лабораторних занять зі студентами денної та заочної (дистанційної) форм навчання за спеціальністю 151 – "Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології" з навчальної дисципліни "Розподілені системи управління". Вони призначені для вивчення студентами основ розроблення та використання розподілених систем управління (РСУ).