Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Активный выпрямитель с функцией коррекции коэффициента мощности для тяговой подстанции скоростной железной дороги
    (Georgian technical university, 2019) Сокол, Евгений Иванович; Сыченко, Виктор Григорьевич; Замаруев, Владимир Васильевич; Войтович, Юрий Сергеевич; Стысло, Богдан Александрович
    Целью работы является совершенствование подходов к обеспечению требуемых качественных параметров напряжения в тяговых сетях на основе современных технологий и оборудования. Пульсирующий режим энергопотребления в железнодорожной электросети является причиной возникновения пульсаций напряжения в контактной сети. Предложено использование активных выпрямителей в системе электропитания железной дороги. Разработана система управления преобразователем, который позволяет выполнить стабилизацию выходного напряжения в звене постоянного тока и обеспечивает единичный коэффициент мощности, потребляемой преобразователем и THD тока потребления на уровне 8%. Разработана математическая модель преобразователя и выполнено исследование его основных режимов работы.
  • Ескіз
    Документ
    Electronic phase shifting in multipulse rectifier
    (Sciendo, 2017) Sokol, Yevgen I.; Zamaruiev, Volodymyr V.; Ivakhno, Volodymyr V.; Voitovych, Yurii
    This paper presents a novel converter which can reduce the harmonics like the conventional multipulse converters with input three phase transformer. To reduce total harmonic distortion of input current and improve the weight and size of converters, it is suggested to use multi-pulse rectifiers with an electronic phase shift. The basic module is a 6-pulse rectifier on fully controlled switches with the reverse blocking ability. Switching frequency either coincides or is twice the power frequency. The proposed solutions allow refusing from the electromagnetic phase-shifting devices (power transformers or auto-transformers) and thereby significantly reduce the weight of the device. Unlike power factor correction systems with high-frequency modulation, the proposed converters are significantly different, as they have better electromagnetic compatibility and the virtual absence of dynamic switching losses of power switches.
  • Ескіз
    Документ
    AC/DC converter for DC traction power supply system with high-speed train operation
    (2019) Sokol, Yevgen I. ; Sychenko, Viktor; Voitovych, Yurii; Kosariev, Yevhen; Styslo, Bohdan; Hubskyi, Petro
    Purpose of the work is improved approaches to ensure the required quality parameters of voltage in the traction network based on modern technologies and equipment. The pulsating mode of the power consumption in the railroad power supply network is the cause of the occurrence of voltage pulsations in the contact network. The use of active rectifiers in the electric power supply system of the railroad is proposed. The control system is developed by the converter, which allows to stabilize the output voltage in the DC link and also provides the unit power factor consumed by the converter and the THD consumption current at the level of 8%. A mathematical model of the converter was developed and a study of its main modes of operation was performed.